Niet veiligheid als reden, maar als ik piket heb, neem ik mijn wapen mee naar huis. Ik ben rechtstreeks in 20 minuten op de opkomst lokatie, anders red ik het krap binnen het uur. Heb een kluis thuis, op een verborgen plek voor het opbergen. Dit is ook toegestaan.
Thanks!
Over de keuring: Als burger heb ik in mijn omgeving ervaren, dat er toch wel redelijk goed aandacht voor aspiranten is, maar het kan altijd beter. Had een oude klasgenoot, nu helaas uit het oog verloren, die een heel heftig incident had meegemaakt. Hier was hij in korte tijd enorm bovenop gekomen, is bij de politie gaan werken (dus door de keuring), maar als aspirant (niv. 3) had hij weer bijna het leven gelaten. Hij is uitstekend opgevangen door collega's en andere hulpverleners, maar na een tijdje kon hij het werk niet meer aan, inmiddels is hij beveiliger.
Dit is dan wel het ergste voorbeeld dat ik ken, maar als ik al mijn oude vrienden/klasgenoten en kennissen bekijk die gezakt zijn voor de keuring dan wel in hun tijd als aspirant (4 personen): Er is zeker aandacht voor (iig bij A-A en G&V), hulde ook aan de mensen die er betrokken bij zijn en misschien dat door het onderzoek verbeteringen komen, we zullen zien.
Nogmaals, wat ik net allemaal hebt getypt is wat ik zie/hoor in mijn omgeving als burger zijnde