Ten eerste wil ik erg veel respect uitspreken aan de vrijwilligers van de ambulancediensten in Belgie. Het is echt schandalig hoe de overheid met jullie omgaat!
Daarnaast vind ik het echt belachelijk dat men begint te klagen in dit topic dat er geen geld zou zijn. Als je dit leest/hoort hoe slecht het gesteld is met de ambulancezorg en dan nog durft te zeggen dat er geen geld is. Dat vind ik ronduit absurd! Als het geld er niet is, dan moet het er maar komen. Zover ik weet is de belasting in Belgie, veel lager dan in Nederland. Begin dan eens met die omhoog te gooien. Maar ik had toch nooit zo'n hoge pet op van de Belgische overheid. Als je kijkt hoelang het duurt voordat er een regering is, de slechte staat van de wegen. De aparte manier van omleidingen aangeven. Maar goed dat is off topic.
Hoe onze zuider buren het geld bij elkaar gaan krijgen, dat is iets wat zij zelf moeten uitzoeken. Maar misschien een idee voor de EU, want die willen toch al alles regelen. Dat de EU met een standaard eis komen waar de Ambulancediensten binnen de EU minimaal aan moeten voldoen. Voldoe je er niet aan, dan is het einde lidmaatschap EU. Want zoals het in Belgie gaat kan echt niet!!!!
Zoals eerder hiet vermeld. Wat Ambulancezorg betreft, is Belgie echt een derde wereldland. In het programma zegt die verkoper van 2e hands Ambulances hetzelf. Die Ambu had al 5 ton gedraaid en was pas een maand van de weg in Belgie. Hij zegt nog normaal hadden we deze allang naar Afrika of Marokko gebracht. Dat zegt genoeg lijkt mij.
Nogmaals dit is echt niet richting de vrijwilligers! Die moeten ook roeien met de riemen die ze hebben. En dat zijn er heel erg weinig.
De volgende keer dat ik naar Frankrijk ga, dan rij ik wel over Duitsland. Want wil toch echt niet in een Belgische Ambu te komen liggen. Of er uberhaupt iets mee te maken krijgen.