Is het een idee om de reddingsbrigades BOA te maken

Auteur Topic: Is het een idee om de reddingsbrigades BOA te maken  (gelezen 14079 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #60 Gepost op: 9 februari 2012, 23:26:35
Duidelijk. Maar je bent niet zomaar van me af hoor, haha. Weet je toevallig ook hoe het in andere gebieden is in Nederland? Zijn er daar ook van die korte lijnen?

Heb hem op dit forum al eens in een andere context geplaatst, maar voor de komst van de veiligheidsregio's waren de lijnen met de politie een stuk korter. Wij bewaken een afgebakend zwemgedeelte van een recreatiegebied waar ook een zeilschool, een jachthaven, een rondvaartboot en nog allerlei andere faciliteiten zijn. We hebben daar veel overlast van waterscooters die (vaak zonder vaarbewijs) met te hoge snelheid over de plas varen en daarbij soms ook om te pesten of stoer te zijn gewoon het zwemmersgebied in varen. Met die jetaandrijving vaar je gewoon zo over de drijflijn heen.

10 jaar terug kwam de dorpsagent op de fiets langs, stapte bij ons in de boot en dan voerden we gewoon controles uit op vaarbewijs, speedbootregistratie etc. Als we dat aan het begin van het seizoen 1 of 2x deden, was het de rest van het seizoen meestal rustig.

In 10 jaar tijd is de politie in ons gebied gegaan van 2 agenten op de fiets, naar 1 agent op de fiets, naar 2 agenten in een auto, naar 1 agent in een auto en waar hij vroeger nog wel eens uitstapte of zelfs koffie kwam drinken, rijden ze nu alleen nog maar langs. We hebben ook veel hangjeugd, maar hij rijdt alleen maar langzaam voorbij en als ze demonstratief iets kleins flikken (rotzooi neergooien, takken van bomen afbreken, fikkie stoken met papier) dan rijdt hij gewoon door! vol in het zicht! Ja, daar gaan we het wel mee redden.

Vroeger hadden we een 06-nummer, nu mogen we alleen nog de meldkamer bellen. En dan alleen voor de 'grondgebonden' zaken. Overlast van waterscooters? dan word je doorverbonden met KLPD te water en dan komt er misschien over 2 weken een patrouilleboot een keertje kijken. Op een regenachtige dag doordeweeks, wanneer er geen scooter te bekennen is...

En dan komen ze ook nog met zo'n gigagrote boot, waar je niks mee kunt in ons gebied en zeker niet met waterscooters.

Wat ik het liefste zou willen? die dorpsagenten op de fiets terug, die met ons mee de boot ingaan!
Maar als dat niet kan, vind ik BOA niet zo'n slecht optie ;)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #61 Gepost op: 10 februari 2012, 00:17:02
Die dorpsagent komt niet terug. Zeker niet met de bezuinigingen die je nu hebt binnen de politie. In A-A gaan er zelfs een aantal wijkteams dicht de komende jaren. Dus ben bang dat wij nog verder weg komen te staan bij de burger. Wat ik een slecht idee vind, maar goed dat is offtopic.

Dus denk niet dat je nog de beschreven situatie terug zal krijgen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #62 Gepost op: 10 februari 2012, 11:04:57
De gemeente zal dan een taak bals boa bij je neer moeten leggen, ik zou er voor kiezen om dit door ambtenaar te laten doen met wie je als brigade kan samenwerken.

9910001
9910001


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #63 Gepost op: 10 februari 2012, 17:18:03
De gemeente zal dan een taak bals boa bij je neer moeten leggen, ik zou er voor kiezen om dit door ambtenaar te laten doen met wie je als brigade kan samenwerken.

9910001

Ja, en dat noemen we dan gemeentepolitie en als dan de gewone politie straks landelijk wordt, dan zijn we weer terug bij waar we 20 jaar geleden waren  098uo 98uiye

Als ik het zo teruglees is het eigenlijk ook gewoon van de zotte: we hebben een discussie over het BOA maken van de Reddingsbrigade om zo een probleem op te lossen dat eigenlijk is veroorzaakt door bezuinigingen bij de politie. Laat de vrijwilligers het maar weer oplossen, is lekker goedkoop.

