Maar goed, de andere kant van het verhaal:
Op een niet nader te noemen plaats in Nederland heb ik van de week met de bots aan het werk gemogen in samen werking met een aantal VKR's.
Wat verkeerd ging:
-De aannemer bestelde te weinig VKR's maar deze mochten het wel oplossen.
-De VKR's hadden geen laadmogelijkheid voor de proto's en deze waren dus ook op gegeven moment leeg. Gelukkig had ik 220V in de auto dus kon ik veel redden.
-Een VKR is van zijn plaats gegaan om op zoek te gaan naar een werkende porto. Zonder lijkt het wel of niemand meer wat kan dmv lichtsignalen.
-Twee VKR's hebben het werk neergelegd omdat het werkverkeer hen totaal negeerde en met 90km/h langs hen heen reed met volle asfalt auto's. In mijn ogen hebben deze mannen het perfect gedaan, ze konden hun eigen veiligheid niet garanderen dus ook niet die van het overige verkeer. Het oordeel van de uitvoerder was nog slechter over de VKR's als die hier soms wordt geroepen.
Wat ging er goed:
-Geen ongevallen gebeurd en we leven allemaal nog, iets wat ik zeker weet zonder de VKR's niet zo was afgelopen.
Mijn oordeel over het hele verhaal: De wegbeheerder heeft hier een verkeerde beslissing gemaakt tussen veiligheid en economische belangen. De weg had 's nachts gewoon dicht gemoeten. Het betrof een 100km/h autoweg zonder OV welke normaal al bekend staat als zgn. Dodenweg.