Even uit mijn hoofd was het A10 bij 18,1 links en A10 18,1b. Ik was ook niet gelukkig met de lokatie, maar allang blij dat hij gestopt was voor er al rijdend ongelukken zouden gebeuren. Helaas had ik dus een taal barriere met de bestuurder van die mercedes. Ik heb hem paar keer verzocht de invoeger over te steken om op die vluchstrook te gaan staan.
Overigens vraag ik me nu af of de meldkamer van de ANWB, waar ik dus mee gebeld heb, deze maatregelen niet had kunnen treffen. Overigens was de sleper van de ANWB (IM??) denk ik binnen een kwartier bij ons.
Uiteraard is mijn handelen niet perfect, ben dan ook geen proffesional, maar een betrokken burger
Zou dan ook best een keer met een WIS op stap willen om eens een werkdag mee te maken en ideeën op te doen voor een verdere carriere
De taalbarriere is altijd lastig. Ook als professionele hulpverlener heb je daarmee te maken. Daar kan je niks aan doen. Nu heb ik me laten vertellen dat de IM berger het kan aanvragen. Maar gezien de zeer onveilige verkeerssituatie waar jij je in bevond, had je gewoon 112 moeten bellen. Je zegt zelf dat je op een eiland stond. Een van de dingen die bij IM gezegd wordt is dat je het eiland zo snel mogelijk moet oplossen. Dan maar een rijstrook extra eruit. Dat kan jij niet als burger doen!
Daarnaast heb jij daar 15 min. zo gestaan. Heel eerlijk je hebt daar levensgevaarlijk gestaan. De verkeersdienst van AA had het incident veel beter kunnen beveiligen dan dat jij hebt gedaan.
Zie het niet als commentaar of afzeiken. Je hebt je best gedaan. Maar soms is het niet handig om als burger iets te doen, als je er niet veel verstand van hebt. Zo is het zelfs zo geregeld in AA dat een diender van het wijkteam niet mag werken op de snelweg! Als die een aanrijding tegen komt, moet hij direct via de meldkamer de verkeersdienst oproepen. Dit heeft te maken met de gevaarszetting. Dus als zelfs een "gewone" diender al niet op de snelweg mag werken, dan moet je dat als burger al helemaal niet willen.
Buiten dat was er 2-zijdig aanrijd-gevaar, waardoor ik mijn auto bewust recht heb laten staan. Ook de wielen om die reden niet ingedraaid, omdat er geen verkeersluwe zijde was. En inderdaad denk dat mijn flitsers heb beste opvallen als je ze recht in je giegel krijgt, iig overdag
Dat er geen verkeersluwe zijde is heeft te maken dat er niks was afgekruist! Dat heb ik ook gezet in mijn post.
Nogmaals bij zoiets BEL 112!
Maar nu heb ik toch een vraag voor je. Waar heb jij met meneer gewacht? Was dat wel achter de vangrail? Hadden jullie beiden een zichtbaarheidsvest aan?