Maart 2005 - Bioscoopbrand

Auteur Topic: Maart 2005 - Bioscoopbrand  (gelezen 54395 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #240 Gepost op: 14 maart 2005, 17:39:34
Ook ik schaal verder ook naar zeer grote brand.
Verder wil ik een AT-team ter plaatse hebben...

AT = Arresttatieteam, AT-team is Arresttatieteamteam.  ;) Maar dat terzijde, kan er niet onderhandeld worden met de gijzelnemer? Het lijkt mij een stuk nuttiger om te proberen de man ervan te overtuigen naar buiten te komen, dan te wachten op het AT om hem te overmeesteren...
Zit er geen omroepinstallatie in de bioscoop ofzo, of kan hij op de een of andere manier telefonisch bereikt worden?
Arts  www.alphalog.nl

webster

• Gast
Reactie #241 Gepost op: 15 maart 2005, 15:19:25
Wij (de stadswachten) vragen ons af of we de afzetting niet iets verder moeten gaan verruimen? het ziet hier voor onze neus (en we staan met onze rug naar de brand :-P ) ondertussen zwart van de ramptoeristen....

web*

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #242 Gepost op: 15 maart 2005, 18:22:53
Ik schaal na deze berichten op naar grote brand. Volgens onze procedure komt dan automatisch het volgende ter plaatse:
- 3e TS, vc, ademlucht, verzorging, dompelpomp en ovd's.

De tweede TS stuur ik door naar het winkelcentrum om daar op zoek te gaan naar de mogelijke doorslag en daar op in te zetten. De eerste TS laat ik staan aan de voorzijde zodat zij zodra het mogelijk is naar binnen kunnen voor een binnenaanval. De derde TS alsmede het redvoertuig stuur ik naar de achterzijde. Daar de hoogwerker opstellen om vanaf boven de situatie te bekijken en eventueel de overslag naar het winkelcentrum te voorkomen. De bemanning van de derde TS stuur ik via de achterzijde naar binnen om te beginnen met de blussing.

Vraag aan politie: wat kunnen we doen of mogen we doen om de man met het mes eruit te krijgen. In afwachting daarvan houd ik de eerste ploeg aan de voorzijde gereedt tot nadere instructies.

Vraag aan casus beheerder: Hoe is de watervoorziening geregeld. Is er open water in de buurt waar een dompelpomp gebruik van kan maken en binnen de noodzakelijke afstand valt?? Ten tweede wil ik weten of er gebruik kan worden gemaakt van de brandkranen door alle drie de blusvoertuigen zonder dat er drukverlies optreedt of is het 1 leiding die er loopt waar de drie voertuigen water van moeten pakken.

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #243 Gepost op: 15 maart 2005, 18:25:47
Gelukkig heeft de politie inmiddels alle vervelende fotografen weggestuurd en alleen de pers die zich kan legitimeren bij zich gehouden. (kan ik m'n pas toch nog eens gebruiken  8))

Voor ons als pers is het jammer dat er nog weinig informatie is vrijgegeven over de situatie binnen. Ik probeer maar zoveel mogelijk foto's te maken. is toch m'n eerste groot brand dus ik ben een en al oog  ;)

Ohja, persvoorlichter komt die ook? Zal vast wel maar nog niet gezien.

Martijn Slotboom

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #244 Gepost op: 15 maart 2005, 18:48:45
**OFF-TOPIC**
hoe kan ik aan een perskaart komen ??

7194

• Senior gebruiker
Reactie #245 Gepost op: 15 maart 2005, 18:51:36

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #246 Gepost op: 15 maart 2005, 18:58:10
Iemand enig idee om met de gijzelnemer in contact te komen? Ik ben ervoor te proberen om hem eruit te praten tot het AT er is...
Arts  www.alphalog.nl

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #247 Gepost op: 15 maart 2005, 23:14:23
Ik begrijp niet zo goed dat die gijzelnemer (+gijzelaar) geen last heeft van de rook c.q. hitte... ???

Paul SEH

• Gast
Reactie #248 Gepost op: 16 maart 2005, 10:48:04
Wij vangen ze wel op als ze naar buiten worden gebracht.  ;)

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #249 Gepost op: 17 maart 2005, 16:33:57
Tijd voor verse info weer  ;D ::)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid