Enthonox

Auteur Topic: Enthonox  (gelezen 6889 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 24 januari 2005, 12:46:31
Het klopt dat die er niet inzitten. Waarom weet ik ook niet ::) Te duur misschien?

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #11 Gepost op: 24 januari 2005, 12:47:02
Ja, ik hoor dat er bijvoorbeeld geen epinefrine en atropine in de medicijnkoffer van het SIGMA zit? Klopt dit, en zo ja, waarom ontbreken deze in's hemelsnaam?
 ???

.... :-X

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #12 Gepost op: 24 januari 2005, 12:52:54
Te duur? Het ministerie van binnenlandse zaken betaald toch? Ik bedoel, hoeveel kost zo'n tent, en tig defibrilatoren, en die brancards, en de...
Hmm, ik denk dat er een andere reden voor moet zijn, en als het zo is, is het een heel kwalijke zaak.
Hier, ik heb even de prijs opgezocht:

Xylocaine+adrenaline inj 20mg/ml/1: 80.000 fl 20ml
1ST €8,14 p/s

1 ampul, een dikke 8 euro...
Arts  www.alphalog.nl

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #13 Gepost op: 24 januari 2005, 13:07:46
en tig defibrilatoren....

Jij zit waarschijnlijk bij een ander soort GNK-C als ik, want wij hebben geen defibrilatoren in onze GNK-C uitrusting.  ;D

Maar wat medicatie betrret is het inderdaad wel een beetje vreemd dat er geen medicijnen zijn die je bijvoorbeeld bij shockpatienten zou kunnen gebruiken.
Dat de furosemide er uit is kan ik me wel voorstellen, maar epi kan toch wel handig zijn, maar ja aan de andere kant, doe dan ook maar atropine en amiodaron en ...en ......
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #14 Gepost op: 24 januari 2005, 13:15:00
Een diureticum in de SIGMAkoffer? Geeft dat geen vreselijke troep in de tent?  ;D
Nee, ik kan me voorstellen dat die er uit is... Overigens zag ik de laatste keren dat ik in de SIGMA-tent was bij iedere brancard een defibrilator. Ik dacht dat dit standaard was? Maar goed, iemand enig idee waarom er geen epi/atropine in de koffer zit?
Arts  www.alphalog.nl

Kanarie

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 24 januari 2005, 13:22:20
Dat de furosemide er uit is kan ik me wel voorstellen, maar epi kan toch wel handig zijn, maar ja aan de andere kant, doe dan ook maar atropine en amiodaron en ...en ......
Ik heb net geleerd dat amiodaron een vervelend middel is, dus misschien toch maar eruit laten?  :-X ;)

Wat is het uitgangspunt van de SIGMA m.b.t. medicijnen? Wij als EHBO-ers mogen nog geen paracetamol geven namelijk.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #16 Gepost op: 24 januari 2005, 13:26:28
De ambulance-verpleegkundigen vertellen welke medicijnen een so moet hebben, de SIGMA pakt de medicijnen, bereidt deze voor (infuus/injectie) en geeft deze aan. De verpleegkundige dient het medicijn toe.
Arts  www.alphalog.nl

Kanarie

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 24 januari 2005, 13:28:12
OK, duidelijk.  :)

En die medicijnen zitten in de SIGMA-koffer?

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #18 Gepost op: 24 januari 2005, 13:29:33
Yep, samen met intubatieset, injectiespuiten, etc.
Arts  www.alphalog.nl

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #19 Gepost op: 24 januari 2005, 13:30:35
OK, duidelijk.  :)

En die medicijnen zitten in de SIGMA-koffer?

Jep, sommige dus wel... en sommige ook niet.

= handig... pleeg: kun jij dat en dat voorbereiden?
sigma: sorry, dat hebben wij niet. :-[