Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 144244 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #160 Gepost op: 6 maart 2012, 11:28:23
Ik heb het door mij geciteerde bericht nog eens 100X op een "inhoud", doorzocht maar heb het opgegeven. Maar je hebt gelijk dat ik me niet moet laten triggeren door dit soort reacties  O0
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #161 Gepost op: 6 maart 2012, 11:59:49
*geeft de mompelaar gedeeltelijk gelijk, in ieder geval vwb permanente inrichting, maar voegt op dezelfde toon iets toe van wat te doen met tijdelijke afsluitingen/beperkingen*
Wat mij betreft hetzelfde. Ik kom te vaak op/in/langs een werkvak waar de meest onzinnige verkeersmaatregelen zijn genomen terwijl er niets aan de hand is. Voorbeeldje: voor de duur van 2,5 wintermaand een door de regels voorgeschreven maximum snelheid van 30 km/u op een provinciale weg, omdat de aannemer of de provincie het blijkbaar niet in zijn hersentjes krijgt om een 350 meter lange barrier gedurende de wintermaanden (waarin hij toch niet werkt!) een half metertje op te schuiven zodat er wél officieel een maximumsnelheid van 50 of misschien wel 70 ingesteld kan worden.

En dan vinden wij het met zijn allen gek dat de automobilist daar ondanks de best smalle rijbaan wel 50 a 60 gaat rijden... dat is best wel vol te houden voor een week of twee als je ook ziet dat er hard gewerkt wordt. Maar na een maand is de automobilist er wel flauw van.  98uiye
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Ewald_TrafficS

  • beroepsverkeersregelaar traffic support
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #162 Gepost op: 7 maart 2012, 12:15:29
@Ewald: ik ken u verder niet en ik wil u dus ook absoluut niet persoonlijk aanvallen, maar u bent mij net iets te overtuigd van de professionaliteit van uw collega's. Ik heb al een aantal keren mogen ervaren dat collega's van u, ondanks keurige kleding en prima verkeersregelende kwaliteiten, zich als een bullebak hebben gedragen. En dan bedoel ik dus ook echt als een bullebak, zelfs tot en met bedreiging met de dood aan toe. En in al deze gevallen betrof het zelfs niet eens een verkeerssituatie, maar het omgaan met andere mensen buiten het verkeer om. Ik begrijp overigens heel goed dat met zoveel collega's niet te voorkomen is dat er een "rotte appel" tussen rolt, maar ik wil er alleen maar mee aangeven dat een professioneel bedrijf, goede en goedgekeurde kleding en goede training niet wil zeggen dat er ook bij deze verkeersregelaars geen excessen plaatsvinden.

Klopt, er waren en zijn nog wel rotte appels binnen ons bedrijf, en moet zeggen dat we al heel veel mensen hebben zien weggaan door hun manier van doen en dergelijke.
Ik behoor gelukkig niet tot die groep, ik neem of de gulden middenweg en ben altijd service gericht geweest.
Ben zelf leidinggevende (Project Coördinator) en mocht iemand op de manier zoals jij beschrijft in mijn dienst zoiets flikken, meld ik het direct aan me TL.
Mischien een tip voor iedereen, we hebben een mogelijkheid om klachten te behandelen binnen ons bedrijf en ze zoeken het grondig uit ook als er een klacht is.
Dus zou zeggen, als er een klacht is, meld het even ook bij traffic support.

@Lt. Col. Me bied wel me excuses voor het ongelooflijke boerse gedrag aan van me "collega" want zoiets kan gewoon niet, tenslotte VKR zijn ook hulpverleners, en dit gedrag wordt bij ons niet getolereerd.
Beroepsverkeersregelaar Project Coördinator Bhv,er Event Security Officer en amateur fotograaf


Ewald_TrafficS

  • beroepsverkeersregelaar traffic support
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #163 Gepost op: 7 maart 2012, 12:24:17
Ik zag trouwens vandaag twee verkeersregelaars met een (rode) bouwvakkershelm op.    Eerlijk gezegd vond ik het (ook) een vreemd gezicht, maar ze meer bezig met de bouwwerkzaamheden dan met het verkeer.     Is het zo dat zij een dubbel functie vervullen?  
(het verkeer werd overigens geregeld door verkeerslichten)  

Ik vraag me af dit de bedoeling kan (en mag) zijn.  In de juiste kleding, wat een vkr behoort te dragen,  andere werkzaamheden doen.

@Kusje Wij gebruiken een rood/oranje gekleurde bouwhelm ( of iets in die kleur) en we moeten zoals Lt. Col. Me zegt een bouwhelm bij sommige klussen dragen om dit verplicht wordt vanuit VCA en de opdrachtgever.
2 mooie voorbeelden zijn A12 poort van bunnik, Rijkswaterstaat verplicht ons deze te dragen, indien niet dan fikse boete.
ook bij bouw Coentunnel zijn we verplicht deze te dragen.
het staat beetje raar, een VKR met bouwhelm, maar VCA schrijft het dan voor bij zulke klussen.
Beroepsverkeersregelaar Project Coördinator Bhv,er Event Security Officer en amateur fotograaf


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #164 Gepost op: 7 maart 2012, 21:20:05
@Ewald_TrafficS:  het was niet alleen de helm wat ik vreemd vond  (idd duidelijk uitgelegd door Lt. Col. Me ) maar ook dat zij aan het "bij beunen" waren in het VKR uniform maar dat is ook al uitgelegd dat dat niet de bedoeling is.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #165 Gepost op: 7 maart 2012, 21:32:42
Je maakt jezelf met elke post lachwekkender, laat ik dat voorop stellen.
Een carnavals optocht in een grote stad of zoals het verkeersregel incident in een kleine gemeenschap, is nogal een verschil qua inzet bij de politie, moet ik dat nog echt gaan uitleggen of snap je zelf ook dat deze vergelijking (weer eens), kant noch wal raakt.

