Feb 2005 - Treinongeval

Auteur Topic: Feb 2005 - Treinongeval  (gelezen 54887 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Paul

• Forum gebruiker
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #160 Gepost op: 17 februari 2005, 10:15:38
het is ook niet de bedoeling om T1 slachtoffer langer te laten blijven, het is de bedoeling om ze wat uitgebreider te evalueren in een tent en zodoende al bepaalde handelingen te kunnen uitvoeren, denk hierbij aan infuustherapie, zuurstoftherapie en pllaatsen van thoraxdrains/intubatie onder sedatie en verslapping.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #161 Gepost op: 18 februari 2005, 12:29:10
OK, we zitten nog wel met het probleem dat de ambu's nogal lang weg blijven als ze naar het ziekenhuis rijden...
Arts  www.alphalog.nl

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #162 Gepost op: 18 februari 2005, 23:38:42
Er zijn nu 2 ambulances beschikbaar om slachtoffers te gaan vervoeren. De bemanning van de andere wagens is nog druk doende slachtoffers te stabiliseren. Welke twee slachtoffers gaan er weg? ???

De ademhaling van de tractorbestuurder gaat achteruit! MMT zal moeten gaan sederen en intuberen. Gewetensvraag: wat doen we met de echtgenote van de man die nog steeds bezig is de politie ervan te overtuigen dat ze haar man wil zien? ???

Is de trein voldoende gestabiliseerd om hier triage te verrichten? ???

Derde SIGMA is gealarmeerd en aanrijdend. Dit gaat nog even duren.
Wel komt de eerste bus ter plaatse voor vervoer van de mensen die hun reis willen vervolgen.
Het Rode Kruis is ingeschakeld voor de opvang van de mensen die ongedeerd, maar zeer aangedaan zijn. Er wordt voor deze mensen opvang geregeld in het dorpshuis van het dichtsbijzijnde dorp. Het Rode Kruis vervoert deze mensen met hun eigen busjes.

Resten ons nog de slachtoffers, de conducteur en de inzittenden van de trein die een eerste hulpverlening zijn opgestart.

De moeder van het gezin in de trein is er inmiddels in geslaagd haar baby door het raam over te dragen aan een verpleegkundige en is nu druk doende ditzelfde te doen voor haar 3-jarige zoontje. Met haar hevig bloedende arm en in het totaal vernielde deel van de trein lijkt dit geen eenvoudige opgave.

Ik wil heel erg graag wat response van de brandweer! ;)

Paul

• Forum gebruiker
    • ambupleeg
Reactie #163 Gepost op: 19 februari 2005, 00:09:03
nou een korte reactie vor het slapen gaan.

De echtgenote moet de kans krijgen om haar man te zien, met de nodige begeleiding welliswaar, maar als MMT hem gaat intuberen en sederen/verslappen, kan het de laatste kans voor de vrouw zijn om haar man te spreken (aangezien hij ernstig gewond is, dus DOEN!!!!

Paul

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #164 Gepost op: 19 februari 2005, 14:38:33
En de valium graag standby...
Arts  www.alphalog.nl

Paul

• Forum gebruiker
    • ambupleeg
Reactie #165 Gepost op: 20 februari 2005, 13:54:21
goed er zijn twee ambulances klaar voor transport,

Er is nog niet veel keus aangezien er nog een flink aantal slachtoffer bekneld zitten of niet bereikbaar zijn.  Toch maar eens met de OVD-b overleggen, want het duurt allemaal wel erg lang.

De twee slachtoffers die weg gaan zijn:
1.  1 slachtoffer in de 3de coupe met pijn in de bekkenstreek en erg benauwd.T1 in B ws gecompenseerde shock

2.  1 slachtoffer is met de borst tegen een andere stoel gesmakt en heeft ademhalingsproblemen;T1 slachtoffer, problemen in de B

Ooh ja, misschien kunnen we de moeder door het raam heen verbinden en eventueel een mitella geven.

