Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?  (gelezen 83461 keer)

0 gebruikers (en 43 gasten bekijken dit topic.

VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Voor een groot gedeelte ben ik het met je eens....alleen die Astra Station niet geheel. De hoofdlijn van die striping met het woord Verkeersregelaar op de deur is afgeleid van onze striping. Een oude medewerker heeft deze over genomen en van herkenbare zaken ontdaan...slecht zaak vind ik....maar het is nu zijn auto en hij mag er mee doen wat hij zelf wil.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Ik snap dat er "rotte" appels zitten tussen VKR's, maar er zitten er net zo veel bij RWS en de andere diensten. Door ze nu allemaal op een hoop te gooien vind ik onterecht doen aan de mensen die wel hun werk goed doen. Ik roep toch ook niet dat geen WIS auto kan rijden omdat 1 WIS vorige week mij sneed en achter mijn neergeklapte TMA ging staan?(wel handig die extra kreukelzone maar toch). Dit laatste gebeurd btw vaker.

Ik durf ook de weddenschap aan te gaan met welke WIS dan ook om een kruising in hartje Rotterdam te gaan regelen en kijken wie het er beter af brengt. De VKR of de WIS, overigens durf ik dit ook met 50% van blauw Nederland wel te verstaan in VKR kledij en niet in de eigen werkkleding. En dat verkeer regelen bij IKEA, dat gaat ook niemand van jullie de VKR's aldaar nadoen zonder enige bevoegdheden.

Het spijt mij te zeggen dat ik jullie opmerkingen op zijn zachts gezegd kortzichtig vind.
Duidelijke repliek zeg ik.  O0


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Kenmerken die voor het publiek een bepaalde associatie hebben.
Bijvoorbeeld de naamgeving en striping van het niet meer bestaande AVD, dat in uiterlijk en naam zeer sterk leunde op de Rijkspolitie.

De striping die AVD had toen men bestond en wat nu Iris Verkeer ( de terreinwagen ) heeft op het voertuig vind ik persoonlijk niks mis mee.
Persoonlijk had ik de striping minder grof of dik hoe je het noemen wilt genomen en zou ik er nooit een tekst als Verkeersregelaar
of Incidentmanagement door heen plaatsen omdat ik persoonlijk vind dat je daarmee de functie van je striping naar de mallemoer helpt.
Die tekst kan je als je de striping aanpast toch wel op het voertuig kwijt maar ieder zijn keuze.

Dat de striping als 3 druppels water lijkt op die van vroeger de Rijkspolitie dat klopt ja omdat die striping vrij is gekomen toen
de Rijkspolitie op een gegeven moment niet meer bestond en is dus vrij voor gebruik.
Sterker nog ik heb als het goed is nog ergens een artikel liggen uit de Telegraaf van jaren geleden waarop een 2CV ( lelijke eend )
staat met deze striping en volgens mij zelfs met de naam Rijkspolitie en dat mocht.

Of de voertuigen van van Deuveren (tekstkar.nl) die de striping van rijkswaterstaat volgen.

Voor mijn gevoel zijn de voertuigen met striping die je op hun site ziet gewoon van RWS zelf en niet van tekstkar.nl.

Of een witte Astra staton die ik laatst zag staan, oranje striping op dezelfde manier aangebracht als de rijks-huisstijl, met een klein bordje "verkeersregelaar" op de deur, geen bedrijfsnaam o.i.d.

Deze voorbeelden hebben gemeenzaam dat er een bepaalde verwachting wordt gewekt bij het publiek, een verwachting die niet of slechts ten dele waargemaakt kan worden.
Het ontbreken van een bedrijfsnaam maakt het moeilijker om te bepalen wie de eigenaar/gebruiker is, en deze aan te spreken op zijn/haar handelen.

Heb je toevallig ook een foto van de Astra die je omschrijft ? Zou het beeld een stuk duidelijker maken namelijk.
Een bedrijfsnaam is ook ( nog ) niet verplicht maar het zou wel makkelijker zijn als je naamsbekendheid wilt krijgen.
De tekst "verkeersregelaar" zou ik er wel op zetten al is het maar voor als je je auto ergens plaatst waar het normaal
niet is toegestaan waardoor een stadswacht of parkeerwacht een link kan leggen met de man of vrouw die hij of zij
in de nabijheid ziet werken.

Kan er dan een opvallend en herkenbaar voertuig gemaakt worden, waar deze bezwaren niet aan kleven: mijn inziens wel.
kijk naar voertuigen van bijvoorbeeld de fa. Wilchem of de firma Vermeulen, de fa van Lee Elk een duidelijke eigen huisstijl, afdoende opvallend binnen de taakstelling (rijden over fietspaden, trottoir's, stilstaan langs rijkswegen, enzovoort enzovoort.)
Ook Traffic support hoort binnen dit rijtje, zeker sinds de kleuren van rood/geel naar rood/zwart zijn gegaan. Duidelijk herkenbaar, grote tekst op het voertuig. Vind ik netjes gedaan.

De wagens van de Firma Wilchem ken ik wel de andere 2 namen geven meerdere hits dus als je daar de juiste link van hebt
kan ik het makkelijker vergelijken.
Echter de wagens van de Firma Wilchem zal je zelden of nooit in Fend-off zien staan maar gewoon normaal en hun huisstijl is
daar dan ook niet op gebaseerd daar waar een auto van een VKR een grotere kans heeft om in Fend-off te staan.
Logisch gevolg is dus dat de striping op een VKR-auto daar wel op ingericht zal zijn.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Of een witte Astra staton die ik laatst zag staan, oranje striping op dezelfde manier aangebracht als de rijks-huisstijl, met een klein bordje "verkeersregelaar" op de deur, geen bedrijfsnaam o.i.d.
Zoiets?
Klik klik


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Zoiets?
Klik klik

Die foto's had ik gezien maar wat ik begrijp uit het verhaal van VKRC is er het e.e.a. veranderd vergeleken met de foto's
op de link van jou vandaar mijn vraag.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Ook aan die foto is niet te zien wat er veranderd zou kunnen zijn. Even afwachten op een recentere foto dus.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
@ Enrico,

Geen lichtbalk.
Mocht het deze wagen zijn, dan snap ik niet wat het probleem is?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Ja duhu dat er geen lichtbalk op zit had ik ook wel gezien fijne gozer.
Het ging over de striping en dergelijke.

Voor een groot gedeelte ben ik het met je eens....alleen die Astra Station niet geheel.
De hoofdlijn van die striping met het woord Verkeersregelaar op de deur is afgeleid van onze striping.
Een oude medewerker heeft deze over genomen en van herkenbare zaken ontdaan...slecht zaak vind ik...
maar het is nu zijn auto en hij mag er mee doen wat hij zelf wil.

In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Ja duhu dat er geen lichtbalk op zit had ik ook wel gezien fijne gozer.
Thanks :D ;) O0 ;D