Discussie nav filmpje doodschieten verdachte door Amerikaanse agent

Auteur Topic: Discussie nav filmpje doodschieten verdachte door Amerikaanse agent  (gelezen 7868 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
Reactie #10 Gepost op: 24 januari 2012, 19:00:56
Inderdaad, het wordt meer "bang zijn voor" dan "respect hebben voor" zo.

dus laten mensen het uit hun hoofd om een agent te mishandelen. Ik ben voor laat maar komen in nederland!

Waarschijnlijk krijg ik nu heel veel commentaar maar sorry mensen het is mijn mening!
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam


112WS18

  • Verpleegkundige/HAP-chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
Reactie #11 Gepost op: 24 januari 2012, 19:06:31
Als allereerst wil ik zeggen dat de reactie van de agent volkomen terecht is. Een collega van hem dreigt gevaar te lopen, en hij reageert daar adequaat op.
Als tweede vind ik het hier een goede keus om zijn wapen te gebruiken. De tazer en pepperspray hielpen blijkbaar niet, dus dan maar met zwaardere straffen.
Als laatste vind ik zoveel schoten wel iets overdreven. Deze man was na een paar schoten al neer, en terwijl hij op de grond lag, word er toch nog op hem in geschoten. Ik weet niet of hier een geldige reden voor was, maar in het filmpje kon ik hem niet vinden.

Kortom: De reactie is terecht, maar het schieten iets te overdreven.

Gilles


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #12 Gepost op: 24 januari 2012, 19:09:48
Als allereerst wil ik zeggen dat de reactie van de agent volkomen terecht is. Een collega van hem dreigt gevaar te lopen, en hij reageert daar adequaat op.

Vind jij dat? De agenten konden allen 4 passen terug doen, en dan was het gevaar even geweken. Even babbelen met betrokkene..alle opties open.


112WS18

  • Verpleegkundige/HAP-chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
Reactie #13 Gepost op: 24 januari 2012, 19:21:46
Vind jij dat? De agenten konden allen 4 passen terug doen, en dan was het gevaar even geweken. Even babbelen met betrokkene..alle opties open.

Je zie hem een dreigende beweging maken met het voorwerp dat hij in zijn handen heeft. Nu leek de agent in kwestie ook half om te vallen, dus was een snelle reactie wel nodig. Ook luistert de verdachte herhaaldelijk niet naar de waarschuwingen van de agenten. Ik denk dat "babbelen met de betrokkene" niet erg veel zin heeft dan.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 24 januari 2012, 20:19:22
Ik kan me voorstellen dat je in een dergelijke situatie (''opschalen met geweldsmiddelen'') naar het vuurwapen gaat, zeker als hij met een dergelijk voorwerp een dreigende houding aanneemt én in de richting van een collega stapt. Of ik in een dergelijke situatie m'n hele houder zou legen is iets anders en iets waar je alleen maar antwoord op kan geven als je het meegemaakt hebt.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #15 Gepost op: 24 januari 2012, 20:37:38
Ik kan me de reactie van de hondengeleider enigsinds inbeelden, alleen had ie ook zn hond los kunnen laten.

Maar de reactie van de andere agent snap ik iets minder goed. VE heeft al 4 schoten mogen ontvangen, gaan er nog eens 5 achterna als je op de grond ligt. maargoed, makkelijk lullen natuurlijk zo aan de zijlijn...dus ik houd wijselijk mn mond verder  998765


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #16 Gepost op: 25 januari 2012, 09:16:33
Vind jij dat? De agenten konden allen 4 passen terug doen, en dan was het gevaar even geweken. Even babbelen met betrokkene..alle opties open.

Nee, geen optie dus. Meneer is herhaaldelijk gewaarschuwd en gesommeerd zijn wapen te laten vallen. Hieraan heeft hij geen gehoor gegeven. Vervolgens is meneer getasered. Ook dat heeft niet het gewenste resultaat, want hij blijft gewoon doorlopen. Dan neemt hij vervolgens een dreigende houding aan en maakt hij bewegingen alsof hij wil gaan slaan. Dan wordt er geschoten door de collega en gaat hij neer. Waarom de andere agent nogmaals op hem schiet wordt vanuit het filmpje niet duidelijk, maar voor het zelfde geld ligt hij op de grond nog in zijn jaszakken te graaien. Als ik daar zo staan zou hij er van mij ook nog een of twee krijgen. Ik zou niet wachten om te zien wat eruit zijn zakken tevoorschijn komt.

Ik lees hier met betrekking tot dit onderwerp weer een hoop reacties uit de categorie "de beste stuurlui staan aan wal", jammer.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #17 Gepost op: 25 januari 2012, 10:51:43
Nee, geen optie dus. Meneer is herhaaldelijk gewaarschuwd en gesommeerd zijn wapen te laten vallen. Hieraan heeft hij geen gehoor gegeven. Vervolgens is meneer getasered. Ook dat heeft niet het gewenste resultaat, want hij blijft gewoon doorlopen. Dan neemt hij vervolgens een dreigende houding aan en maakt hij bewegingen alsof hij wil gaan slaan. Dan wordt er geschoten door de collega en gaat hij neer. Waarom de andere agent nogmaals op hem schiet wordt vanuit het filmpje niet duidelijk, maar voor het zelfde geld ligt hij op de grond nog in zijn jaszakken te graaien. Als ik daar zo staan zou hij er van mij ook nog een of twee krijgen. Ik zou niet wachten om te zien wat eruit zijn zakken tevoorschijn komt.

Ik lees hier met betrekking tot dit onderwerp weer een hoop reacties uit de categorie "de beste stuurlui staan aan wal", jammer.

Mwah, ben het toch niet helemaal  met je eens..... De afstand tussen de agenten en de man is veel te kort,  meer afstand houden is veiliger en had deze situatie kunnen voorkomen. De verdachte loopt in eerste instantie weg van de agenten. Op dat moment had men zonder problemen aanhoudingsvuur kunnen toepassen. (helaas kent men dat niet in Amerika) Door de korte afstand die de agenten aanhouden worden zij inderdaad in een noodweer situatie gedwongen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #18 Gepost op: 25 januari 2012, 11:46:00
dus laten mensen het uit hun hoofd om een agent te mishandelen. Ik ben voor laat maar komen in nederland!

Waarschijnlijk krijg ik nu heel veel commentaar maar sorry mensen het is mijn mening!

Als je kijkt naar het aantal agenten dat (dood/neer)geschoten wordt of zwaar mishandeld dan zie je dat nu bepaalt niet terug. De angst voor agenten heeft ook een keerzijde en dat is dat men veel minder snel met informatie naar de politie stapt, omdat de (figuurlijke) afstand veel groter is.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #19 Gepost op: 25 januari 2012, 12:46:47
Carl's Jr - guy with pipe bender-analysis
User: grandgret

Voor of tegen...als agent komt er misschien een keer dat je in een halve seconde een grote beslissing moet nemen...vervolgens hebben media, advocaten en burgers alle tijd om het uit te plooien en je te beoordelen  98uiye