Jorrin

• Senior gebruiker
Reactie #166 Gepost op: 20 februari 2005, 20:56:03
Goed, ik ga zelf het sein "veilig" maar geven, de brandweer en de mensen van de ongevallendienst zijn kennelijk druk.
We gaan voorzichtig het voorste rijtuig betreden.
Wat treffen we aan:

- 1 slachtoffer heeft zwaar aangezichtsletsel, is bewusteloos en ademt niet;
- 1 slachtoffer heeft rugklachten en een pijnlijke linkerarm;
- 2 slachtoffers met pijnlijke knieёn/onderbenen op de vloer;
- 1 slachtoffer met fors aangezichtsletsel en pijnlijke ribben.

Na wat klim- en klauterwerk bereiken we de machinist. Hij ligt op de grond van de bestuurderscabine en is buiten bewustzijn. Een stuk van de paal waaraan de bovenleiding is bevestigd is naar binnen geslagen. De cabine ligt vol glas. De machinist ligt op de buik, gezicht en handen overdekt met bloed. Een overduidelijk gecompliceerde fractuur aan het fors bloedende linkerbovenbeen.

Er kunnen nog 2 slachtoffers worden afgevoerd. Welke worden dit?

De echtgenote is bij haar man gelaten. Het is een behoorlijk emotioneel verhaal geworden, maar de toestand van de man laat het niet toe nog langer te wachten met sederen en intuberen. Er is inmiddels wat ruimte gemaakt om de man heen om dit te kunnen doen, maar dit heeft direct een tensiedaling tot gevolg en de man raakt suf en verward.
De man krijgt zuurstof, 2 lijnen zijn ingebracht en het MMT gaat nu met de man aan de gang.
Waar gaan we met de echtgenote heen?

De moeder wordt door het raam heen zo goed en zo kwaad als het gaat verbonden. De bloeding staat! Zij kan daar echter nog niet weg. En haar man lijkt in te kachelen!

Leon

• Forum gebruiker
  • EHV'er
Reactie #167 Gepost op: 20 februari 2005, 21:30:10
Goed, ik ga zelf het sein "veilig" maar geven, de brandweer en de mensen van de ongevallendienst zijn kennelijk druk.

Helaas heeft de ongevallendienst niet meer gereageerd vanwege een heel andere reden: http://berth.parelnet.nl/Ongevallen%20Bestrijding.htm. Bert, in ieder geval bedankt voor je bijdrage op dit forum.

Zelf heb ik te weinig kennis van het werk van de ongevallendienst om te kunnen beschrijven hoe het stabiliseren van treinstellen precies in zijn werk gaat.
Virus checking completed: All viruses functioning normally.

Jorrin

• Senior gebruiker
Reactie #168 Gepost op: 20 februari 2005, 22:07:12
Helaas heeft de ongevallendienst niet meer gereageerd vanwege een heel andere reden: http://berth.parelnet.nl/Ongevallen%20Bestrijding.htm. Bert, in ieder geval bedankt voor je bijdrage op dit forum.

Zelf heb ik te weinig kennis van het werk van de ongevallendienst om te kunnen beschrijven hoe het stabiliseren van treinstellen precies in zijn werk gaat.

Jeetje, hoe kan een bijdrage aan een fictieve casus zo "verkeerd" zijn. Bert, mag ik je bedanken voor je bereidheid ons te helpen. En jammer, dat je niet meer mag. :(

De casus moet door, februari is kort, dus we houden het bij mijn sein "veilig". We gaan door met mijn laatste bericht (nummer 166).

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #169 Gepost op: 20 februari 2005, 22:08:40
Goed, de vrouw moet in de buurt blijven, haar naar een politiebusje brengen? Of anders naar het wijkcentrum, waar alle andere familieleden naar toe zijn gebracht. In ieder geval zou ik er wel een psycholoog bijhalen.
De man die niet meer ademt moet prio 1 krijgen, maar of hij nu nog te reanimeren is... Ik betwijfel het. In ieder geval zo snel mogelijk een MMT-arts bijhalen.
De moeder lijkt me nu niet meer een spoedeisend slachtoffer, maar de vader moet zo snel mogelijk worden bevrijdt. De brandweer daar dus de aandacht op laten vestigen, misschien de stoelen er gewoon uitzagen ofzo.
Arts  www.alphalog.nl