Spanningspneumo

Auteur Topic: Spanningspneumo  (gelezen 10682 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 23 januari 2005, 20:44:17
Zoals ik dus uit de berichten op kan maken heeft het inderdaad met een verzekeringskwestie te maken...en ja..sommige verenigingen (met een heel schamel budget) zijn dan bang aansprakelijk gesteld te worden. Stel je voor dat de verzekeringspremie omhoog gaat en het niet meer betaalbaar wordt. Is een begrijpelijke menselijke reactie, alhoewel het redden c.q. helpen van een mensenleven/slachtoffer als doelstelling niet uit het oog mag worden verloren. Vind persoonlijk dat een mensenleven niet in geld is uit te drukken.  ;)

Ik weet dat dat gezegd wordt, maar een eerste hulpverlener die naar zijn beste weten zijn werk doet en niet opzettelijk schade berokkend. (dat laatste zou bewezen moeten worden..) kan nooit in nederland of heel europa aansprakelijk worden gesteld voor schade of strafrechtelijk aansprakelijk worden gesteld. Alle landen hebben iets van een barmhartige sameritaan wetgeving.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #21 Gepost op: 23 januari 2005, 20:47:08
We weten allemaal dat je gelijk hebt... maar vertel het de verantwoordelijken maar eens. Niemand wil het risico lopen dat een EHV-er uit zijn of haar afdeling gesued wordt, en er een schadevergoeding betaald moet worden. Ik zelf word zo af en toe een beetje wanhopig, want toen ik deze vraag op de afdeling stelde kreeg ik als antwoord "dat valt niet onder de verantwoordelijkheid van een EHBO-er"...
  :-\
Arts  www.alphalog.nl

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #22 Gepost op: 24 januari 2005, 01:36:59
1) Een EHBO-er hoort dit niet te weten omdat et niet in het boekje staat

Waar slaat dit in godsnaam op, kennisvergaring is een van de grondrechten van de mensheid...

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #23 Gepost op: 24 januari 2005, 01:41:10
volgens mij zien jullie eerste hulpverleners nog steeds als eenheidsworst.

Volgens mij verlies je uit het oog dat maar een heel klein percentage van de EHV'ers past in jouw beeld van de EHV'ers.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #24 Gepost op: 24 januari 2005, 12:14:19

Waar slaat dit in godsnaam op, kennisvergaring is een van de grondrechten van de mensheid...

Hey, het is absoluut niet mijn idee, maar praat eens met mijn EHBO-docent... PdR, sta me eens bij... Jij weet hoe erg het is op dit gebied.  ;)
Arts  www.alphalog.nl

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #25 Gepost op: 24 januari 2005, 12:40:48

Wat nog steeds niet wil zeggen dat het gewaadeerd wordt. :-X :'(

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #26 Gepost op: 24 januari 2005, 13:44:04
Laten we de discussie voortzetten op

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=6045.0

Deze topic gaat tenslotte over spanningspneumo's..  ;)
Arts  www.alphalog.nl

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #27 Gepost op: 24 januari 2005, 16:48:10
Ik kan bij deze Delta niet anders dan gelijk geven wat betreft het opzettelijk dom willen houden van de EHBO'ers onder bepaalde organisaties. Het is erg moeilijk om daar als individuele EHV"er onderuit te komen, met name omdat die gewoon geen geld hebben om zelf lessen in elkaar te draaien en de juiste mensen/materialen te huren cq kopen. Jammer.

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 25 januari 2005, 21:59:15
Gelukkig heeft onze vereniging daar niet zo'n last van. Gelukkig, want echte beperkingen maken de sfeer niet beter, denk ik.

Christian

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #29 Gepost op: 25 januari 2005, 22:41:44
Gelukkig heeft onze vereniging daar niet zo'n last van. Gelukkig, want echte beperkingen maken de sfeer niet beter, denk ik.

Christian

Nope. :-X