Met veel belangstelling lees ik dit topic waarbij ik constateer dat hoe begaan een ieder is met de veiligheid van een ander.
Maar laten we niet vergeten vanuit welke taken, verantwoordelijkheden, bevoegdheden en wetgeving we handelen.
Anders ben ik bang dat straks iedereen (denkt) een politieagent is / te zijn.
Nee en zoals Matthijs #30 handel je buiten diensttijd als helpende burger. Daarbij wel gebruik makend van je betreffende vakkennis als beveiliger-VKR of wat dan ook.
En die verantwoordelijke helpende instelling zal wel alst goed is er inzitten want dat is ook de motivatie om dergelijk vak te kiezen.
Zo reed ik eens op de N273 (beruchte Napoleonsweg) richting zuiden. Zat ongeveer 3km achter een dubbele paardentrailer. Dus van auto niks te zien en hij leek niet te remmen en vertraagde bij stoplichten, trok weer op. Ik dacht: dat is anticiperend rijden. Dus hield afstand omdat ik geen remlichten zag.
Maar bij de stoplichten in Neer bleek echter dat zijn remlichten niet werken. Dus snel kniplichtjes aan, rap uit de auto en naar hem toegelopen. Keek me verbaasd aan en we zijn aan de kant gaan staan.
Daar bleek de bedrading vd trailer stuk te zijn. De goeie man kwam van Zwolle af in Belgie paardjes op te halen. Ik schrok ff: van Zwolle en niemand heeft hem sindsdien attent gemaakt. Gelukkig niet druk op de weg op een zaterdag. IK dacht:pffff heeft die geluk gehad, zekers +160km zonder remlicht, richting kunnen geven..
Hij was me uiteraard kei-dankbaar en is direct de eerste beste garage gaan zoeken om het euvel te verhelpen.