De striping die AVD had toen men bestond en wat nu Iris Verkeer ( de terreinwagen ) heeft op het voertuig vind ik persoonlijk niks mis mee.
Persoonlijk had ik de striping minder grof of dik hoe je het noemen wilt genomen en zou ik er nooit een tekst als Verkeersregelaar
of Incidentmanagement door heen plaatsen omdat ik persoonlijk vind dat je daarmee de functie van je striping naar de mallemoer helpt.
Die tekst kan je als je de striping aanpast toch wel op het voertuig kwijt maar ieder zijn keuze.
Dat de striping als 3 druppels water lijkt op die van vroeger de Rijkspolitie dat klopt ja omdat die striping vrij is gekomen toen
de Rijkspolitie op een gegeven moment niet meer bestond en is dus vrij voor gebruik.
Sterker nog ik heb als het goed is nog ergens een artikel liggen uit de Telegraaf van jaren geleden waarop een 2CV ( lelijke eend )
staat met deze striping en volgens mij zelfs met de naam Rijkspolitie en dat mocht.
Voor mijn gevoel zijn de voertuigen met striping die je op hun site ziet gewoon van RWS zelf en niet van tekstkar.nl.
Heb je toevallig ook een foto van de Astra die je omschrijft ? Zou het beeld een stuk duidelijker maken namelijk.
Een bedrijfsnaam is ook ( nog ) niet verplicht maar het zou wel makkelijker zijn als je naamsbekendheid wilt krijgen.
De tekst "verkeersregelaar" zou ik er wel op zetten al is het maar voor als je je auto ergens plaatst waar het normaal
niet is toegestaan waardoor een stadswacht of parkeerwacht een link kan leggen met de man of vrouw die hij of zij
in de nabijheid ziet werken.
De wagens van de Firma Wilchem ken ik wel de andere 2 namen geven meerdere hits dus als je daar de juiste link van hebt
kan ik het makkelijker vergelijken.
Echter de wagens van de Firma Wilchem zal je zelden of nooit in Fend-off zien staan maar gewoon normaal en hun huisstijl is
daar dan ook niet op gebaseerd daar waar een auto van een VKR een grotere kans heeft om in Fend-off te staan.
Logisch gevolg is dus dat de striping op een VKR-auto daar wel op ingericht zal zijn.
Over de RP striping: dat het toegestaan is, is iets anders dan wenselijk of professioneel. Om zo duidelijk een stijl aan te brengen, die door een ieder, die de tijd van de RP nog meegemaakt heeft onmiddelijk wordt herkend als politie, vind ik niet netjes. Pronken met andermans veren.
En op een eendje is het nog een ander verhaal dan op wagens die je daadwerkelijk in het verkeer inzet.
Van Deuveren: op hun site zag ik geen foto's van voertuigen, maar de auto's die je van hun ziet rijden (tekstkar.nl) voeren al jaren dezelfde kleuren als de waterstaat. Sterker, sinds de wijziging bij RWS zijn hun voertuigen toevallig ook donkerder uitgevallen..
De astra heb ik één keer gezien en leek sterk op de hierboven geplaatste links, maar dan zonder bedrijfsnaam. Zou best dezelfde kunnen zijn.
Dat een verkeersregelaar die in het kader van zijn taken ingezet wordt voor IM, een striping heeft waarbij fend-off van belang kan zijn, vind ik prima. Maar 112 stickers hebben? Daarom haalde ik ook de verschillende aannemers aan, die met hun niet heel opvallend gestreepte voertuigen uitstekend hun werk kunnen doen.