Maart 2005 - Bioscoopbrand

Auteur Topic: Maart 2005 - Bioscoopbrand  (gelezen 54475 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #170 Gepost op: 10 maart 2005, 11:00:34
2 ambu's lijkt voorlopig even voldoend. Ik zou wel de ovd-g in kennis stellen. Hoeft nog niet persé ter plaatse te komen.

Slachtoffers door brandweer of politie naar buiten laten brengen en daar verder behandelen.

Zicht op de situatie is van belang voor verdere opschaling.

RAdeR

Ruma

• Gast
Reactie #171 Gepost op: 10 maart 2005, 11:13:42
Wat betreft de brandweer ga ik nog niet opschalen.Wel wil ik twee ambulances ter plaatse hebben onder A1.Ook wil ik extra eenheden van de politie ter plaatse hebben om de slachtoffers te verhoren en om het toegestroomde publiek en pers op afstand te houden.Ik wil ook de Ovd b,Ovd g en Ovd p ter plaatse hebben voor de coordinatie van het geheel.
De bemanning van de tweede TAS die zet ik ook in voor de verkenning en redding van slachtoffers.De bemanning van het RV die kan alvast beginnen om de waterwinning in orde te maken naar de eerste TAS om eventueel gelijk voldoende water te hebben.Het eventuele persoon met het mes baart me grote zorgen op het moment.Wat is hij van plan?,en wat heeft hij al gedaan.Ik denk momenteel meer aan een aanslag dan aan een simpelle brandmelding,dus graag zo snel mogelijk nader bericht van de blusploegen binnen in het object.

groeten Ruud

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #172 Gepost op: 10 maart 2005, 12:55:03
Ik denk niet meteen aan een terroristische aanslag, een overval zou ook best kunnen. Hmm, wat is de procedure voor het laten komen van een arrestatieteam?
Arts  www.alphalog.nl

webster

• Gast
Reactie #173 Gepost op: 10 maart 2005, 14:14:17
jawel jullie raden het nooit...
de stadswachten zijn ook tot de ontdekking gekomen dat er wat aan de hand is, en komen met 2 koppeltjes ter plaatse. degene die de leiding opzich neemt (van deze 4) meldt zich bij de coördinerende agent/brigadier/whatever)

janw

• Gast
Reactie #174 Gepost op: 10 maart 2005, 15:55:15
wat brandweer betreft ga ik helemaal mee met Ruud06. Dat er mensen binnenlopen die last hebben van de rook is logisch door de rookontwikkeling.
Die man met het mes is wat "lastig", de politie kan niet naar binnen, ivm met de rook en hij ik wil hem wel weghebben, maar hij heeft toch ook last van de rook of is hij daarop voorbereid?
2 ambu's is voorlopig voldoende. MMT lijkt me nog niet nodig, de nieuwe heli (o.a. regio Rotterdam) kan ook 's nachts vliegen geloof ik, dus dat hoeft geen probleem te zijn.

Uit TAS 1 is B,1,2 aan het verkennen toch? weten die al meer?

Als het geen normale rook is in het gebouw is de AGS misschien ook wel heel aardig om tp te hebben.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #175 Gepost op: 10 maart 2005, 16:05:30
Hmm, wat is de procedure voor het laten komen van een arrestatieteam?
www.arrestatieteam.nl

Niet één man met een mes dus  ;)

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #176 Gepost op: 10 maart 2005, 16:14:09
Gezien de nu toch wel serieuze aard van de situatie bij aankomst 1e TAS + RV zal ik de 2e TAS prio 1 door laten komen en de ovd-b direct laten alarmeren/tp laten komen.

Gelijk een snelle 1e verkenning en het beoordelen van de situatie binnen, mede hierdoor wordt een opschaling van dit incident bepaald.
Bij aankomst van 2e tas gelijk assisteren bij redding so.
Een AGS tp vragen.

Zoals eerdere berichten ook al voorstelde, 2 ambu's A1 tp en de ovd-g.
De politie zou een grote straal rond de bioscoop af kunnen zetten, dit om de toestroom van hulpdiensten op te vangen en om de ramptoeristen op veilige afstand te houden.
Er zou ook iemand met een mes rondlopen/gezien zijn, daarom ook meerdere politie eenheden tp om de so te horen.
De ovd-p ook met spoed tp laten komen

Aangezien nu al diverse officieren van de verschillende instanties tp zijn zou ik de vc en de commando container tp laten komen om als coördinatie punt te dienen (de vc en de coh prio 1 tp)
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #177 Gepost op: 10 maart 2005, 16:46:54
ik doe verder ff helemaal niets,nog sterker ik trek mijn mensen terug uit het pand,ik wil eerst zekerheid of dat figuur met dat mes nog rond loopt.Zo ja,dan gaat de politie eerst dat figuur lokaliseren en eventueel oppakken.Ik ga eerst voor de veiligheid van mijn mensen,er is nog geen dringende taak voor ons

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #178 Gepost op: 10 maart 2005, 16:49:54
ik doe verder ff helemaal niets,nog sterker ik trek mijn mensen terug uit het pand,ik wil eerst zekerheid of dat figuur met dat mes nog rond loopt.Zo ja,dan gaat de politie eerst dat figuur lokaliseren en eventueel oppakken.Ik ga eerst voor de veiligheid van mijn mensen,er is nog geen dringende taak voor ons

Ben ik het volledig mee eens, niet onnodig risico lopen en denken aan de veiligheid van je manschappen
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #179 Gepost op: 10 maart 2005, 16:51:40

Is deze afweging zo makkelijk te maken??

Hierbij uitgaande van nog meerdere slachtoffers die binnen zouden zijn. Je gaat dus die mensen niet redden omdat er MISSCHIEN er eentje met een mes rondloopt.

stel dat er nog 20 mensen vermist worden dan ga je die als het waren laten vallen(verergen van het letsel) omdat er mogelijk 1 persoon met een mes loop.....

Het is een afweging maar wel vrij rigoreus. Daarnaast stuur je politieagent zonder enige persoonsbescherming het pand in waar mogelijk nog veel rook of een andere giftige stof hangt?

Ik wil hier niet mee zeggen dat ik mijn mensen er gelijk in zou sturen maar 't wordt zo wel een lastige kwestie van kiezen.