Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?  (gelezen 83478 keer)

0 gebruikers (en 52 gasten bekijken dit topic.

VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Ok, Back on topic  ;)
VKRC heeft een bepaalde doelstelling in de opbouw van z'n voertuigen en voert deze in alle facetten door.
Doelstelling daarin is onopvallendheid, zowel qua veiligheid als commercieel   998765

Gezien dit topic is eigenlijk de vraagstelling of het wenselijk zou zijn vaste gegevens ten bate van VKR voertuigen in te voeren en hoe deze dan zouden moeten zijn.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


mathijs1982

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Ik vind persoonlijk dat een verkeersregelaar wel op moet vallen en vooral om 1 reden. Calamiteiten.

Probeer maar eens het verschil op een druk kruispunt waar de VRI is uitgevallen met een opvallende auto en gewoon je eigen auto.

Ik neem als voorbeeld TRAFFIC support met een VW bus.

Op een druk kruispunt zijn de VRI s uitgevallen T S  komt met 4 man in een golfje parkeert in de berm en moesten eerst maar eens zien dat ze op het kruispunt kwamen.

2e voorbeeld.

Op een ontzettend druk kruispunt vallen ook de VRI uit T S komt nu met een transporter, komen aanrijden zwaailampen aan en stoppen midden op het kruispunt (omdat hun midden op het kruispunt staan met de zwaailampen aan is het meeste verkeer al afgeremd) 3 verkeersregelaars stappen uit en de bus wordt ergens anders op het fietspad gezet en de 4 helpt ook mee met verkeerregelen.

Bij het 2 e voorbeeld hadden ze binnen 20 sec het kruispunt onder controle en bij het 1 e voorbeeld duurde het veel langer


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Tja, dan ga ik toch weer een beetje off topic.
De tweede optie vond ik nou niet getuigen van Veilig handelen, als een van onze medewerkers dat op die manier zou doen.....zou er een goed gesprek volgen....

Onopvallendheid, zoals bij Traffic Support is goed omdat de voertuigen zich anders kunnen gedragen in het verkeer dan mensen verwachten.....
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


mathijs1982

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Ik vind persoonlijk voorbeeld 2 niet zoals het hoort maar het was wel druk en het verkeer reed hard en zoals hun het deden was ook in mijn ogen de veiligste optie..
En eerlijk is eerlijk als verkeer regelaar moet je ook eigen inzicht hebben


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Tja....daar heb je gelijk in.
Maar wat je probeert te zeggen is volgens mij dat je een opvallend voertuig beter kunt gebruiken dan een onopvallende  O0
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


mathijs1982

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
In geval bij een "calamiteiten" verkeersregelaar wel.

Maar over veilig handelen zou ik graag een keer met je discusseren met een bak koffie erbij 98uiye O0

Ik weet niet of je bekend bent bij Zwolle vkrc.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Ik ben daar wel bekend denk ik  e050
maar een goede discussie en een kop koffie slaan we nooit af ;-)
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


mathijs1982

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Daar hou ik u aan haha en het kruispunt als je vanaf Amersfoort komt afslag Ommen en dan tijdens de spits


W.I.S wvk

  • regelaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
  • regelaar
    • regelaar
toch blijf ik erbij dat een verkeersregelaar zich niet met, of dmv een voertuig zich tussen het verkeer in gaat wringen, een particulier verkeers regelaar werk met twee voeten op de grond en nooit vanuit een voertuig dan krijg ik ook het gevoel net als berger dat ze zich als wanabe agentje,s gaan gedragen en dit moet ten alle tijden worden voorkomen. ik zie dit ook al bij de nachtelijke verkeersstops gebeuren die aannemers zelf te denken mogen uitvoeren als dit door een iemand word gezien hoop ik wel dat dit gemeld word voor dit uit de hand gaat lopen gewoon melden bij 0800-8002


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
omdat ze in het oosten een enkele keer een stopje doen in de nachten en dat 0800-8002 is niet bereikbaar in de nachten Dusssss.
gewoon ervoor zorgen dat je er elke nacht er gewoon bent en ze je zien dan gaan ze het niet proberen dat is mijn ervaring in ander gebied van NL
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT