Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 144240 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #150 Gepost op: 5 maart 2012, 19:12:17
@Pully: ok, u heeft in dat opzicht geheel gelijk. Wat ik met mijn structurele excessen / bewuste overtreders bedoel, zijn de mensen die totaal geen begrip hebben voor welke situatie dan ook en dus volledig op eigen willetje door het verkeer bewegen. De mensen die met 150 langs wegwerkzaamheden racen, die maling hebben aan welk verkeerslicht dan ook, die doelbewust spitsstroken misbruiken en die niet op of om kijken naar spelende kinderen. Ik bedoel dus niet de mensen die op een snelweg 130 rijden i.p.v. de toegestane 120, de mensen die een trekker inhalen over een doorgetrokken streep of die op goed geluk proberen of een C-01'tje er wel echt staat waarvoor hij er hoort te staan.

Die laatste groep mensen wil zich best wel aanpassen, als de situatie daar ook naar is. Dus de snelheid laten zakken bij werkzaamheden, geen 90 rijden als het niet kan, even willen wachten als er een rouwstoet voorbij komt, u begrijpt het wel. Die eerste groep mensen past zich simpelweg niet aan, en dat zijn de mensen waar handhaving op gericht moet zijn.

Voldoende verduidelijkt?  :-*
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #151 Gepost op: 5 maart 2012, 19:19:29
@Pully: ok, u heeft in dat opzicht geheel gelijk. Wat ik met mijn structurele excessen / bewuste overtreders bedoel, zijn de mensen die totaal geen begrip hebben voor welke situatie dan ook en dus volledig op eigen willetje door het verkeer bewegen. De mensen die met 150 langs wegwerkzaamheden racen, die maling hebben aan welk verkeerslicht dan ook, die doelbewust spitsstroken misbruiken en die niet op of om kijken naar spelende kinderen. Ik bedoel dus niet de mensen die op een snelweg 130 rijden i.p.v. de toegestane 120, de mensen die een trekker inhalen over een doorgetrokken streep of die op goed geluk proberen of een C-01'tje er wel echt staat waarvoor hij er hoort te staan.

Die laatste groep mensen wil zich best wel aanpassen, als de situatie daar ook naar is. Dus de snelheid laten zakken bij werkzaamheden, geen 90 rijden als het niet kan, even willen wachten als er een rouwstoet voorbij komt, u begrijpt het wel. Die eerste groep mensen past zich simpelweg niet aan, en dat zijn de mensen waar handhaving op gericht moet zijn.

Voldoende verduidelijkt?  :-*

Voldoende verduidelijkt. Maar ik heb daar natuurlijk weer een kritische blik op  ;). De mensen die 130 op hun snelheidsmeter rijden zullen door de correctie geen bekeuring krijgen. Ojee, wat zeg ik nu  e050. De mensen die na correctie 130 rijden zullen bij een flitser wel een bon krijgen en bij een mobiele surveillance waarschijnlijk alleen een teken van de collega dat het wel iets rustiger mag. Dit meestal door middel van een handgebaar. De mensen die de trekker in halen of het bord C01 negeren zijn in mijn ogen heel doelbewust bezig. Zij negeren opzettelijk een verkeersregel en zouden daarvoor ook de bekeuring moeten aanvaarden. Daarbij ga ik niet zeggen dat ik het braafste jongetje uit de klas ben, maar het blijft wel zo dat als je een overtreding begaat dat je dat altijd beseft. Daardoor wordt het willens en wetens.

Maar volgens mij dwalen we af.  ;D
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #152 Gepost op: 5 maart 2012, 22:27:02
Dat stukje uitleg is wel belangrijk. In de woonplaats van mijn ouders is er langs een doorgaande weg een bouwplaats. Daarom is er gedurende 200 a 300 meter een snelheidsbeperking (30) ingesteld vanwege in en uitvoegend werkverkeer. Nu ben ik al vele male langs deze plek gereden en heb nog nooit gezien dat er ook maar iets wordt gedaan, laat staan dat er werkverkeer is.Over het algemeen racet iedereen gewoon met 50 of meer (het is vlak na een verkeerslicht, op een plek waar men moet ritsen) lekker door. Zelf ook net zo goed overigens, op een paar keer na toen ik bumperklevers nog even wat extra wou dwarszitten en me dus wel aan de snelheid hou  998765

