0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.
Even olie op het vuur gooiend.....In de bijlage zie ik juist geen gestrekte arm
Maar HIT, jij hebt toch altijd een heeeeeeeeeeeeeel groot stopteken bij je
Maar in de wetgeving (RVV) staat hij toch ook met licht gebogen arm ;-)http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/Bijlage2/geldigheidsdatum_18-05-2013
Och zolang dat een burger al niet weet dat de rechterhand strak omhoog en de linkerhand lans het lichaam naar beneden algeheel stopteken is om een kruising stil te zetten...... De handmatige handelingen worden ook bijna niet onderricht tijdens de theorieles, puur omdat ze bij het examen ook niet voorkomen als vraag.
Ik heb geleerd bij het betreden van een kruising welke ik zal moeten gaan regelen met de rechterhand omhoog en luid fluitend op een gepast moment de kruising te betreden om zo het hele kruispunt stil te zetten. Zo kun je met een "schone lei'' beginnen met regelen.
Klopt, zo wordt het geleerd. Op hele drukke kruisingen zet ik met zwaailampen aan vaak een blok en stapt er een VKR uit. Soms is dat de veiligste manier om een de aandacht te krijgen
kruising was 3*3 + 1*2 rijstroken met knipperende VRI. Zolang je niet niet veilig je werkplek kunt bereiken, zou ik een kruising ook niet oplopen. Maar kan me genoeg kruisingen voorstellen waarbij jou methode prima optie is. Ik moet t toch echt van mijn fluorkleding en fluitje hebben.