Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 103622 keer)

0 gebruikers (en 42 gasten bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #290 Gepost op: 11 april 2012, 21:08:52
Ik denk dat jullie mijn punt missen. Zolang wij als politie nederland geen vuist maken, en ons houden aan het protesteren zoals mag. Gaat de minister zich niet achter zijn oren krabben en kijken of hij meer kan bieden. Ik keur de aktie niet goed, maar ik kan mij de frustratie voorstellen en begrijpen.

Het gaat erom dat wij, met ze allen, een punt gaan maken naar de minister toe. Zolang wij ons netjes houden aan de regels waaraan wij moeten voldoen bij het aktie voeren, gaat de minister niet zweten. Soms moet je onconventioneel denken en aktie voeren om andere resultaten te bereiken. Dat dat niet altijd heel erg netjes is... kan ik mij indenken... als je dit niet doet, ga ik er vanuit dat er geen andere resultaten worden geboekt dan een inflatie-correctie, en misschien wat ort verbetering. Verder een verarming van de arbeidsvoorwaarden... Maar goed...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #291 Gepost op: 11 april 2012, 21:23:08
Idem ... Met een dienstauto het verkeer stil zetten, gebruik maken van blauw licht en stoptekens is gewoon misbruik van bevoegdheden, middelen en gezag.

Als we het gaan hebben over misbruik maken van gemeenschapsgoederen tijdens acties van de bonden dan kunnen we daar wel een apart topic opstarten.  >:D

Dit kabinet wil bezuinigen op alles wat ambtenaar is maar vergeet dat zij aan de andere kant meer werk genereren voor diezelfde club mensen. Bijvoorbeeld Veilige Publieke Taak... Wie neemt de aangiftes op?

Wie heeft er recent wederom een boete gekregen i.v.m. Het overtreden van de ATW?
En dan hebben we het nog geeneens over de oom agent die in zijn vrije tijd bij moet klussen om rond te komen. Die tijd zou ook meegenomen moeten worden.

Gelukkig is er ook goed nieuws.
De politievrijwilliger (die straks misschien, net als de vrijwillige brandweerman, verdwijnt omdat het enige wat hij vrijwillig nog  mocht doen het vrijwillig aanmelden was)wordt steeds vaker ingezet.
Er komt steeds meer blauw op straat( alleen weet niemand meer wat de bevoegdheden van die blauwe persoon is).

De politie wordt op dit moment letterlijk en figuurlijk uitgekleed en mag wat mij betreft best haar spierballen laten zien.
Doen ministers toch ook als ze weer met blauw van de ene vergadering naar de andere worden gereden?
Ik gun een ieder wat hij verdient... Dus ook oom agent.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


sylvester1986

  • Gast
Reactie #292 Gepost op: 11 april 2012, 22:13:17
Je kan toch nog een stukje gebruiken van de rotonde? >:D


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #293 Gepost op: 11 april 2012, 22:24:43
Je kan toch nog een stukje gebruiken van de rotonde? >:D

Ik mis nog een kerk (of moet ik dan naar de NS) 98uiye
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #294 Gepost op: 12 april 2012, 00:40:08
Nee dat vindt jij niet kunnen... en dat is precies waar de minister misbruik van maakt. In bijna elk vak mag men het werk neerleggen. Snelwegen lange tijd bezet houden... maar als de politie dit doet... het hek van de Dam...

Gewoon met al het personeel het werk echt neerleggen. Met ze allen solidair zijn en zeggen er gaat nu iets gebeuren en anders gaat het echt plat. Als je dat redt... dan heb je macht. Nu... blijft het polderen.... Let op mijn woorden, uiteindelijk gaan we er amper iets op vooruit met deze cao onderhandelingen... pessimistisch ? Ja in dit geval wel... misschien wel realistisch...zolang we niet met AL het personeel een vuist weten te maken gaat er niets veranderen.

Er wordt voldoende actie gevoerd. Bekeuringen worden niet meer uitgedeeld en andere werkzaamheden ook niet. Dit heeft een gevolg voor de openbare orde. De politieambtenaren van Nederland hebben een bepaalde verantwoordelijkheid gekregen, ze hebben de beschikking gekregen over middelen. Iedereen heeft het recht om te staken, maar dit gaat te ver. We zouden het ook niet accepteren als NS personeel overwegen zou gaan blokkeren (mogen we blij zijn dat er zo weinig gelijkvloerse kruisingen over zijn), of als piloten hun vliegtuigen als stuntvliegtuigen zouden gebruiken. Feitelijk gezien kan er gezegd worden dat agenten in kwestie de verkeersveiligheid in gevaar hebben gebracht en daarnaast onterecht gebruik hebben gemaakt van OGS.

Begrijp me niet verkeerd, ik draag de politie een warm hart toe maar er zijn grenzen. Daarnaast zou er ook eens kunnen worden gekeken naar manieren om de politie een extra bron van inkomsten te laten krijgen (bijvoorbeeld prestatie gerichte bonus).
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #295 Gepost op: 12 april 2012, 01:08:04
politie actie leeuwarden
Published on Apr 11, 2012 by damenster
politie Leeuwarden deed na 4 uur in Leeuwarden een stakingsactie met meerdere rijdende afzettingen. Ik ben de eerste blokkade tegen gekomen aan het begin van de aldlansdyk waar van uit meerdere richtingen meerdere auto zich aan sloten. Na 2 rondes over het drachtsterplien gingen de zwaailichten uit en reden alle auto's naar het WTC EXPO gebouw. Hier ben ik hellaas niet geweest.
Samen sterk in de hulpverlening!


