Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 144837 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #240 Gepost op: 18 mei 2013, 20:41:21
Tja, ik weet niet waar zij hun medewerkers op inzetten  ;) Maar om nu te stellen dat dit een fout uniform is....dat hangt er dus vanaf....  e050

Tevens.....wat is goed gebruik van uniform, ik heb een aantal op internet gevonden stoptekens naast elkander gezet....en dan zie je qua armen verschillende bedekkingen.


De ena laatste foto, dat is zoals het hoort, vind ik althans ;)


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #241 Gepost op: 18 mei 2013, 22:30:52
Ik zie maar 1 duidelijk en goed stopteken. De hesjes....


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #242 Gepost op: 18 mei 2013, 22:34:29
Ik zie maar 1 duidelijk en goed stopteken. De hesjes....

Mee eens, borstvlak zo duidelijk mogelijk laten zien, zodat de driehoek goed zichtbaar is, zeker bij nacht.

Overigens is het natuurlijk prima toegestaan om met een t-shirt en VKR-hes verkeer te regelen op bijvoorbeeld een warme zomerdag.
In koudere omstandigheden gaat ook mijn voorkeur uit naar een trui, fleece of jas in fluor geel, ten opzichte van een zwarte/donkere kleur kleding.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #243 Gepost op: 18 mei 2013, 22:37:21
Ik zie maar 1 duidelijk en goed stopteken. De hesjes....

Sorry maar als ik met mijn vkr-hesje of jas midden op een kruising ga staan en doe verder niks gaat er echt niemand staan wachten maar doet gewoon zijn/haar ding.
Ik zal toch echt met tekens (al dan niet ondersteund door de verkeersfluit te gebruiken) duidelijk moeten maken wat ik van de verkeersdeelnemers verwacht wat zij doen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #244 Gepost op: 18 mei 2013, 22:42:58
Ik zet de fluit zelfs bovenaan.. Dankzij een fluit krijg je alle aandacht en dan kun je dingen gaan afdwingen. Zonder fluit heb het 3x zo moeilijk..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #245 Gepost op: 18 mei 2013, 22:50:34
Even over een 4-takt kruising sprekende ligt het er aan hoe druk is het qua verkeersaanbod en met hoeveel man je bent.
Maar je fluit is wel het meest krachtige "wapen" wat je in kan zetten ja. Hoe veel moeilijker je het hebt zonder heb ik nooit onderzocht  ;) ;D
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #246 Gepost op: 18 mei 2013, 22:58:53
Ik heb in centrum DH wel eens een draagbare luchthoorn gebruikt >:D

Was tijdens de kermis O0 Reactie van de agent was :" Als het werkt werkt het." O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #247 Gepost op: 18 mei 2013, 23:04:54
Waarom is er maar 1 met een goed stopteken?

......even de bijlage er bij halen  e050

De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #248 Gepost op: 18 mei 2013, 23:06:18
Even voor een Moderator: Laatste paar reacties gaan over kleding en houding ect (Niet over Voertuigen), en dus "off topic"....is het wenselijk deze te verplaatsen? zo ja, zouden jullie dat kunnen doen  ;)
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #249 Gepost op: 18 mei 2013, 23:08:14
Waarom is er maar 1 met een goed stopteken?

......even de bijlage er bij halen  e050



Och zolang dat een burger al niet weet dat de rechterhand strak omhoog en de linkerhand lans het lichaam naar beneden algeheel stopteken is om een kruising stil te zetten...... :'(

De handmatige handelingen worden ook bijna niet onderricht tijdens de theorieles, puur omdat ze bij het examen ook niet voorkomen als vraag. :'(
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.