Het idee van Enrico vind ik opzich geen slecht idee.
Naast het verspreiden van de folders (die waarschijnlijk regelrecht de papierbak ingaan) en de posters, zou via Sire of Postbus 51 spotjes op de radio en televisie kunnen komen. Met de radio moet je natuurlijk voorzichtig zijn met het laten horen van OGS (GS). Want straks staan alle bestuurders netjes aan de kant terwijl het alleen een spotje op de radio is. Lijkt me overigens wel een leuk gezicht, maar dat is iets anders.
De spotjes op tv zou je kunnen denken aan een aantal verschillende. 1 van een bestuurder die OGS hoort en dan handelt. 1 vanuit een voertuig met OGS, zodat de "burger" ziet hoe een chauffeur van een voertuig met OGS de verkeerssituatie's ervaart. En misschien zelfs wel 1 van een voetganger. En dan het verschil als je je muziek keihard aan hebt staan of dat je gewoon geconcentreerd rijd met de muziek op een normaal niveau.
Misschien nog een keertje in een aantal tv-programma's laten zien wat het is en een interview met een hulpverlener. Denk dan aan DWDD of Pauw en Witteman. Bij de start van de campagne het nog even duidelijk en een goede reportage in het NOS journaal, RTL nieuws en Hart van Nederland.
En om het dan maar meteen helemaal af te maken.... De posters die je laat plaatsen bij o.a. tankstation, die plaatsen in alle dag en weekbladen, zoals de Telegraaf, Parool en NRC en de rest natuurlijk. Dit voor een periode van een jaar en dat minimaal 1 keer per maand terug laten komen.
1 of 2 rijlessen verplicht in een simulator lijkt me ook een goed plan, want dan kan je ook op andere verkeerssituatie oefenen. Denk aan slecht weer als ijzel en sneeuw. Deze simulator zou door meerdere rijscholen samen aangeschaft kunnen worden. Of je zet er een aantal neer bij het CBR die deze dan verhuurt voor een schapelijk prijs.
Ik zou graag feedback krijgen over mijn ideën. Verbeteringen en aanvullingen zijn natuurlijk ook altijd welkom.