Ik ben absoluut een zeer groot voorstander van begrip kweken bij die personen die daar behoefte aan hebben. Daar kun je heel veel problemem mee voorkomen. Echter als er een snelheidsbepering staat aangekondigd, met als onderbord, uitrit werkverkeer, is dat volgens mij voldoende uitleg en heb je je er aan te houden. Even zogoed de verklaring verkeer gestremd ivm carnavals optocht ( en hij is weer BOT 098uo). Meer hoef je niet te weten als weggebruiker.

Ik ga zelf ook niet meteen plat op de rem, maar zal zeer zeker de voet van het gas halen.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #153 Gepost op: 5 maart 2012, 22:38:05
@ Mattijs  ik denk dat als je de andere topics wat gevolgd hebt is het volgen van de regels e.d.  (bijna) Noord-Koreaans e.d. is   en men vind dat de overtreder zelf moet kunnen blijven nadenken. Grijze gebieden  en weet ik nog allemaal nog meer.  Met dit soort dingen als gevolg.    
Wat verwacht je eigenlijk dan nog?  

Ik ben het volkomen met je eens:  er staat een bord of borden en die dien je op te volgen.     Maar durf het bijna niet meer hier te zeggen.
(borden zijn ook regels)


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #154 Gepost op: 6 maart 2012, 08:19:53
*mompelt iets over de weginrichting in relatie tot de bebording en dat de bebording overeen moet stemmen met het wegbeeld*
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #155 Gepost op: 6 maart 2012, 10:11:03
*geeft de mompelaar gedeeltelijk gelijk, in ieder geval vwb permanente inrichting, maar voegt op dezelfde toon iets toe van wat te doen met tijdelijke afsluitingen/beperkingen*
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #156 Gepost op: 6 maart 2012, 10:30:41
Is dat zo?  Men mag toch iemand 6 uur vast zetten?     Volgens mij zijn het geen agenten meer die toezichthouden op deze mensen "passen" maar politiemedewerkers.   De agenten kunnen dan terug op straat om toezicht te houden/aanwezig te zijn.

 Maar deze mensen  http://www.telegraaf.nl/binnenland/11554775/__Toy_soldiers_ontwapend__.html werden ook aangehouden en verhoord.    
"zonde van de tijd" van deze agenten     >:D    want er werd niemand bedreigd, er is niet gescholden maar ze gingen wel braaf mee  
maar er was dus de komende uren geen toezicht / aanwezigheid meer        (gewoon een slap excuus)
De makke schapen wel oppakken en de lastige schreeuwende man niet, tja   en dan nog  verbaasd zijn dat mensen nog grotere monden gaan krijgen.  98uiye
Je maakt jezelf met elke post lachwekkender, laat ik dat voorop stellen.
Een carnavals optocht in een grote stad of zoals het verkeersregel incident in een kleine gemeenschap, is nogal een verschil qua inzet bij de politie, moet ik dat nog echt gaan uitleggen of snap je zelf ook dat deze vergelijking (weer eens), kant noch wal raakt.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #157 Gepost op: 6 maart 2012, 10:52:50
Je maakt jezelf met elke post lachwekkender, laat ik dat voorop stellen.

Laten we het een beetje respectvol houden  98uiye
Hobby Bobby eenheid Den Haag


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #158 Gepost op: 6 maart 2012, 10:57:21
Laten we het een beetje respectvol houden  98uiye
Dat zal uiteindelijk tot een zeker hoogte verdient moeten worden.  98uiye
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #159 Gepost op: 6 maart 2012, 11:13:33
Dat zal uiteindelijk tot een zeker hoogte verdient moeten worden.  98uiye
Ja en Kusje is iemand met veel inhoudelijke antwoorden, waarmee ik het ook niet altijd eens ben, maar wel iemand met kennis van zaken. Je kan het dan niet met Kusje eens zijn maar een beetje normaal blijven doen en niet over lachwekkend beginnen want dat is alleen olie op het vuur gooien!
Hobby Bobby eenheid Den Haag