Ik zeg niet dat ik het antwoord heb, maar word af en toe wel boos van dit soort ontwikkelingen. Waarom kan ik die dorpsagent op de fiets niet gewoon terugkrijgen, waar is die dan gebleven? We hebben toch miljoenen uitgetrokken voor meer blauw op straat, en volgens de onderzoeken is er ook meer blauw op straat? Maar toch niet bij ons?  8)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #64 Gepost op: 10 februari 2012, 23:06:15
Ja, en dat noemen we dan gemeentepolitie en als dan de gewone politie straks landelijk wordt, dan zijn we weer terug bij waar we 20 jaar geleden waren  098uo 98uiye

Als ik het zo teruglees is het eigenlijk ook gewoon van de zotte: we hebben een discussie over het BOA maken van de Reddingsbrigade om zo een probleem op te lossen dat eigenlijk is veroorzaakt door bezuinigingen bij de politie. Laat de vrijwilligers het maar weer oplossen, is lekker goedkoop.

Ik zeg niet dat ik het antwoord heb, maar word af en toe wel boos van dit soort ontwikkelingen. Waarom kan ik die dorpsagent op de fiets niet gewoon terugkrijgen, waar is die dan gebleven? We hebben toch miljoenen uitgetrokken voor meer blauw op straat, en volgens de onderzoeken is er ook meer blauw op straat? Maar toch niet bij ons?  8)

Ik ben het met je eens hoor. Ze zeggen dat er meer blauw is, maar ze vergeten wel even dat er ook heel veel administratieve handelingen zijn bijgekomen, daardoor haal je je extra blauw weer van de straat. Daarnaast merk je dat er ook een leegloop is en dat we steeds minder aspiranten krijgen. Wie wil er nu nog voor een zakgeld regeling bij de politie. Dit houd in dat je iets van 600 of 700 euro per maand netto krijgt als je op school zit. Hoe wil je dat doen als je wat ouder bent en een gezin hebt. Als je al een baan hebt dan begrijp ik dat je niet zo snel overstapt. Denk aan je hypotheek etc. Maar goed dat is offtopic. Hopelijk begrijp je nu waar het extra blauw is gebleven.

En ja het is heel erg triest dat de vrijwilligers het probleem moeten oplossen.

Mijn excuses dat ik de topic gestart ben. Of door mijn toedoen.  98uiye 98uiye
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #65 Gepost op: 11 februari 2012, 00:24:14
Ik ben het met je eens hoor. Ze zeggen dat er meer blauw is, maar ze vergeten wel even dat er ook heel veel administratieve handelingen zijn bijgekomen, daardoor haal je je extra blauw weer van de straat. Daarnaast merk je dat er ook een leegloop is en dat we steeds minder aspiranten krijgen. Wie wil er nu nog voor een zakgeld regeling bij de politie. Dit houd in dat je iets van 600 of 700 euro per maand netto krijgt als je op school zit. Hoe wil je dat doen als je wat ouder bent en een gezin hebt. Als je al een baan hebt dan begrijp ik dat je niet zo snel overstapt. Denk aan je hypotheek etc. Maar goed dat is offtopic. Hopelijk begrijp je nu waar het extra blauw is gebleven.

En ja het is heel erg triest dat de vrijwilligers het probleem moeten oplossen.

Mijn excuses dat ik de topic gestart ben. Of door mijn toedoen.  98uiye 98uiye

Een van mijn zonen heeft nu in-take gesprekken met de politie, hij werkt nu bij een collega verhuurbedrijf voor een goed salaris. Daar wordt bij overstap gewoon rekening mee gehouden. Ze willen hem best hebben, hij heeft een paar jaar bij de infanerie gezeten.
Een goede kennis van mij zit bij de recherche, hij verdient daar minder als toen hij agent was (alles meegeteld...).
Niks geen excuses, leuk topic.
Ik zie de KNRM misschien nog wel ooit bonnen uit gaan delen...Ze zijn tenslotte al partner van de kustwacht...


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #66 Gepost op: 11 februari 2012, 00:30:59
Een van mijn zonen heeft nu in-take gesprekken met de politie, hij werkt nu bij een collega verhuurbedrijf voor een goed salaris. Daar wordt bij overstap gewoon rekening mee gehouden. Ze willen hem best hebben, hij heeft een paar jaar bij de infanerie gezeten.
Een goede kennis van mij zit bij de recherche, hij verdient daar minder als toen hij agent was (alles meegeteld...).
Niks geen excuses, leuk topic.
Ik zie de KNRM misschien nog wel ooit bonnen uit gaan delen...Ze zijn tenslotte al partner van de kustwacht...

Hahaha, dank je wel.

Voor wat betreft je zoon, top dat ze daar rekening mee willen houden. Ik weet niet welke regio dat is, maar dan werken ze niet volgens de landelijke richtlijnen. Ik weet van A-A dat ze er geen rekening meer mee houden. Daarnaast ben ik bang dat als de landelijke politie een feit is, dat het landelijk streng word en dat ze niet meer kunnen onderhandelen over het salaris.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.