Maart 2005 - Bioscoopbrand

Auteur Topic: Maart 2005 - Bioscoopbrand  (gelezen 54494 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #120 Gepost op: 6 maart 2005, 19:39:14
wat is het verschil tussen middelbrand en middelalarm?
zijn toch ook 2 ts?
Middelalarm= alarmeren van 2 TASSEN en een RV
Middelbrand= Twee tassen ingezet ;)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #121 Gepost op: 6 maart 2005, 20:06:16
Aantal reacties op de casus loopt trouwens wel goed. We zijn nog maar een paar dagen bezig en we zitten nu al op 120 postings  ;D ;D

firemanr

• Gast
Reactie #122 Gepost op: 6 maart 2005, 20:24:17
Hmmm. rook ontwikkeling. Er verandert niets aan mijn inzet: 2 TASsen en RV
1e TAS (ch. B en 6 man achterin!) komt bij de bioscoop te staan B en 4 man met ademlucht naar binnen.
Op zoek naar het brandpaneel/receptioniste of sleutelhouder of uberhaupt iemand die iets van de rookontwikkeling afweet.

De HW zou ik even uit de weg zetten, wel allebei de chauffeurs van de HW in de auto blijven, zodat ze direct kunnen reageren op het commando van de B TAS om hun voertuig te plaatsen waar de bevelvoerder wil. ;)

Rene112

• Gast
Reactie #123 Gepost op: 6 maart 2005, 22:45:39
Maar misschien trek ik nu wel een vreemde conclusie maar volgens de boeken is een standaard uitruk 1 ts en mogelijk aangevuld met 1 hv of rv.
Wanneer je met 2 ts gaat rijden spreek je dus al van een middelbrand situatie.
Leuk voor de statistieken ;) maar het gaat nergens meer over.

Dan wordt het hoog tijd dat je alle boeken eens gaat lezen Fikkie!  In dit geval lijkt het mij handig om de 'handleiding brandweerzorg' (BZK 1992) en jullie gemeentelijke of regionale dekkingsplan eens te lezen.

Afhankelijke van het gebouwtype kan het volgens de richtlijn nodig zijn om direct met 2 of zelfs 3 tankautospuiten uit te rukken!

Ik ben wel benieuwd hoe in jullie gemeente (bestuurlijk) is afgedekt dat de brandweer bij bepaalde brandmeldingen niet conform de zorgnorm uitrukt.

groeten,
René de Caluwé

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #124 Gepost op: 6 maart 2005, 22:50:59
Ik zal het nog sterker maken, bij ons (dus ook bij fikkie  ;)) rukken we zelfs nog uit met kleine bezetting naar vele meldingen  ;D ;D

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #125 Gepost op: 6 maart 2005, 22:58:15
Ik weet niet hoe dit bestuurlijk afgedekt is René, maar in de dagsituatie zijn er sowieso altijd twee TS'en en een RV/HV bemand. In de avond en nacht wordt de tweede uitruk gevormd door vrijwilligers aangevuld met een groepje beroeps wat van thuis oproepbaar is.

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #126 Gepost op: 7 maart 2005, 00:10:53
Een panniekerig telefoontje en wat rookontwilleling..
ik had al 2x TS ingezet  en een AL. Er veranderd qua inzet nog niet, dus 2 man ademlucht samen met B op verkenning, 3 en 4 staan bij de P klaar om evt waterwinning op te bouwen. Ik laat de 2e TS en de AL nog steeds op het centrale plek staan, klaar voor inzet.
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Paul SEH

• Gast
Reactie #127 Gepost op: 7 maart 2005, 00:22:11
Nog steeds geen melding gehad. Wij blijven het geheel op de achtergrond volgen. Als de nood aan de man is dan zullen we er zijn.  8)

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #128 Gepost op: 7 maart 2005, 07:31:32
Een panniekerig telefoontje en wat rookontwilleling..
ik had al 2x TS ingezet  en een AL. Er veranderd qua inzet nog niet, dus 2 man ademlucht samen met B op verkenning, 3 en 4 staan bij de P klaar om evt waterwinning op te bouwen. Ik laat de 2e TS en de AL nog steeds op het centrale plek staan, klaar voor inzet.

waarom 2 ts en maar 2 man ademlucht? en de 2de ts op een centrale plaats. Laat hem dan ook doorijdennaar hetbrandmeldpaneel en overleg daar dan met de 1ste bevelvoerder. wie wat welk gedeelte gaat verkennen. Waterwinning is mijnsinziens in eerste instantie de tank van je wagen.

Ruma

• Gast
Reactie #129 Gepost op: 7 maart 2005, 07:55:24
Ook ik blijf bij mijn inzet van 2 TAS en RV.
Eerste TAS doorrijden tot de hoofdingang en B met 1,2,3,4 op verkenning. Tweede TAS en RV centraal opstellen en nader bericht van de eerste BV afwachten.

groeten Ruud