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #296 Gepost op: 12 april 2012, 01:27:08
Er wordt voldoende actie gevoerd. Bekeuringen worden niet meer uitgedeeld en andere werkzaamheden ook niet. Dit heeft een gevolg voor de openbare orde. De politieambtenaren van Nederland hebben een bepaalde verantwoordelijkheid gekregen, ze hebben de beschikking gekregen over middelen. Iedereen heeft het recht om te staken, maar dit gaat te ver. We zouden het ook niet accepteren als NS personeel overwegen zou gaan blokkeren (mogen we blij zijn dat er zo weinig gelijkvloerse kruisingen over zijn), of als piloten hun vliegtuigen als stuntvliegtuigen zouden gebruiken. Feitelijk gezien kan er gezegd worden dat agenten in kwestie de verkeersveiligheid in gevaar hebben gebracht en daarnaast onterecht gebruik hebben gemaakt van OGS.Begrijp me niet verkeerd, ik draag de politie een warm hart toe maar er zijn grenzen. Daarnaast zou er ook eens kunnen worden gekeken naar manieren om de politie een extra bron van inkomsten te laten krijgen (bijvoorbeeld prestatie gerichte bonus).
Dat politiemensen bepaalde van de hen toegekende middelen gebruiken lijkt mij geen probleem, uiteindelijk zal (mischien op OLH na) iedereen wel eens gebruik maken van de hem/haar ter beschikking staande middelen zonder dat deze daarvoor primair bedoeld waren. En ik ben het met je eens dat er hier dus 'onterecht' gebruik is gemaakt van OS (geen geluid gehoort), maar ik zelf zie daar in dergelijke situaties niet echt een probleem in zolang het korte tijd in een overzichtelijke situatie is. Ik kan echter op geen enkele manier zien dat er hier sprake zou zijn van het in gevaar brengen van de verkeersveiligheid gezien de aangehouden snelheid. Anders zou dit ook standaard gelden voor tractors of 45-km autootjes.

Een prestatiegerichte bonus lijkt mij ook niet wenselijk, daar dit kan leiden tot een 'bonnenregen' om korpsen overeind te houden. dergelijke tactieken zijn al vaker uitgeprobeert bij overheidsdiensten en tot nu toe heeft dit alleen geleidt tot overlast voor de burger en het verdwijnen van de 'menselijke maat' in het werk.
Ik zou dan eerder pleitten voor doorberekening van de kosten van politie-inzet bij bijvoorbeeld voetbalwedstrijden, grote commerciële evenementen en andere urenvretende happenings waar de kosten kunnen worden doorberekent in de toegangsbewijzen (de verbruiker betaald).
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #297 Gepost op: 12 april 2012, 02:50:40
Als ik zo het filmpje zie denk ik dat er weer een boel overtrokken reacties zijn. Dit zijn gewone langzaamaan acties die blijkbaar commerciele bedrijven wel mogen voeren (zie vrachtwagenchaufeurs al paar keer bijv) maar de politie niet? Er is geen gevaar geweest voor de omgeving, ja er zullen een paar mensen iets later zijn geweest die dag bij een afspraak maar dat heb je ook als er een keer een "gewone" file staat.

Als ik de berichtgeving zo lees was het een aantal keer voor een korte periode gewoon rustig aan rijden en dat moet kunnen vind ik.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #298 Gepost op: 12 april 2012, 04:03:29
Zoals in zoveel gevallen speelt beeldvorming een grote rol.

Vrachtwagenchauffeurs die het verkeer ophouden schrijven de volgende dag geen bekeuring uit voor het veroorzaken van een gevaarlijke verkeerssituatie. De politie vertoond hier gedrag waarvan ze de volgende dag bij een staandhouding vertellen dat het ongewenst en verkeersgevaarlijk gedrag is. Overigens ben ik het oneens met de stelling dat het creëren van een verkeersopstopping niet verkeersgevaarlijk is. Dit is het laatste wat je als politie moet doen en willen.

Het respect voor burger richting politie is al schaars (en ja, dat ligt grotendeels aan de houding van de burger), maar dergelijke acties zijn nu ook niet bepaald bevorderlijk voor het respect en begrip naar de politie toe.

Als ik zo het filmpje zie denk ik dat er weer een boel overtrokken reacties zijn. Dit zijn gewone langzaamaan acties die blijkbaar commerciele bedrijven wel mogen voeren (zie vrachtwagenchaufeurs al paar keer bijv) maar de politie niet?

Inderdaad. Er zijn zaken die politie wél kan doen, en transportbedrijven niet, en vice versa. Een commercieel bedrijf is niet te vergelijken met een politie-organisatie. Met name het maatschappelijk belang en de welbekende "glazen kooi" kan niet opzij worden geschoven.

Begrijp me niet verkeerd; ik ben blij met oom en tante agent, en jullie verdienen ook een mooie CAO, maar dergelijke acties moeten jullie écht niet willen.

Groet,
Mark


sylvester1986

  • Gast
Reactie #299 Gepost op: 12 april 2012, 04:20:32
Gaan ze dit vaker doen?