Dat vind ik ook prettig inderdaad, de loodgieter en de bakker ook Ik zie dit nou niet als onderbouwing waarom een VKR striping zou moeten voeren.
Om even een vergelijking te maken: medisch specialisten en brandweermannen rijden ook gewoon in hun eigen auto naar het ziekenhuis of de kazerne bij spoedgevallen. Die mogen van mij alle toeters en bellen krijgen die ze nodig denken te hebben. Het maakt mij bijzonder weinig uit of een verkeersregelaar de weg niet kan vinden...
Reden waarvan ik denk dat een vkr striping zou mogen hebben...
Wanneer ik lees dat bij sommige vkrbedrijven ook opgeroepen zouden kunnen worden bij incidenten.
Waarbij deze dan ter attentie waarde naar het incident kan komen. Om bijvoorbeeld een weg af te sluiten. Een persoon wil men nog wel eens om heen rijden maar als er een auto staat word dit toch wat lastiger.
Zelf ben ik als evenementen verkeersregelaar laatst actief geweest bij een hardloopwedstrijd. Echter kreeg ik een melding of ik naar een zijstraat wou gaan omdat daar geen vkr maar een dranghek op de weg stond waarbij het verkeer omheen reed.
Toen ik tp kwam zag ik gelijk al een voertuig deze passeren. Doordat ik mijn auto overdwars over de weg zetten voor zijn auto kon deze geen kant verder meer op en moest deze wel keren. Echter was dit overdag en was mijn auto met signaalverlichting goed zichtbaar. Echter was dit in de avond uren met striping verduidelijkt van hier is iets aan de hand en kijk uit..
Een pro vkr zal bij velen evenementen / incidenten opgeroepen kunnen worden waardoor het erg makkelijk is om een auto in fend-off op straat te kunnen zetten.
Aangezien ik als evenementen vkr hier puur in eigen gemeente actief ben vind ik het niet nodig voor mijzelf... maar er zijn natuurlijk andere gemeentes waarbij het wel prettiger zou kunnen zijn. En omdat al die stripes e.d. voor mijn auto niet echt noodzakelijk is ben ik maar aan het bekijken voor een magneetbord waarbij het duidelijk is dat ik een vkr ben en dat ik mijn prive auto daarvoor inzet met als volg dat wanneer ik geen "dienst" hebt (zal het maar even zo benoemen) dan gaat de magneetplaat eraf en ligt deze netjes bij de lichtbalk in de achterbak. Zodat wanneer het echt noodzakelijk zou kunnen zijn ik hem zou kunnen pakken... geen nood... geen toestemming... geen bord... en dat geldt ook voor de overige lampjes
(al zijn de spots op de balk wel erg makkelijk bij nacht-geocaching)