Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 103563 keer)

0 gebruikers (en 26 gasten bekijken dit topic.

Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #320 Gepost op: 12 april 2012, 17:25:35
Ik zie het allemaal wel hoe jullie actie gaan voeren, zolang jullie maar niet de boel ophouden als ik uit de nachtdienst kom ;D

Wanneer heb je allemaal nachtdiensten en over welke wegen rij je? Dan zal ik vast wat collega's optrommelen voor een ludieke staking. Eerst een file creëren en jou eruit plukken om langs de file te begeleiden. Haha.  ;D

Ok, toen werd ik wakker uit me dagdroom. We beloven niks  >:D
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #321 Gepost op: 12 april 2012, 17:33:24
Wanneer heb je allemaal nachtdiensten en over welke wegen rij je? Dan zal ik vast wat collega's optrommelen voor een ludieke staking. Eerst een file creëren en jou eruit plukken om langs de file te begeleiden. Haha.  ;D
Kijk, zo hebben jullie mijn volle steun ;D >:D
*Toen werd ik ook wakker uit de droom* :'(


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #322 Gepost op: 12 april 2012, 18:05:32
Ik ben het helemaal met je eens hoor Grizz! Ik ben ook van mening dat we hardere actie's moeten gaan voeren! Want als er notabene door de rechtbank besloten wordt dat je geen actie mag voeren, zoals in Leeuwarden bijvoorbeeld. Dan wordt gewoon het recht wat je hebt van je afgenomen. Je hebt het recht om actie te voeren! Maar helaas ziet de gemiddelde burger dat niet in. Voor de gemiddelde burger moet je als agent gewoon je b*k houden en je werk doen. Je mag niet zeuren en anders ga je toch een andere baan zoeken (iets wat ik wel vaker gehoord heb de laatste tijd). We moeten gewoon onze krachten bundelen. En de aangifte agenda's maar voor 50% vullen. De rest van de tijd geen aangifte opnemen. Verder een minimale sterkte op dienst (zeg 3 man, 1 voor binnen en 2 op de auto). Geen controles of vrije surveillance meer. In ieder geval beperkte tot het minimum. Laat de burger maar zien wat er gebeurd als de nieuwe CAO er doorkomt. Want door alle bezuinigingen en de onderwaardering door de overheid, zal het tekort aan agenten alleen maar groeien. Welk weldenkend mens haalt het nog in zijn hoofd om bij te politie te gaan solliciteren?? Dan nagelang je opleiding tussen de 1 1/2 en 4 jaar een zakgeldregeling te hebben, waarbij je iets van €1000,- netto overhoud als je al geluk heb. Maar dan moet je wel wisseldiensten draaien.

Het is serieus te belachelijk voor woorden dat burgers die niet eens weten hoe het zit, ons gaan verbieden dat we harde actie's mogen voeren. Want stel je voor de burger heeft er gevolgen van. Watvoor gevolgen heeft de burger als die vrachtwagenchauffeurs weer gaan staken en door het hele land files gaan creëren?? Dat mag wel? Maar als de politie een keer harde actie's willen gaan voeren, dan kan het allemaal opeens niet meer. Nee, wij mogen alleen publieksvriendelijke actie's voeren, terwijl diezelfde burger steeds minder respect voor ons krijgen. En ons steeds vaker als een stuk oud vuil behandelen.

Volgens mij heb ik me punt zo wel duidelijk gemaakt.

(Ja, er zit een stukje emotie in en ja, dat komt omdat ik langzamerhand ook lichtelijk gefrustreerd raak doordat Opstelten alleen mooi weer speelt, maar ondertussen...)

Heb je mijn post uberhaubt gelezen?

Daarnaast denk ik niet dat de rechter het verbiedt om actie te voeren, maar wel om actie te voeren die teveel impact heeft op de maatschappij. Krijg je met publieksfuncties.

En de opleiding? Voor mensen die een baan hebben, ik snap dat het karig is. Voor mensen waarbij het hun eerste studie is? Die moeten niet zo zeuren! Ik doe nu bijna een jaar onderzoek aan de TU Delft, in kader van mijn afstuderen. Wat ik eigenlijk doe is geld produceren voor de TU, het enige wat ik krijg is een bureau en een computer die niet werkt, begeleider spreek ik 1x per maand en koffie en kopietjes moet ik zelf betalen. Weet je hoeveel ik daar voor krijg? Een salaris van minus 1713 euro per jaar. Geen stufi (want als je van t HBO komt ben je lui en heb je daar dus geen recht op) en met een werkweek van 50+ uur per week moet je maar op je vrije zaterdag een bijbaan hebben.

Nee dan is het toch wel rot dat je slechts 1000 euro zakgeld, opleiding, uniform en reiskosten van de baas krijgt, heel erg rot. Studeren kost geld. Als je daarbij een opleing van de baas krijgt en je dit ook nog eens onder de baas zijn tijd doet, dan mag je heel erg in je handjes knijpen...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #323 Gepost op: 12 april 2012, 18:15:09
Heb je mijn post uberhaubt gelezen?

Daarnaast denk ik niet dat de rechter het verbiedt om actie te voeren, maar wel om actie te voeren die teveel impact heeft op de maatschappij. Krijg je met publieksfuncties.

En de opleiding? Voor mensen die een baan hebben, ik snap dat het karig is. Voor mensen waarbij het hun eerste studie is? Die moeten niet zo zeuren! Ik doe nu bijna een jaar onderzoek aan de TU Delft, in kader van mijn afstuderen. Wat ik eigenlijk doe is geld produceren voor de TU, het enige wat ik krijg is een bureau en een computer die niet werkt, begeleider spreek ik 1x per maand en koffie en kopietjes moet ik zelf betalen. Weet je hoeveel ik daar voor krijg? Een salaris van minus 1713 euro per jaar. Geen stufi (want als je van t HBO komt ben je lui en heb je daar dus geen recht op) en met een werkweek van 50+ uur per week moet je maar op je vrije zaterdag een bijbaan hebben.

Nee dan is het toch wel rot dat je slechts 1000 euro zakgeld, opleiding, uniform en reiskosten van de baas krijgt, heel erg rot. Studeren kost geld. Als je daarbij een opleing van de baas krijgt en je dit ook nog eens onder de baas zijn tijd doet, dan mag je heel erg in je handjes knijpen...

Ik heb zeker je post gelezen! Maar het is je eigen keuze om door te studeren toch? Je vergeet 1 ding. Jij zit veilig achter je bureautje terwijl de student van de politie de meest nare ervaringen op kunnen doen. Dat kan al vanaf de eerste dag dat zij op straat lopen! Ik ga niet uit zitten kauwen watvoor gruwelijke dingen je tegen komt als agent. Want ieder weldenkend mens kan dat bedenken. Kan je dat niet, dan is er iets mis met je. Verder werken zij in de weekenden, 's avonds,  's nachts. Op feestdagen als jij lekker bij je familie zit! Je sociale leven daalt heel erg op het moment dat je dat uniform en die opleiding krijgt van de baas. En kom op! De manier waarop je nu een reactie plaatst richting mij persoonlijk. Dat vind IK persoonlijk onwaardig voor dit forum.

Als je een bepaalde haat of iets anders hebt tegen de politie, dan moet je gewoon niet reageren!! In plaats van ons af te zitten zeiken!
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #324 Gepost op: 12 april 2012, 18:24:55
Daarnaast denk ik niet dat de rechter het verbiedt om actie te voeren, maar wel om actie te voeren die teveel impact heeft op de maatschappij. Krijg je met publieksfuncties.

Om exact te zijn: de rechter verbood 2 acties waarbij het handhaven van de openbare orde in het geding kon komen (in de ogen van de rechter). Impact op de maatschappij in het algemeen was dus geen afweging.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #325 Gepost op: 12 april 2012, 18:35:04
Om exact te zijn: de rechter verbood 2 acties waarbij het handhaven van de openbare orde in het geding kon komen (in de ogen van de rechter). Impact op de maatschappij in het algemeen was dus geen afweging.

Het opvallende alleen is aan het verbod, dat het een paar jaar geleden wel werd toegestaan door een andere rechtbank. Dat ging toen over 1 of 2 wedstrijden uit de eredivisie, waarbij m.i. de openbare orde eerder in het geding komt.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #326 Gepost op: 12 april 2012, 18:37:54
@kaasje

Wat een bullshit reactie is dit van je.
Het moet niet uitmaken of je vanuit het bedrijfsleven overstapt naar de politieopleiding of omdat je net 18 of 19 bent
en het een vervolg is na MBO of HBO of whatever.
Er hoort gewoon een normaal salaris tegenover te staan en niet een bedrag wat net iets hoger ligt dan een uitkering.
Wat men nu een politiestudent en ervaren agent betaald is gewoon een hongerloontje en niets meer dan dat.
Het is een vak waarbij je veel meer meemaakt dan in welk regulier vak dan ook in het leven en daar MOET gewoon een goed
salaris tegenover staan met normale primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #327 Gepost op: 12 april 2012, 18:40:13
Dat ik in de selectie zat riepen 2 korpsen onafhankelijk van elkaar: wij willen meer personeel met werkervaring!

Half jaar nadat ik aangenomen was ging Opstelten naar de 75% regeling. Gevolg: geen mensen meer met een eigen huis en werkervaring, want die kiezen daar niet meer voor. Op de academie zie ik in de nieuwe klassen een hoog 18-20 jaar gehalte. Daar is echt niks mis mee, maar dat meer werkervaring is kul.

En voor diegene die roepen dat wij ons in de handjes mogen wrijven dat we geld krijgen voor onze opleiding: besef dat je op de helft van je opleiding gewoon volledig ingeroosterd wordt en net zoveel meemaakt als een hoofdagent. Daar mag best een knappe beloning tegenover staan. Het is geen veilig HBO waar je binnen de duurbetaalde muren een diploma haalt.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #328 Gepost op: 12 april 2012, 18:41:41
Dat ik in de selectie zat riepen 2 korpsen onafhankelijk van elkaar: wij willen meer personeel met werkervaring!

Half jaar nadat ik aangenomen was ging Opstelten naar de 75% regeling. Gevolg: geen mensen meer met een eigen huis en werkervaring, want die kiezen daar niet meer voor. Op de academie zie ik in de nieuwe klassen een hoog 18-20 jaar gehalte. Daar is echt niks mis mee, maar dat meer werkervaring is kul.

En voor diegene die roepen dat wij ons in de handjes mogen wrijven dat we geld krijgen voor onze opleiding: besef dat je op de helft van je opleiding gewoon volledig ingeroosterd wordt en net zoveel meemaakt als een hoofdagent. Daar mag best een knappe beloning tegenover staan. Het is geen veilig HBO waar je binnen de duurbetaalde muren een diploma haalt.


 O0 O0
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #329 Gepost op: 12 april 2012, 18:42:20
De politie mag net zo goed staken als ieder ander, ik waardeer het werk van de politie heel heel erg, het is zelfs mijn droombaan! Ik zou het zelfs voor 1 euro doen!  e050

Maar, ik snap het wel... Je zet iedere mogelijk je leven op het spel om burgers en andere te beschermen, om de samenleving veiliger te maken, en dan krijg je zo'n  :-X loontje.... Zulke mensen zullen juist beloond moeten worden.

En misschien is het ook wel goed dat de politie nu harder aan gaat pakken, waarom niet?

Wij Nederlanders vinden altijd alles vervelend, wat de meeste doen is vanachter het computerschermpje lopen klagen over hoe en wat? kijk eens naar wat de vrachtwagen chauffeurs in Frankrijk deden? Toen lag het halve land plat..

Van mij mogen we allemaal wel eens opstaan voor onze rechten, en onze meningen. Niet alleen de politie, iedereen!
We worden allemaal langzamerhand kaalgeplukt, nu gaan we over de 2 euro voor een liter benzine! in Zuid Amerika haal je 1 liter voor nog geen 1 dollar!!! Zorgverzekering, wegenbelastingen, huur, hypotheek.. Bijna niemand is meer zeker van zijn baan, mijn moeder werkt bij de gemeente en mag na 35 jaar dienst ook oprotten waar gaan we heen met dit land, echt.. diep triest is het gewoon.

Maar in Den Haag merken ze er niks van die hebben ieder jaar weer een dikke portemonnee van 1 ton.. Dus verhard de stakingen gewoon!