Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1541039 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

FP924

• Senior gebruiker
Reactie #3610 Gepost op: 7 juni 2016, 10:36:42
Citaat
'S-HEERENHOEK - De politie heeft in de nacht van maandag op dinsdag vluchtende inbrekers klem gereden.

De daders waren na een inbraak weggevlucht in een gestolen auto. Een hondengeleider van de politie heeft de verdachten klem gereden in 's-Heerenhoek.

Beide voertuigen raakten hierbij beschadigd. Meer informatie over het voorval heeft de politie nog niet bekend gemaakt.

Bron: http://www.hvzeeland.nl/nieuws/29668-politie-rijdt-inbrekers-klem/

Rens Hulman

• Fotograaf
  • Forum gebruiker
Reactie #3611 Gepost op: 18 juni 2016, 23:54:39
Politie negeert gesloten spoorbomen bij achtervolging en wordt aangereden door een trein

http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2111956/Politiebusje-geramd-door-trein-tijdens-achtervolging-in-Doetinchem

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #3612 Gepost op: 19 juni 2016, 11:41:47
Citaat van: Rens Hulman link=msg=1430848 date=1466286879
Politie negeert gesloten spoorbomen bij achtervolging en wordt aangereden door een trein

http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2111956/Politiebusje-geramd-door-trein-tijdens-achtervolging-in-Doetinchem

Iets zegt me dat dit de reden was dat je ( ook niet met blauw en toeter) tussen de spoorbomen door mocht rijden... Die trein geeft je echt geen voorrang. Ze mogen nog van geluk spreken dat ze geschampt zijn.

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #3613 Gepost op: 19 juni 2016, 13:38:31
Citaat van: Rens Hulman link=msg=1430848 date=1466286879

Hier heeft een chauffeur duidelijk regel 1 van de hulpverlening overboord gegooid en in mijn ogen ook artikel 5 waardig....
Ik kan geen enkele reden bedenken om de rode lampjes van een spoorweg overgang te negeren zeker niet als je voorganger dat (vermoedelijk) ook al gedaan heeft. Dit is spelen met het leven van verschillende mensen machinist en de (eventueel aanwezige) collega voorop.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

Fire shark

• Ach & Brw
  • Senior gebruiker
Reactie #3614 Gepost op: 19 juni 2016, 15:26:37
Belachelijke en onacceptabele keuze die hier gemaakt is! Elke bestuurder van een OGS voertuig weet dat dit NOT DONE is!
Als ik voor een dichte boom sta onderweg naar een (kinder)reanimatie wil ik er ook liever door maar ik kom liever 1 minuut te laat dan net als in dit geval geheel niet. Ongeacht wat het incident is!
En dan durven ze nog te zeggen:

Volgens een politiewoordvoerder ging het voorzichtig en met zwaailicht en sirene, maar toch kwam het busje in botsing met een trein van Arriva
Als het voorzichtig was gegaan had de bestuurder de trein aan zien komen, en gezien de schade aan de neus van de trein en bus waren ze heel dicht bij elkaar!

En dan nog de machinist van de trein.... die heeft de schrik van zn leven, gelukkig was het allemaal op lage snelheid en is er niemand gewond op een deuk in een ego na misschien! Want niemand rijdt graag schade!
ACH & HBT

OGS

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #3615 Gepost op: 19 juni 2016, 18:15:53
Dat een agent van politie, die zo onverantwoordelijk met mensenlevens om gaat, een vuurwapen mag dragen verbaasd mij ten zeerste.

Ik ben dan ook zeer benieuwd wat zijn straf zal gaan worden. En ik ben benieuwd of ProRail aangifte zal doen.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/172492/prorail-doet-aangifte-tegen-spoorboomduikers-na-aanrijding-in-diemen

Mahad

• Forum gebruiker
Reactie #3616 Gepost op: 19 juni 2016, 23:37:01
Citaat van: OGS link=msg=1430982 date=1466352953
Dat een agent van politie, die zo onverantwoordelijk met mensenlevens om gaat, een vuurwapen mag dragen verbaasd mij ten zeerste.

Ik ben dan ook zeer benieuwd wat zijn straf zal gaan worden. En ik ben benieuwd of ProRail aangifte zal doen.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/172492/prorail-doet-aangifte-tegen-spoorboomduikers-na-aanrijding-in-diemen
Is een risico van het vak. Inschattingsfouten worden gemaakt en helemaal bij de politie. Snap die associatie niet met het dragen en/of kunnen gaan gebruiken van een vuurwapen.
That's just the way it is.

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #3617 Gepost op: 20 juni 2016, 00:06:07
Citaat van: Mahad link=msg=1431015 date=1466372221
Is een risico van het vak. Inschattingsfouten worden gemaakt en helemaal bij de politie. Snap die associatie niet met het dragen en/of kunnen gaan gebruiken van een vuurwapen.

Inschattingsfout?! Een slagboom is toch geruime tijd dicht, en de lampen branden nog veel langer voordat die trein komt... Dan is een inschattingsfout wel na vele tientallen seconden nadenken genomen.
Die tijd heb je meestal niet bij het trekken van je vuurwapen, dus ik snap de opmerking van mijn medeforumlid best...

Je zet het leven van je collega en jezelf op het spel, evenals de inzittenden van de trein. En geloof me, dit zal niet de eerste slachtoffer van de trein zien die ik van dichtbij zie...

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #3618 Gepost op: 20 juni 2016, 00:46:13
Aaah ik lees het alweer. Er waren weer een boel mensen van dit forum aanwezig bij de aanrijding!
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #3619 Gepost op: 20 juni 2016, 01:51:50
Als in het nieuws gezegd wordt dat de bus de overkant net niet haalde en alleen de voorbumper er af ligt is er reden te twijfelen of het gene gezegd wordt ook echt het gene is wat gebeurd is.

Ik snap de kritiek van iedereen, maar nergens is nog precies te lezen wat er gebeurd is.

Wanneer je ooit een politieauto op een dicht spoor af hebt zien rijden weet je hoe daar meestal mee omgegaan wordt. De politiewagen rijdt op de linker rijbaan tegen de rijrichting in langs de inmiddels ontstane file voor het spoor. Men stopt naast de bomen en wacht totdat de trein voorbij is, en gooit hem daarna voor de file en geeft gas.

Ik zie het nog wel gebeuren dat men netjes wilde wachten voor de trein maar door onoplettendheid (misschien iets adrenaline) per ongeluk te dicht bij het spoor stopte, van de koppeling afstapte, of nog zachtjes door rolde tot net op het spoor.

Als dat het verhaal is krijg je natuurlijk al een heel ander idee van het verhaal. Ik denk dat iedereen hier wel begrijpt dat de agent niet van plan was de stootbalk van de trein te koppen en dat er waarschijnlijk sprake is van een inschattingsfout.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens