Journalist Niels Damstra aangehouden na niet voldoen aan identificatieplicht - Apeldoorn 19-02-2012

Auteur Topic: Journalist Niels Damstra aangehouden na niet voldoen aan identificatieplicht - Apeldoorn 19-02-2012  (gelezen 30547 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Hoguhugo

• Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
Oliedom om niet even je ID te laten zien, het portretrecht respecterend even een blur over het gezicht en klaar is kees. Half uurtje extra werk.
Waar het hem om gaat is aandacht. Kamervragen, Nu.nl, AD, HP/deTijd, Televaag, allemaal berichtten ze over hem. Vind ie prachtig!

Nu het onbewerkte en ruwe filmpje online staat blijft hij muisstil. Toevallig? Zal hij eindelijk eens in de spiegel kijken?
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Was het eigenlijk slim om te zeggen dat ie 'voor zichzelf werkt'? Wat onderscheidt hem dan van een toevallige voorbijganger met camera? Of had hij zijn perskaart zichtbaar om?
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

Evert25

• Forum gebruiker
  • 112 daar red je levens mee
mijn reactie hierop

is een domme actie van deze fotograaf
ten 1ste wordt gevraagt niet te filmen ivm privicy agent
ten 2de idkaart wordt gevraagt
en wat me helemaal op valt dat er al 4 filmpjes van deze persoon is waar hij moeilijk doet als er wat gevraagt wordt door de politie!!!
Dus mijn mening is zo gooit hij zijn eigen glazen in!!!!

Defender

• Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
Ik vind dat hij zich bijzonder onprofessioneel opstelt en niet zorgt voor een betere verstandshouding tussen politie en de pers. Getuige de vele filmpjes is deze man gewoon uit op een relletje. Ik vind het maar een zielig figuur (bewijst onderstaand filmpje) Als je zulke titels plaatst bij je filmpje dan ben je het woord journalist gewoon onwaardig.

Een brandslang aansluiten... Hoe moeilijk kan het zijn...

TheBeast

• Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • BHV
die agent moet gewoon ander werk zoeken... kom op zeg..

je gaat naar een AANRIJDING toe.. dus dan is het te VERWACHTEN dat er pers aanwezig is.

Wanneer je een openbare functie bekleed zoals een agent dan kan je verwachten dat je met je smoel in beeld komt.

Dat is gewoon een feit! Wil je dat niet dan moet je andere baan zoeken (of andere functie binnen het bedrijf).
Het feit dat er morgen een gesprek is laat duidelijk zien dat hier één en ander niet hoort te zijn zoals het hoort te zijn.

Het is openbare weg, helaas voor meneer agent maar dan moet die maar wat anders gaan doen.

Zie het al voor me. Er is ergens een optocht en alle ME mensen gaan zeggen. Nee pers, jullie mogen ons niet filmen.

Niels gaat voor mij ook niet vrij uit, had het toch verstandiger kunnen oppakken.

Net als voorgaande 'conflicten', als je filmt dan film je gewoon alles en je gaat nadien knippen en kijken wat er gebruikt kan worden.
Is niet de agent die dat gaat bepalen.

Als agent vervul je een openbare functie en dat weet je ook van te voren.

jeugdbrandweer131

• Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
dat hij is aangehouden vind ik helemaal terecht O0

verder sluit jesse183 aan  ;)
die agent moet gewoon ander werk zoeken... kom op zeg..

je gaat naar een AANRIJDING toe.. dus dan is het te VERWACHTEN dat er pers aanwezig is.

Wanneer je een openbare functie bekleed zoals een agent dan kan je verwachten dat je met je smoel in beeld komt.

Dat is gewoon een feit! Wil je dat niet dan moet je andere baan zoeken (of andere functie binnen het bedrijf).
Het feit dat er morgen een gesprek is laat duidelijk zien dat hier één en ander niet hoort te zijn zoals het hoort te zijn.

Het is openbare weg, helaas voor meneer agent maar dan moet die maar wat anders gaan doen.

Zie het al voor me. Er is ergens een optocht en alle ME mensen gaan zeggen. Nee pers, jullie mogen ons niet filmen.

Niels gaat voor mij ook niet vrij uit, had het toch verstandiger kunnen oppakken.

Net als voorgaande 'conflicten', als je filmt dan film je gewoon alles en je gaat nadien knippen en kijken wat er gebruikt kan worden.
Is niet de agent die dat gaat bepalen.

Als agent vervul je een openbare functie en dat weet je ook van te voren.

de agent zegt toch oog "je mag mijn werk filmen maar wil niet vol met mijn gezicht in beeld"
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
verder sluit jesse183 aan  ;)de agent zegt toch oog "je mag mijn werk filmen maar wil niet vol met mijn gezicht in beeld"

Het gaat er niet om wat de agent zegt maar wat ie mag zeggen.

Feitelijk mag een agent niet van een fotograaf eisen dat zijn gezicht buiten beeld blijft. Hij kan het wel vriendelijk vragen. Maar het kan nooit aanleiding zijn voor een aanhouding. Laat staan inbeslagname camera e.d.

Dit even los van hoe die persoon Damstra is. Het lijkt mij idd een zuigertje, maar of iemand sympathiek is of niet bepaalt niet zijn rechten...
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Het gaat er niet om wat de agent zegt maar wat ie mag zeggen.

Feitelijk mag een agent niet van een fotograaf eisen dat zijn gezicht buiten beeld blijft. Hij kan het wel vriendelijk vragen. Maar het kan nooit aanleiding zijn voor een aanhouding. Laat staan inbeslagname camera e.d.

Dit even los van hoe die persoon Damstra is. Het lijkt mij idd een zuigertje, maar of iemand sympathiek is of niet bepaalt niet zijn rechten...

Zeker heb je hierin gelijk, maar het bepaald waarschijnlijk wél de bereidheid tot medewerking van de agent. De agent vraagt hierna om het tonen van een ID, waarop een terechte aanhouding volgt.

Mensen als deze Niels kunnen vanwege hun onsympathieke houding, ook onsympathiek gedrag terug verwachten.

We zullen zien wat er in de media verschijnt na het gesprek van morgen. Mijn voorgevoel zegt dat er vanzelf weer een nieuw topic gestart kan worden over deze persoon, met alle zelfde meningen gewoon herhaald. Ergens is het jammer dat wij er allen zoveel aandacht aan besteden in de media en dit forum. Te veel credits voor een persoon die ze niet verdient!
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Zeker heb je hierin gelijk, maar het bepaald waarschijnlijk wél de bereidheid tot medewerking van de agent. De agent vraagt hierna om het tonen van een ID, waarop een terechte aanhouding volgt.

Mensen als deze Niels kunnen vanwege hun onsympathieke houding, ook onsympathiek gedrag terug verwachten.

We zullen zien wat er in de media verschijnt na het gesprek van morgen. Mijn voorgevoel zegt dat er vanzelf weer een nieuw topic gestart kan worden over deze persoon, met alle zelfde meningen gewoon herhaald. Ergens is het jammer dat wij er allen zoveel aandacht aan besteden in de media en dit forum. Te veel credits voor een persoon die ze niet verdient!

Kijk, je hebt idd het formele gebeuren en hoe je 'off the records' met hulpverleners omgaat.

Wij krijgen bij Regio15 ook zat verzoeken van agenten die liever niet herkenbaar in beeld komen. Doen wij niet al te moeilijk over. Maar wij zijn niet verplicht hieraan te voldoen.

Denk dat de heer Damstra aan het lint weinig vrienden meer overhoudt. Maar ja dat is zijn probleem.

ademajp

• Junior gebruiker
  • **
mijn mening gaat uit naar thebeast zijn uitleg sluit ik me volledig bij eens ok niels damstra gaat niet vrij uit hij zoekt meerdere keren zijn grenzen op en gooit daarmee zijn eigen glazen in maar de agent mag niet eisen dat zijn gezicht niet word gefilmt je gaat niet selectief wezen tijdens een incident dat doe je er na