Rode Kruis riem

Auteur Topic: Rode Kruis riem  (gelezen 14395 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vider

• NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 21 maart 2012, 11:09:21
Het NRK heeft zover ik weet geen landelijk gestandaardiseerde legitimatiebewijs. iedere afdeling/regio heeft zijn eigen ontwerp. In de 20 jaar welke ik al bij het RK ben, nog nooit een uniforme pas tegengekomen. Laat staan een uniform naamplaatje op het werkpak of oude uniform. Dus zijn er ook geen rechten aan te ontlenen en valt er niets te handhaven.

Mocht het anders zijn, dan zou ik het graag horen.  O0
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Reactie #31 Gepost op: 21 maart 2012, 17:39:08
Pasjes worden hier door het District gemaakt niet door de afdeling.
We hebben daarom in de NW-veluwe allemaal hetzelfde legitimatiebewijs. :)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 21 maart 2012, 18:01:29
Het NRK heeft zover ik weet geen landelijk gestandaardiseerde legitimatiebewijs. iedere afdeling/regio heeft zijn eigen ontwerp. In de 20 jaar welke ik al bij het RK ben, nog nooit een uniforme pas tegengekomen. Laat staan een uniform naamplaatje op het werkpak of oude uniform. Dus zijn er ook geen rechten aan te ontlenen en valt er niets te handhaven.

Mocht het anders zijn, dan zou ik het graag horen.  O0
Het RK heeft wel degelijk een landelijk gestandaardiseerd legitimatiebewijs. Deze worden afgegeven door het district na aanvraag door een afdeling.

Indirect loopt de overheid wel achter je aan, je krijgt immers een brief waarin staat dat die binnenkort zijn geldigheid verliest. Dus ze letten toch een beetje op je.. maar je bent inderdaad zelf ervoor verantwoordelijk dat je ook naar hun gaat om een nieuwe te vragen.
Ik heb nog nooit van mijn leven een brief ontvangen van de overheid waarin staat dat mijn paspoort of rijbewijs gaat verlopen. Ik laat het altijd wachten tot het laatste moment voor ik vernieuw...

Vider

• NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 21 maart 2012, 18:57:10
Chopsticks, heb jij toevallig een landelijk legitimatiebewijs van het NRK?
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 23 maart 2012, 16:44:19
Chopsticks, heb jij toevallig een landelijk legitimatiebewijs van het NRK?
Nee dat heb ik niet, maar ze worden wel uitgegeven bij onze afdeling aan nieuwe vrijwilligers (Wij leveren pasfoto aan aan het district, die maken pasje, geven het aan ons en wij geven het aan vrijwilliger).

Dominique B

• Afdelingsverantwoordelijke Hulpdienst Rode Kruis-Bilzen
  • Forum gebruiker
  • Anderen helpen, begint bij jezelf!
Reactie #35 Gepost op: 9 april 2012, 23:11:04
Om even terug te komen op het onderwerp van dit topic..

Ikzelf bezit/draag een lederen riem zo als de "Rode kruis riem" maar dan met een "Star of Life" i.p.v. het rode kruis logo..
Deze heb ik in België gekregen van mijn werkgever, inmiddels heb ik er wel 2 omdat ik anders elke keer moest wisselen van broek/riem

Ik draag deze dus bijna altijd als ik dienst doe als "hulpverlener", de star of life wordt door veel afdelingen van het NRK geweigerd/niet goed gekeurd
Hoe zit dat bij jullie ?

Ik draag hem omdat de "star of life" ontworpen is door een hulpverlener die een logo wou ontwerpen om als hulpverlener herkenbaar te zijn, hij stelde hierbij geen eisen van graduatie/scholing om hem te mogen dragen..

verder info rond het ontwerp: http://www.ems.gov/vgn-ext-templating/ems/sol/pages/DesignOrigin.htm
Voormalig Ambulancier DGH. (België) | Ambulancier NDLZ/ EH Verlener Hulpdienst Rode Kruis Vlaanderen afd. Bilzen (België)

Druifje

• Forum gebruiker
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #36 Gepost op: 17 april 2012, 21:01:55
Om even terug te komen op het onderwerp van dit topic..

Ikzelf bezit/draag een lederen riem zo als de "Rode kruis riem" maar dan met een "Star of Life" i.p.v. het rode kruis logo..
Deze heb ik in België gekregen van mijn werkgever, inmiddels heb ik er wel 2 omdat ik anders elke keer moest wisselen van broek/riem

Ik draag deze dus bijna altijd als ik dienst doe als "hulpverlener", de star of life wordt door veel afdelingen van het NRK geweigerd/niet goed gekeurd
Hoe zit dat bij jullie ?

Ik draag hem omdat de "star of life" ontworpen is door een hulpverlener die een logo wou ontwerpen om als hulpverlener herkenbaar te zijn, hij stelde hierbij geen eisen van graduatie/scholing om hem te mogen dragen..

verder info rond het ontwerp: http://www.ems.gov/vgn-ext-templating/ems/sol/pages/DesignOrigin.htm

Je geeft aan dat je een logo wil gebruiken wat door een hulpverlener is gemaakt.....  Zou het rode kruis logo daar niet aan voldoen? waarom interessant doen met de SOL terwijl het rode kruis voldoet?
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....

Dominique B

• Afdelingsverantwoordelijke Hulpdienst Rode Kruis-Bilzen
  • Forum gebruiker
  • Anderen helpen, begint bij jezelf!
Reactie #37 Gepost op: 19 april 2012, 23:03:53
Je geeft aan dat je een logo wil gebruiken wat door een hulpverlener is gemaakt.....  Zou het rode kruis logo daar niet aan voldoen? waarom interessant doen met de SOL terwijl het rode kruis voldoet?

Nou het is niet van interessant, maar omdat ik van meerdere personen hoor dat het volgens hun afdeling het verboden is om met een SOL over straat te lopen zonder een ambulance opleiding gevolgd te hebben

Dikke lariekoek...

Voor de rest heeft het geen betekenis, en ik ga geen dure riem kopen als vrijwilliger, het Rode kruis is zeker voldoende..
Maar ga er geen geld voor geven als ik via het werk andere krijg die de zelfde betekenis hebben ;)

Als je goed had gelezen zag je dat er ook een vraag in stond
Hoe zit dat bij jullie ?
en dat het niet was om interessant te doen...  O0
Voormalig Ambulancier DGH. (België) | Ambulancier NDLZ/ EH Verlener Hulpdienst Rode Kruis Vlaanderen afd. Bilzen (België)