Het is maar wat je lachwekkend vind: ik vind het dreigen met het door rijden met een auto richting die VKR géén verkeersregel incident en erger dan een paar verkleden mannen met nepwapens bij een carnavals optocht.    
        
Dat je dan schijnbaar lachwekkend vind dat iemand die het erg vind dat iemand die vrijwillig het eea in goede banen wilt leiden zo wordt behandelt en dat ik het vreemd dat de politie hier tegen niet tegen optreed   moet je dat vooral doen.   Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd, toch?  

Het is wat je normen en waarden zijn  die mijne zijn schijnbaar anders dan de jouwe. Prima   Ik zal nooit zo tegen een persoon aan rijden cq zo bedreigen, ondanks het in jouw optiek maar een "klein verkeersregel incident is"    (dit was gewoon verkeershufter-gedrag)  
Daarnaast probeer ik niet persoonlijk te worden  maar ook dit een kwestie van normen en waarde     (deze is schijnbaar ook anders)


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #166 Gepost op: 8 maart 2012, 18:50:05
Het is maar wat je lachwekkend vind: ik vind het dreigen met het door rijden met een auto richting die VKR géén verkeersregel incident en erger dan een paar verkleden mannen met nepwapens bij een carnavals optocht.    
        
Dat je dan schijnbaar lachwekkend vind dat iemand die het erg vind dat iemand die vrijwillig het eea in goede banen wilt leiden zo wordt behandelt en dat ik het vreemd dat de politie hier tegen niet tegen optreed   moet je dat vooral doen.   Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd, toch?  

Het is wat je normen en waarden zijn  die mijne zijn schijnbaar anders dan de jouwe. Prima   Ik zal nooit zo tegen een persoon aan rijden cq zo bedreigen, ondanks het in jouw optiek maar een "klein verkeersregel incident is"    (dit was gewoon verkeershufter-gedrag)  
Daarnaast probeer ik niet persoonlijk te worden  maar ook dit een kwestie van normen en waarde     (deze is schijnbaar ook anders)

... mompelt iets van dat Kusje daar in mijn ogen een heel goed punt heeft en de spijker loodrecht op de kop tikt...


BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
Reactie #167 Gepost op: 14 maart 2012, 16:16:51
De Zilk - Verkeersconflict door omstander gefilmd

 De Zilk, 14-03-2012 • De politie heeft alsnog proces-verbaal opgemaakt tegen een automobilist, een 44-jarige man uit De Zilk, na een verkeersconflict met een verkeersregelaar. Het conflict vond zondag 19 februari plaats tijdens de carnavalsoptocht.

De bestuurder schreeuwde bij de afzetting op de Beeklaan tegen de verkeersregelaar en weigerde een andere route te nemen. Ondanks meerdere aanwijzingen reed de bestuurder door tot tegen de benen van de verkeersregelaar en bleef verbaal agressief. Op het moment dat agenten ter plaatse waren, was het conflict echter al voorbij en heeft de man zijn auto elders geparkeerd om naar de optocht te kijken.
YouTube
 Een omstander had echter het verkeersconflict gefilmd en deze op YouTube geplaatst. Een politiefunctionaris stuitte later op dit filmpje en vond dat het gedrag van de automobilist tegenover de verkeersregelaar niet ongestraft mocht blijven. De bestuurder werd alsnog nader verhoord.

Geweld tegen politiemensen of andere met een publieke taak
 De politie tolereert geen verbaal of fysiek geweld tegen politiemensen en anderen met een publieke taak en treedt er altijd tegen op. De dader wordt niet alleen strafrechtelijk, maar ook financieel aangepakt voor het veroorzaken van eventuele schade. Afgesproken is dat de straf bij geweld tegen politiemensen en anderen met een publieke taak altijd wordt verhoogd.

http://www.politie.nl/hollands-midden/nieuws/120314youtubedezilk.asp


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #168 Gepost op: 14 maart 2012, 16:30:30
Een politiefunctionaris stuitte later op dit filmpje en vond dat het gedrag van de automobilist tegenover de verkeersregelaar niet ongestraft mocht blijven.

 O0 O0 HULDE  O0  O0


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #169 Gepost op: 14 maart 2012, 17:16:21
Dan hoop ik wel op basis van het niet voldoen aan een aanwijzing van een politieagent (de bikers), want op basis van niet voldoen aan een aanwijzing van een verkeersregelaar kan het verbaal zo het ronde archief in...
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill