Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1519892 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #2770 Gepost op: 21 juli 2014, 19:38:36
Tsja,

Iets met uitgerust van huis gaan wil ook meehelpen...
De bekende slaaprijders... 's-morgens met een half slapende kop van huis gaan omdat ze weer moeten gaan werken.
En dan de rit op de automatische piloot rijden...

Nee mij niet gezien... ga liever de avond ervoor vroeg naar bed dan dat ik mij en mijn auto de kreukels in rijd...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #2771 Gepost op: 21 juli 2014, 22:03:36
Het is WEER zover;

wilco flipse ‏@WIS_Wilco  9 min.
En weer een collega aangereden #A58 km70.8 nu aanrijdend om te assisteren collega is ongedeerd .
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #2772 Gepost op: 21 juli 2014, 22:27:17
22.23 De 3e binnen 4 dagen. Gelukkig collega ongedeerd. Mede weggebruikers LET NU EENS OP.


Spartan

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #2773 Gepost op: 21 juli 2014, 23:17:38
jammer dat veel mensen op hun automatische piloot rijden, terwijl ze blijkbaar geen (goede) automatische piloot hebben 98uiye


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #2774 Gepost op: 22 juli 2014, 16:14:34
Het lijkt wel een hype te worden... help RWS van hun oude wagenpark af :S
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #2775 Gepost op: 22 juli 2014, 18:08:12
Nummero 4 deze maand; (bovenste foto ben ik nog niet eerder tegen gekomen..??)

Foto:   RWS - Facebook

Zie onderstaand persbericht:
Citaat van: http://www.rijkswaterstaat.nl/actueel/nieuws_en_persberichten/2014/juli2014/autos_van_weginspecteurs_betrokken_bij_incidenten.aspx
Dat de weginspecteurs van Rijkswaterstaat kwetsbaar zijn in hun werk is ook de afgelopen weken gebleken. In juli zijn vier voertuigen van weginspecteurs betrokken geweest bij incidenten op de weg. De weginspecteurs zijn bij deze incidenten gelukkig niet gewond geraakt, maar de schade aan hun voertuigen was fors.

Bij Rijkswaterstaat werken 260 weginspecteurs. Ze zijn dagelijks in hun gele pick-up op pad om ervoor te zorgen dat weggebruikers vlot en veilig van A naar B kunnen. Zo nemen ze allerlei maatregelen om na een pech- of ongeval de rijbaan zo snel mogelijk vrij te krijgen. Ze informeren direct hulpdiensten en laten bijvoorbeeld een rijstrook afsluiten met een rood kruis boven de weg. Hulpverleners kunnen dan veilig hun werk doen. Bovendien hebben de weginspecteurs een signaalfunctie bij bijvoorbeeld schade aan het wegdek, een bijzondere file, olie en afgevallen lading. De weginspecteur meldt het aan onze verkeerscentrale, zodat er snel actie kan worden genomen om de weg weer veilig te krijgen.

De werkinspecteurs werken uiteraard niet alleen: ze vormen een belangrijke schakel in het netwerk van wegbeheerders, hulpdiensten en bergers, dat samen werkt aan een bereikbaar Nederland.

15 weginspecteurs uit het hele land delen via Twitter updates over hun werk en hun belevenissen op de weg.
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #2776 Gepost op: 22 juli 2014, 18:25:59
Citaat van: KJS link=msg=1285251 date=1406045292
Nummero 4 deze maand; (bovenste foto ben ik nog niet eerder tegen gekomen..??)

Foto:   RWS - Facebook

Zie onderstaand persbericht:

dit zijn 2 verschillende en die zijn allebei al langsgekomen hier.

Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1282872 date=1404988879
Voertuig weginspecteur Rijkswaterstaat geramd A28 Zwolle

Meer foto's op http://www.stefanverkerk.nl/foto/10150/auto_rijkswaterstaat_geramd_op_a28_bij_zwolle/

http://www.youtube.com/watch?v=cStDm4028E8#ws




peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Reactie #2777 Gepost op: 23 juli 2014, 12:42:32
Citaat van: Karst_grsbk link=msg=1284827 date=1405854711
Wordt het niet eens tijd dat de politie hier strenger tegen op gaat treden? Wat is jullie mening hierover?
De politie heeft op zich behoorlijke mogelijkheden; ze kunnen er een dikke bekeuring voor geven. En we zien ze dat ook regelmatig doen, bij incidenten op de snelweg.

Probleem is denk ik meer dat er 'op het moment van' een aantal politievoertuigen bij het eigenlijke incident staan; maar dat er geen extra capaciteit beschikbaar is om 'een paar honderd meter terug' ook de rood-kruis rijders aan te pakken. Geen onwil dus, maar gewoon 'nog geen tijd voor'.

Alhoewel: ik denk dat er nu (na deze reeks RWS-klappers) wel meer aandacht voor gaat komen.

Maar laten we ook eerlijk zijn: die wagens staan daar juist om de klap op te vangen. Er zitten geen RWS medewerkers in - laat ze die auto's dan maar aan barrels rijden. Beter dat, dan dat ze het incident in komen rijden. Als het een groter/langdurig incident is laat RWS wel een bots-absorber komen, maar tot die tijd zijn die gele RWS auto's dus feitelijk de bots-absorber.

Wat je er ook neerzet, en hoe grote kerstboom je er ook van maakt: het eerste 'iets' wat op de rijbaan staat wordt ooit aangereden. Zorg er dan alleen voor dat het een leeg voertuig is. En dus alleen de mensen in de auto die ertegenop klapt gewond raken, geen hulpverleners.

Peen
Redacteur van


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #2778 Gepost op: 23 juli 2014, 18:33:58
Dit heeft altijd onze aandacht, maar zoals je zelf al aangeeft is er niet altijd de capaciteit voor beschikbaar. Ik ben het echter niet met je eens dat "de wagens daar juist staan om de klap op te vangen". De functie van het voertuig is signalisatie. Voor het opvangen van de klap is de bots-absorber ontwikkeld. Ik ben dan ook van mening dat juist die samen met een WIS moet opereren maar besef ook dat dat weer geld kost, en zoals we weten is geld voor veilig in Nederland altijd een sluitpost.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #2779 Gepost op: 23 juli 2014, 18:51:42
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Als je kijkt naar het systeem dat we in Nederland gebruiken met weginspecteurs, botsabsorbers en IM hebben we tov het buitenland op veel vlakken een aardige voorsprong. Die voorsprong kost ook geld. Natuurlijk kan er altijd van alles beter, maar vergeet niet wat we al hebben.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein