Plaats hier foto's van DAF voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van DAF voertuigen  (gelezen 371495 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

jwpots

• Gast
Reactie #880 Gepost op: 23 januari 2007, 14:15:44
Het voertuig met het wapen van Oostendorp is het gemeente wapen van Elburg Met de tekst Oostendorp er onder en de eigenaar van de wagen is een korpslid van BRW Elburg die woont in Oostendorp vandaar het Elburg's/Oostendorp's gemeente wapen erop

Groeten Dik
Ook het gemeentewapen van Elburg lijkt er niet op

http://img301.imageshack.us/img301/8479/img6993wapena9xf.jpg

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]

DDJ

• Forum gebruiker
Reactie #881 Gepost op: 23 januari 2007, 14:25:43
Ook het gemeentewapen van Elburg lijkt er niet op

http://img301.imageshack.us/img301/8479/img6993wapena9xf.jpg

Dit is het huidige wapen van de gemeente Elburg en die lijk sprekend op het wapen die op de DAF zit

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #882 Gepost op: 23 januari 2007, 14:29:20
Another Mysterie Solved :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

jwpots

• Gast
Reactie #883 Gepost op: 23 januari 2007, 16:41:57
Another Mysterie Solved :)
Oké, mistery dan opgelost. Dan zou het de DafA1600 van Elburg moeten wezen met het kenteken ZB-06-68 uit 1964 die in Doornspijk gestaan heeft met een andere DafA1600 die aan Biopharma in Elburg is verkocht en nu in het brandweermuseum te Hellevoetsluis moet staan. Dit was de ZJ-15-35.

Is er dan iemand die een foto kan plaatsen van deze Daf met het kenteken ZB-06-68 ter vergelijking ?

Groet
Johan

jwpots

• Gast
Reactie #884 Gepost op: 23 januari 2007, 21:24:06
Ik heb inmiddels een foto kunnen verkrijgen van de andere Daf die in Doornspijk heeft gestaan en die lijkt ook niet op de Daf waar wij de herkomst van zoeken. Begin jaren '60 waren dit de enige 2 Daf binnen de gemeente Elburg. Beiden stonden op de post Doornspijk. Dus..............we zoeken weer verder.

Groet
Johan

Foto Joop

• Gast
Reactie #885 Gepost op: 23 januari 2007, 22:03:41
Jongens, houd maar op.

Zoals Dik al aangaf woont de huidige eigenaar in de wijk Oostendorp in Elburg en heeft uit trots voor zijn woonplaats het gemeentewapen op de deur aangebracht.
Voorheen was deze DAF in gebruik bij de bedrijfsbrandweer van NDI (Nederlandse Diepdruk Industrie), later Rota Smeets in Deventer en had destijds het kenteken BG-57-TN. Het is de oude "502" van het korps Diepenveen. En Diepenveen is nu Gemeente Deventer, dus klopt het verhaal van Jan en BrandBase ook.

Groeten,

Joop

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #886 Gepost op: 23 januari 2007, 22:46:50
Heren

Ik kan bevestigen wat Joop hier aangeeft. Deze thans in Oostendorp thuis horen DAF A1600 is ooit nieuw geleverd aan de brandweer van Diepenveen en in 1983 bij de bedrijfsbrandweer van de NDI in Deventer terecht gekomen. Ik heb de wagen zo wel voor als na de restauratie gezien.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

ambuboy

• Forum gebruiker
Reactie #887 Gepost op: 23 januari 2007, 22:58:29
nog even over de brw wagen van oostendorp, deze was eerder van doornspijk
thans valt oostendorp onder de gemeente elburg, eerder maakten elburg en oostendorp deel uit van de gemeente Doornspijk
ik ben zelf woonachtig in doornspijk, en voor mij is het leuk te zien dat er dus ook een brandweerkorps is geweest in mijn dorp ;) :)
AMBUBOY

jwpots

• Gast
Reactie #888 Gepost op: 24 januari 2007, 00:07:17
Jongens, houd maar op.

Zoals Dik al aangaf woont de huidige eigenaar in de wijk Oostendorp in Elburg en heeft uit trots voor zijn woonplaats het gemeentewapen op de deur aangebracht.
Voorheen was deze DAF in gebruik bij de bedrijfsbrandweer van NDI (Nederlandse Diepdruk Industrie), later Rota Smeets in Deventer en had destijds het kenteken BG-57-TN. Het is de oude "502" van het korps Diepenveen. En Diepenveen is nu Gemeente Deventer, dus klopt het verhaal van Jan en BrandBase ook.

Groeten,

Joop

Dus toch de wagen van Diepenveen wat ik al een paar posts  [op pag 88] terug aangaf. Daar vroeg ik ook om een foto te plaatsen ter vergelijking daar ikzelf geen vergelijkingsmateriaal kan leveren.

Groet
Johan

Christian010

• Senior gebruiker
Reactie #889 Gepost op: 24 januari 2007, 14:56:44
TS 20.1 Reserve Tas Rotterdam.
Persoonlijk vind ik dit een van de mooiste wagens  ;)