Maart 2005 - Bioscoopbrand

Auteur Topic: Maart 2005 - Bioscoopbrand  (gelezen 54414 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #40 Gepost op: 3 maart 2005, 21:51:13
Lijkt me leuk als dat hier in Rijnmond gebeurd....bij elke automaatje de politie mee ;D Dan rijden ze heel de dag automaatjes! ;D Alleen gaat de politie mee als er een abm bij de detentieboot ;D

Weet je het zeker??  ??? Zo ver ik weet niet... Voor de Schie, Noordsingel en Zestienhoven rijden ze ook niet mee.

Sterker nog, pas geleden werden ze door de meldkamer terug getrokken van de boot terwijl ze door de bewaking gebeld waren voor problemen aan boord..... Het bleek dat ze hun wapen hadden moeten inleveren bij de portier en daar was de leidinggevende op de meldkamer niet helemaal happy mee.... ;D

Volgens mij rijd de politie in R'dam nooit standaard mee...  :)

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #41 Gepost op: 3 maart 2005, 21:52:26
yup,we kunnen de hele maand nog hardlopen  ;D

dat zal het ook wel worden maar toch zeker niet op voorhand omdat het een casus is......

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #42 Gepost op: 3 maart 2005, 21:55:38
Het automatische alarm gaat af... en we discussieren al 6 pagina's lang!  :laugh:
Arts  www.alphalog.nl

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 3 maart 2005, 21:57:56
Leuk he, alleen al een discussie op zich met welke voertuigen we uitrukken. Maar daar is de casus ook voor bedoeld toch ;)

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #44 Gepost op: 3 maart 2005, 21:59:16
Het automatische alarm gaat af... en we discussieren al 6 pagina's lang!  :laugh:
ja mooi he. en is het nodig om te discuseren? volgens mij heeft iedere gemeente een standaard procedure voor om bij een melding wat te alarmeren.
Nu zijn we voor ons zelf al een heel nieuw uitrukvoorstel aan het maken

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #45 Gepost op: 3 maart 2005, 21:59:35
Leuk he, alleen al een discussie op zich met welke voertuigen we uitrukken. Maar daar is de casus ook voor bedoeld toch ;)
mnjaa,ik heb al een TAS en een redvoertuig voor de bios staan wachtend op een nader bericht  ;D

Bart S

• Gast
Reactie #46 Gepost op: 3 maart 2005, 22:37:23
Voor wat betreft de politie, stel ze in ieder geval in kennis dat er wordt uitgerukt naar de bioscoop in het centrum. Het is donderdagavond en het kan best wel eens koopavond zijn waardoor er wat meer publiek op het plein en in de stad rondloopt. Wellicht dat er zelfs een koppeltje agenten rondloopt wat even een kijkje kan nemen?

Groetjes,

Bart

Rene112

• Gast
Reactie #47 Gepost op: 3 maart 2005, 23:26:53
Ik heb even hier de 'handleiding brandweerzorg' niet bij de hand... maar daarin staan de landelijke richtlijnen voor de uitruksterkte (aantal TS'en etc.) per type gebouw.

Voor een automatische melding in : een bioscoop (tijdens openingstijd) met mogelijk veel bezoekers, in een winkelcentrum en ook nog eens in een oud stadscentrum, lijkt mij een uitruksterkte van meer dan één TS helemaal niet onverstandig...  ;)

groeten,
René de Caluwé

firemanr

• Gast
Reactie #48 Gepost op: 4 maart 2005, 04:02:11
Ik laat gewoon 1 TAS en 1 RV aanrijden. Dat gebeurt altijd, nu dus ook.
Je moet oppassen dat je niet iets gaat zeggen omdat je voorgevoel zegt dat dit niet zomaar een automatische brandmelding is omdat we anders geen maand werk zouden hebben... 8)
En een seintje naar de politie kan geen kwaad, als ze tijd hebben, zijn ze welkom. ;)

Christian
" Dat gebeurt altijd, nu dus ook"  is een uitlating die nergens op slaat. Naar speciale objecten, zoals ziekenhuizen, verzorgingstehuizen, bioscopen e.d. gaan er hier dus altijd 2 TAS-sen en RV uit. Prio 1.
Vroeger voor het prio-tijdperk was het de gewoonte dat de OVD even " ging kijken"......totdat het een keer misliep en het te laat was.

Nu is het gewoon procedure. ;)

firemanr

• Gast
Reactie #49 Gepost op: 4 maart 2005, 04:04:52
Ik heb even hier de 'handleiding brandweerzorg' niet bij de hand... maar daarin staan de landelijke richtlijnen voor de uitruksterkte (aantal TS'en etc.) per type gebouw.

Voor een automatische melding in : een bioscoop (tijdens openingstijd) met mogelijk veel bezoekers, in een winkelcentrum en ook nog eens in een oud stadscentrum, lijkt mij een uitruksterkte van meer dan één TS helemaal niet onverstandig...  ;)

groeten,
René de Caluwé

Zelfs in een " achtergebleven" gebied als Terneuzen hebben ze dat door, René. ;)