Huizen Rhenenaren mogelijk doorzocht op 30 april 2012

Auteur Topic: Huizen Rhenenaren mogelijk doorzocht op 30 april 2012  (gelezen 13477 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #10 Gepost op: 28 januari 2012, 22:49:21
Ik zit er niet op te wachten dat een agent preventief in mijn huis komt neuzen, Ik zou mij hevig verzetten.
 

Dan weet je iig zeker dat je koninginnedag niet van dichtbij mee maakt, maa misschien hebben ze in het lokale cellencomplex wel kabeltelevisie kan je het op die manier meemaken.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #11 Gepost op: 28 januari 2012, 22:50:04
Laat ze lekker in het paleisje zitten: heel veilig voor de koninlijke familie..........  dan maken we wel wat beelden van Rhenen  incl. koekhappen e.d.   kunnen ze dat thuis bekijken  

En als de huizen doorzocht zijn wat dan?  Afsluiten en verzegelen?    

Houd deze onzin een enkeling tegen?

Ik moet zeggen dat ik het middel ook wel tamelijk zwaar vind. Maar om dan zo denigrerend over het koninklijk huis te doen.
Alsof Beatrix er persoonlijk opdracht voor gegeven heeft.  :-X


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #12 Gepost op: 28 januari 2012, 22:50:44
Huizen Rhenenaren mogelijk doorzocht op 30 april  
RHENEN - Bewoners van het centrum in Rhenen lopen kans dat hun huizen rond Koninginnedag worden doorzocht door de politie. Dat heeft de gemeente donderdagavond gezegd op een informatiebijeenkomst over het bezoek van de Koninklijke familie aan Rhenen en Veenendaal.

Sommige bewoners zetten de koffie klaar voor de agenten, maar niet iedereen is even blij met de mogelijke politiecontroles aan huis. Burgemeester Van Oostrum waarschuwde de tegenstanders van de huiszoekingen om mee te werken, omdat ze anders gearresteerd kunnen worden.

Verder mogen bewoners dagenlang hun auto niet in het centrum neerzetten. Ook brommers moeten weg. Fietsen mag tot kort voor de aankomst van de Koninklijke familie nog wel. Rhenen plaatst camera's in het centrum en alle vrijwilligers worden gescreend.

Volgens burgemeester Van Oostrum zijn de strenge veiligheidsmaatregelen nodig, gezien het drama in Apeldoorn. In 2009 werd daar een aanslag gepleegd op de Koninklijke familie. Daardoor kwamen acht omstanders om het leven.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/416686/huizen-rhenenaren-mogelijk-doorzocht-op-30-april
Ik heb even de voorbehouds woorden gehighlight. Er kan doorzocht worden, dit wil niet zeggen dat ze ook doorzocht gaan worden.
Denk dat 99.99% van de inwoners helemaal geen last ervan krijgen. Echter op het moment dat jij bij de politie bekend staat als
oproerkraaier of ze aanwijzingen hebben dat jij wat van plan ben dan kunnen ze langs komen. Iets wat ze normaal ook kunnen trouwens,
want het binnentreden is nog altijd een zwaar middel en daar moet jij wel met erg overtuigende feiten komen mocht jij echt daadwerkelijk
naar binnen willen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #13 Gepost op: 28 januari 2012, 22:52:44
Houd deze onzin een enkeling tegen?
Tja, dat kan je jezelf bij alles afvragen.
Uit het artikel wordt mij trouwens niet duidelijk of alle huizen doorzocht worden of dat dit alleen geld voor bepaalde panden of indien er bepaalde dreigingen zijn.

Edit: wat Customs zegt dus.  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 28 januari 2012, 23:01:31
Zoals Customs het zegt, kan ik het wel begrijpen, maar niet als iedereen de l*l is.
Ik weet ook wel dat als ik mij hevig verzet ik de bak indraai, maar ik ben daarin gewoon heel duidelijk.
Komt iemand ongewenst in mijn huis, dan verzet ik mij.
Dielangemotormuis, ik hoef het dan ook niet vanuit de cel te zien, want ik heb helemaal niets met het koningshuis, dat zou een extra straf zijn.  ;D


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #15 Gepost op: 28 januari 2012, 23:02:55
Dielangemotormuis, ik hoef het dan ook niet vanuit de cel te zien, want ik heb helemaal niets met het koningshuis, dat zou een extra straf zijn.  ;D
Hoor ik daar een nieuwe strafmaat? 8 uur per dag beelden van het koninklijk huis kijken  ;) 098uo
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


sylvester1986

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 28 januari 2012, 23:05:08
Sssst Customs, Sssst  ;D


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #17 Gepost op: 28 januari 2012, 23:23:43
Ik heb even de voorbehouds woorden gehighlight. Er kan doorzocht worden, dit wil niet zeggen dat ze ook doorzocht gaan worden.
Een eventuele noodmaatregel die ingesteld wordt zou mij al te ver gaan hoor. Prima als je mensen die het evenement bezoeken wil controleren (dat is immers vrijwillig), maar een huis is toch wel het fundament van privacy voor mij. Ik zou er ook op z'n zachts gezegd ook niet blij mee zijn als ze bij mij aan de deur zouden staan, of uberhaupt de (vrije) mogelijkheid zouden hebben.

Heeft trouwens helemaal niks met het koningshuis of met Koninginnedag te maken (2 mooie Nederlandse tradities).


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #18 Gepost op: 28 januari 2012, 23:24:48
Ik moet zeggen dat ik het middel ook wel tamelijk zwaar vind. Maar om dan zo denigrerend over het koninklijk huis te doen.
Alsof Beatrix er persoonlijk opdracht voor gegeven heeft.  :-X

Mag jij tegen de koningin,  Beatrix zeggen?  Heb je met haar geknikkerd?      :-X     ;D   98uiye  

Ik heb geen idee wie de opdracht heeft gegeven  998765

Wat is er denigrerend om te vinden dat het veiliger is, voor de koninklijke familie, om in het paleis te blijven dan de straat op te gaan indien er zoveel veiligheidsmaatregelen moeten worden genomen.....


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #19 Gepost op: 28 januari 2012, 23:36:58
Het wordt steeds gekker voor die onnodige belastingeldverslindende niet belastingafdragende familie.
Politie kan vooraf controleren wat ze willen er is altijd een manier om iets te plannen waarvan ze geen weet hebben.
Zolang je dat niet ergens documenteerd en kenbaar maakt en in stilte opereert kunnen ze controleren wat ze willen
maar de pakkans is en blijft minimaal dus ik wens iedereen veel succes met het opsporen van.

Zoals Louis van Gaal ooit zei:"Ben ik nou zo slim, of zijn zij nou dom".
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen