Zou je daar een voorbeeld van kunnen noemen? (niet aanvallend, ik ben benieuwd in welke situatie wat gewenst is)
Een voorbeeld is een oefening die ik meermaals heb gezien betreffende een aanvaring op de Oosterschelde.
Er werd vervolgens door de deelnemers (OVD-B, centralisten, GHOR, KLPD) een aanlandingsplek gekozen voor het aan wal brengen van de slachtoffers.
Echter, deze plek was, met het getijde op dat moment, niet geschikt om per schip te bereiken, dus dan sta je daar met al je ambu's
Ook werd er nog wel eens een andere plek genoemd welke niet heel makkelijk bereikbaar is, omdat er geen drijvende steiger is, en je dus hoogte moet overwinnen.
Dan is dus lokale kennis wel van belang, dat is wellicht iets verder varen, maar wel bereikbaar.
Ook zijn er termen en zaken in de scheepvaart die niet of nauwelijks bekend zijn bij de overige hulpverleners.
Zoals bijvoorbeeld een Kofferdam op een schip.
Een ruimte tussen de ladingstanks en bijvoorbeeld de machinekamer, als OVD-W is dat mijn eerste vraag bij een ladingbrand: zijn ze gevuld, en zo nee, kan dat nog?
Bij bijeenkomsten met de VR Zeeland en de partners zoals wij dat zijn als RWS "spelen" ze vaak het spelletje: "de ballenbak"
Een bak vol met ballen met benamingen van alle organisaties, daar leer je dus ontzettend veel van, en daar zat dus ook de kofferdam bij, die veel brandweerlieden niet kenden.
Uiteraard geen schande, andersom zijn er ook veel die wij dan niet weten, en zo leer je weer van elkaar.