oude Scania brandweerauto's

Auteur Topic: oude Scania brandweerauto's  (gelezen 10056 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

joentje

• Gast
Gepost op: 21 januari 2005, 22:19:02
ik heb hier de eerste oude scania tas afkomstig uit zweden bouwjaar 1969. Staat te koop bij een tractor handelaar in Deurne www.dijkmabv.com.

gegroet Jeroen

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #1 Gepost op: 22 januari 2005, 09:44:07
In Nederland zullen we vrij snel uitgepraat zijn als het over oude Scania brandweervoertuigen gaat.
Dit is in ieder geval de inmiddels alweer enkele jaren afgevoerde hoogwerker van Brandweer Terneuzen.

Gr
Erik

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #2 Gepost op: 22 januari 2005, 09:51:31
In 1988 gebouwd: Deze Scania 112H haakarmwagen met kraan van de Stadsgewestelijke Brandweer Vlissingen-Middelburg. Pas in 1994 is het gevaarte bij de Stadsgewestelijke brandweer in dienst gekomen, daarvoor was het als gewone vrachtwagen (niet als brandweervoertuig dus) in gebruik bij een bedrijf in Zweden.

Gr
Erik

belg

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 22 januari 2005, 10:22:56
deze scania doet nog steeds dienst in Moorslede Belgie
de foto komt van de website
http://www.historical-fire-engines.com/

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #4 Gepost op: 22 januari 2005, 10:34:04
Een bergings-/autobedrijf uit Goes kocht een aantal jaar geleden een aantal oude Scania brandweervoertuigen op van de Falck-organisatie in Denemarken. Wat ze daarmee gedaan hebben en waar die voertuigen allemaal gebleven zijn weet ik niet. Eén ervan raakte echter steeds verder in verval en stond op een achterafhoekje op een bedrijventerrein. Dat ging natuurlijk fout. Op een zekere avond in 2001 stond deze Scania brandweerwagen dan ook in brand en rukte de Brandweer Goes uit om het vuur te blussen.

Gr
Erik

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #5 Gepost op: 22 januari 2005, 10:34:35
Dit bleef er van over.

Gr
Erik

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #6 Gepost op: 22 januari 2005, 12:25:10
In Nederland zullen we vrij snel uitgepraat zijn als het over oude Scania brandweervoertuigen gaat.
Dit is in ieder geval de inmiddels alweer enkele jaren afgevoerde hoogwerker van Brandweer Terneuzen.

Gr
Erik

Ik zag hem overlaatst nog staan bij de Scania Garage in Terneuzen  :P
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #7 Gepost op: 22 januari 2005, 12:57:35
Ik zag hem overlaatst nog staan bij de Scania Garage in Terneuzen  :P

Van wie is dat ding nu dan? Eerst was er sprake van dat ie naar het Scania museum zou gaan..... maar dan lijkt het me stug dat hij nog in Terneuzen in onderhoud is.....

Gr
Erik

Feuerteufel

• Forum gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 22 januari 2005, 14:37:53
Een bergings-/autobedrijf uit Goes kocht een aantal jaar geleden een aantal oude Scania brandweervoertuigen op van de Falck-organisatie in Denemarken. Wat ze daarmee gedaan hebben en waar die voertuigen allemaal gebleven zijn weet ik niet. Eén ervan raakte echter steeds verder in verval en stond op een achterafhoekje op een bedrijventerrein. Dat ging natuurlijk fout. Op een zekere avond in 2001 stond deze Scania brandweerwagen dan ook in brand en rukte de Brandweer Goes uit om het vuur te blussen.

Gr
Erik

Hallo Erik,

als ik de foto's goed bekijk en zeker de laatste dan stell ik vast dat het helaas (gelukkig) geen Scania is maar een MAN. Het zou kunnen zijn dat het een oude Berlijner is die zijn tweede leven bij Falck heeft gesleten. Opbouw ziet er uit alsof hij door Ziegler is gebouwt.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 22 januari 2005, 14:40:04
kijk dit zijn nou mooie wagens

scania en mercedes vind ik gewoon de mooiste brandweer voertuigen die er zijn
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !