Lichaam vermiste Michael van Dijk gevonden 01-02-2012 / 05-02-2012

Auteur Topic: Lichaam vermiste Michael van Dijk gevonden 01-02-2012 / 05-02-2012  (gelezen 19001 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #50 Gepost op: 4 februari 2012, 10:49:46
Als de jongen gedurende de 67 uur dat hij nu vermist is, in de kou heeft gezeten/gelegen, heb ik geen hoop meer.  :'(
Mocht er sprake zijn van een misdrijf, dan is er uiteraard nog hoop.. helaas zie ik het zeer somber in.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #51 Gepost op: 4 februari 2012, 11:12:33
Het is toch eigenlijk onbegrijpelijk dat dit jongentje van de aardbodem verdwenen lijkt te zijn.
Ik zag van de week een interview met zijn opa waarin hij zei dat hij eigenlijk overal bang voor is, vuurwerk, op het ijs gaan e.d. is niet snel aan hem besteedt. Hij is 10 jaar maar heeft het verstand van een 3 jarige begreep ik.
Onbegrijpelijk dat ze hem niet kunnen vinden. Lijkt me vreselijk voor alle betrokkenen, zowel ouders, familie als opa en oma alwaar hij vertrok om naar huis te gaan (200 m verder).

Heel veel sterkte voor de familie en de hulpverleners die het gelukkig nog niet opgegeven hebben om het mannetje te vinden.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #52 Gepost op: 4 februari 2012, 12:29:55
Zoektocht naar Michael hervat in barre kou


za 04 feb 2012, 10:58
door Jelmer Geerds en Jolande van der Graaf

LUTTELGEEST -  Duikers van de marine trotseren vandaag de bizarre temperaturen in Flevoland om net als vrijdag in de Luttelgeester Vaart te zoeken naar de vermiste Michael van Dijk (10).

De zoektocht concentreert zich vandaag volledig op deze watergang, liet de politie vanmorgen weten. De Luttelgeester Vaart ligt vlakbij de plek waar Michael woensdag het laatst werd gezien. Omdat de verstandelijk beperkte jongen een fascinatie heeft voor water en ijs, vermoedt de politie dat hij er door het ijs is gezakt.
(...)
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #53 Gepost op: 4 februari 2012, 12:33:44
Brief Politie Regio Flevoland aan bewoners Luttelgeest (via website gemeente Noordoostpolder): Groot onderzoek naar vermissing Michael van Dijk (63 KB)

Citaat
Onderwerp Vermissing Michael van Dijk

Aan de bewoners van Luttelgeest

Datum 03-02-2012

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij vragen wij uw medewerking bij het oplossen van de vermissing van Michael van Dijk.

Sinds woensdagmiddag 1 februari wordt de 10-jarige Michael van Dijk vermist. De politie is een groot
onderzoek gestart om Michael zo snel mogelijk weer te vinden. Hierbij willen wij uw hulp vragen.
Inmiddels heeft de politie in een groot gebied gezocht en heeft ook de brandweer op verschillende plekken
gedoken. Dit heeft helaas nog niet geleid tot het terugvinden van Michael.

Michael is 10 jaar oud, heeft donkerblond haar en blauwe ogen. Hij is 1.20 m en heeft een zilveren oorring in zijn rechteroor. Op het moment van zijn verdwijning droeg Michael een rood fleecejack met daaronder
een trui met capuchon. Verder had hij een donkere broek aan met donkere sportschoenen er onder. Michael heeft een litteken bij zijn rechteroog.

Heeft u de afgelopen dagen iets gezien of gehoord wat te maken kan hebben met de vermissing van Michael? Neemt u dan contact op met de politie op het landelijke tipnummer 0800-6070 (of via Meld Misdaad Anoniem op 0800-7000). Alle informatie kan helpen.

