Lowlands 2012

Auteur Topic: Lowlands 2012  (gelezen 10518 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #20 Gepost op: 13 augustus 2012, 16:39:34
Woensdagochtend rond de klok van 9:30uur wordt ik verwacht, en dan gaan wij opbouwen. 8)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #21 Gepost op: 13 augustus 2012, 20:55:20

Moon

• Senior gebruiker
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #22 Gepost op: 13 augustus 2012, 21:04:51
ik zou zeggen neem even contact op met de mai. via internet wel aan een telefoon nummer te komen denk ik.
tenminste als je voor de ehbo wil gaan.

Tegenwoordig eerst intake en dan mag je pas meedraaien.

Arghhh het wordt volgens de voorspellingen nog warmer dan gister de voorspelling was.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear

Moon

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 14 augustus 2012, 09:51:29
Oh help...de weersverwachting geeft nu wel heul rare dingen...32 graden voor de zondag?
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #24 Gepost op: 14 augustus 2012, 10:27:43
oh jeee...
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Reactie #25 Gepost op: 14 augustus 2012, 22:48:44
Dat wordt druk op de EHBO-posten ....  98uiye
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      

Moon

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 14 augustus 2012, 23:10:49
Het gaat goed... Nu staat er 29 met onweersbuien... Hoe dan ook het zal druk worden. Kunnen wij de brandweer krijgen voor een heerlijk watergordijn? Zachtjes aub, bedoel niet dat we meters verder liggen.... Anyway, ik hink weer op 2 gedachten. A) om de avond/nacht te werken erg fijn. B) overdag slapen is ramp.

@Golly: ventilator gaat mee ;)

kens62

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 16 augustus 2012, 14:36:18
16 augustus 2012 07:40

Lowlands 2012 waarschijnlijk warmste ooit

AMSTERDAM - Het festival Lowlands gaat zich opmaken voor waarschijnlijk de warmste editie ooit. Bezoekers kunnen niet rekenen op een verkoelende regenbui.

Vrijdag begint Lowlands in Biddinghuizen. Net op die dag komt warme lucht, oorspronkelijk afkomstig uit Spanje en Zuid-Frankrijk, het land binnenstromen, zo meldt Weerplaza. Met een wind uit zuid tot zuidoost wordt drie dagen lang hete en vrij droge lucht naar het festivalterrein geblazen. Kans op regen is er amper.

In eerste instantie zijn er enkele wolkenvelden, maar in de loop van de vrijdag gaat de zon steeds uitbundiger schijnen. In de zon wordt het aan het einde van de middag al 27 graden. De wind is zwak tot matig, windkracht 2 tot 4, vertelt Michiel Severin van Weerplaza.

Nog warmer
"In het weekend wordt het nog warmer. Zaterdag zijn er flinke perioden met zon en staat er nauwelijks wind", zegt Severin. "Na een prima nachtje met minima van 18 graden wordt het ’s middags 30 of 31 graden. Tropische omstandigheden dus. De warmte blijft ook in de avonduren nog lang hangen."

In de nacht naar zondag daalt de temperatuur amper onder de 20 graden. Halverwege zondagochtend is het al 25 graden en in de middag wordt het 32 of 33 graden. Ook deze dag verloopt met veel zonneschijn en nauwelijks een wolkje aan de hemel. Heel misschien, die kans is op dit moment slechts 20 procent, komt er in de avond een enkele bui. Er is geen enkele aanwijzing op noodweer.

Zaterdag en zondag worden daarmee waarschijnlijk de warmste Lowlandsdagen ooit. Tot nu toe was de warmste editie die in 2001, met dagen van 30 en 31 graden.

Zonnesteek
"Zware buien zullen Lowlands dus geen parten spelen. De hitte en de volop schijnende zon gaan echter wel voor problemen zorgen", aldus Severin. "Uitdroging, zonnesteek, verbranden; de zon kan ervoor zorgen dat het mooie weer voor enkelen toch naar uitpakt. Wees dus verstandig en smeer met goede zonnebrand, drink veel vocht en hooguit matig alcohol. Hoofdbedekking is ook aan te raden."
De zonkracht, oftewel UV index, ligt deze dagen rond de 6. De huid kan daardoor tussen 11.00 en 15.00 binnen ongeveer 30 minuten verbranden.

Flesjesbeleid
Het verwachte tropische weer dwingt Van Eerdenburg tot het afschaffen van het voorheen strenge 'flesjesbeleid'. ''Zelf meegebrachte waterflesjes zijn eigenlijk een ramp. Mensen struikelen erover en verzwikken hun enkel, gooien ermee of trappen de dopjes in het gras. Maar ja, bij heet weer is het verstandiger om bezoekers een eigen flesje mee te laten nemen dat ze bij de kraan kunnen vullen", legt hij uit.

En er zijn meer hittemaatregelen: ''In de dichte theatertenten kan het wel 40 graden worden, dus hebben we airconditioning." Bij de dranghekken staan bewakers met emmers water en natte sponzen. Voorlichting blijft echter het belangrijkste: ''Bezoekers vertellen dat ze van alleen maar biertjes drinken toch uitdrogen, bijvoorbeeld."

Bron: nu.nl
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

Moon

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 16 augustus 2012, 14:39:35
Ja het gaat leuk worden. Oververhitte EHBO'ers, waarschijnlijk meer so's dan normaal...nice.

Maar goed, vanavond pak ik in. Ventilator mee, haspeltje mee, dan lukt het misschien om overdag te slapen.

Pieter de V

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #29 Gepost op: 19 augustus 2012, 11:15:44
Hee jongens

Hoe is het op Lowlands?

Ik was er gisteren maar het was eigenlijk veels te warm
Nu zijn er hier die daar brandwacht lopen Golly en peter 71 ,is het nog wel vol te houden daar ??
(al zie ik peter hier de hele dag online aanwezig zijn .