Als in het nieuws gezegd wordt dat de bus de overkant net niet haalde en alleen de voorbumper er af ligt is er reden te twijfelen of het gene gezegd wordt ook echt het gene is wat gebeurd is.
Ik snap de kritiek van iedereen, maar nergens is nog precies te lezen wat er gebeurd is.
Wanneer je ooit een politieauto op een dicht spoor af hebt zien rijden weet je hoe daar meestal mee omgegaan wordt. De politiewagen rijdt op de linker rijbaan tegen de rijrichting in langs de inmiddels ontstane file voor het spoor. Men stopt naast de bomen en wacht totdat de trein voorbij is, en gooit hem daarna voor de file en geeft gas.
Ik zie het nog wel gebeuren dat men netjes wilde wachten voor de trein maar door onoplettendheid (misschien iets adrenaline) per ongeluk te dicht bij het spoor stopte, van de koppeling afstapte, of nog zachtjes door rolde tot net op het spoor.
Als dat het verhaal is krijg je natuurlijk al een heel ander idee van het verhaal. Ik denk dat iedereen hier wel begrijpt dat de agent niet van plan was de stootbalk van de trein te koppen en dat er waarschijnlijk sprake is van een inschattingsfout.