Verder is de politie op zoek naar camerabeelden uit dit gebied vanaf woensdag 12.00 uur. Heeft u zelf een camera waarbij u beelden van uw straat of omgeving opneemt, of kent u iemand die ons hieraan kan
helpen, dan zijn wij hierin erg geïnteresseerd. Wellicht dat deze beelden ons kunnen helpen bij het terugvinden van Michael.

Alvast bedankt voor uw hulp!

Namens de politie Flevoland,

Kees Bangma, districtschef Noord
Samen sterk in de hulpverlening!


nirosmen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,284
  • Brandmeester, ploegchef en oefenleider
Reactie #54 Gepost op: 5 februari 2012, 11:15:30
p2kflex
11:14:11 05-02-12GROUP-1RMKFVL Lichaam vermiste Michael van Dijk aangetroffen in de vaart Luttelgeest nadere info volgt
0730000Politie Veiligheidsregio Flevoland (Monitorcode)
0730316Politie Veiligheidsregio Flevoland (Persinfo)




 :'( :'(


nirosmen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,284
  • Brandmeester, ploegchef en oefenleider
Reactie #55 Gepost op: 5 februari 2012, 11:27:04
Flevoland
Lichaam vermiste Michael gevonden

Duikers hebben zondagochtend het lichaam van de vermiste Michael van Dijk gevonden. Het stoffelijk overschot werd aangetroffen in de Luttelgeester Vaart.
De 10-jarige jongen verdween afgelopen woensdag spoorloos. De politie sloeg groot alarm, omdat hij een geestelijke beperking heeft. Al snel na zijn verdwijning werd er een Amber alert uit gegeven.  De afgelopen dagen werd er met man en macht gezocht naar de vermiste Michael.


Bron: hartvannederland.nl


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #56 Gepost op: 5 februari 2012, 11:57:41
Lichaam vermiste Michael van Dijk gevonden

Laatste update:  5 februari 2012 11:55

 LUTTELGEEST - Het lichaam van de sinds woensdag vermiste Michael van Dijk is zondagochtend gevonden in een vaart in zijn woonplaats Luttelgeest.  De 10-jarige jongen verliet woensdagmiddag het huis van zijn grootouders en is sindsdien niet meer gezien. De politie gaf woensdagavond een Amber Alert uit voor de jongen. Sindsdien is continu naar hem gezocht, onder meer door duikers van de marine. Ze speurden het kanaal af langs de looproute van het huis van Michael's grootouders naar zijn nabijgelegen ouderlijk huis. De duikers gebruikten sonarapparatuur, zodat ze niet steeds het ijskoude water in hoefden. Zeker 70 mensen hielden zich met de zaak bezig, onder wie ook boswachters, rechercheurs en medewerkers van de gemeente.


http://www.nu.nl/binnenland/2733128/lichaam-vermiste-michael-van-dijk-gevonden.html


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #57 Gepost op: 5 februari 2012, 12:01:19
Hoe crue het ook klinkt, maar ik ben blij voor de ouders en overige nabestaanden dat ze uit de onzekerheid zijn en nu aan hun rouw kunnen beginnen. Zeer erg, weer een jong kind aan wie het leven niet volledig besteedt is, mijn gedachten gaan uit naar de nabestaanden en een dikke pluim voor de betrokkenheid en inzet van buurtbewoners en hulpverleners.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #58 Gepost op: 5 februari 2012, 12:07:07
Hoe crue het ook klinkt, maar ik ben blij voor de ouders en overige nabestaanden dat ze uit de onzekerheid zijn en nu aan hun rouw kunnen beginnen. Zeer erg, weer een jong kind aan wie het leven niet volledig besteedt is, mijn gedachten gaan uit naar de nabestaanden en een dikke pluim voor de betrokkenheid en inzet van buurtbewoners en hulpverleners.
Ik denk dat hier alles mee gezegd is.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #59 Gepost op: 5 februari 2012, 12:19:55
amen!
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt