Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 144881 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #370 Gepost op: 1 augustus 2013, 14:55:43
Mijn antwoord is altijd uiterst correct, alleen kan het zijn dat het niet de snelste, voor de hand liggende route is.
Ik zou ze overigens niet extreem omsturen of verkeerde kant op sturen. Als ik het niet weet geef ik dat ook aan

@koekerdt
Jij staat er om die reden op die locatie zeg je.
Wij regelaars staan 99 van de 100x op een locatie waar het gaat om doorstroming en de veiligheid, dan hebben wij lang niet altijd tijd om de weg uit te leggen. Afsluitingen staan over het algemeen altijd netjes aangegeven, maar de automobilist heeft of de TomTom aanstaan en kan anders niet de weg vinden of denken dat die borden/omleiding niet voor hen bedoeld is.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Bremmie

  • Eigenaar Van de Veer Infratransport, verkeersregelaar, specialist verkeersmaatregelen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
  • Alleen de mens is tot het onmogelijke in staat.
Reactie #371 Gepost op: 1 augustus 2013, 17:21:05
Citaat van: DeMassel link=msg=1188129 date=1375361743
Mijn antwoord is altijd uiterst correct, alleen kan het zijn dat het niet de snelste, voor de hand liggende route is.
Ik zou ze overigens niet extreem omsturen of verkeerde kant op sturen. Als ik het niet weet geef ik dat ook aan

@koekerdt
Jij staat er om die reden op die locatie zeg je.
Wij regelaars staan 99 van de 100x op een locatie waar het gaat om doorstroming en de veiligheid, dan hebben wij lang niet altijd tijd om de weg uit te leggen. Afsluitingen staan over het algemeen altijd netjes aangegeven, maar de automobilist heeft of de TomTom aanstaan en kan anders niet de weg vinden of denken dat die borden/omleiding niet voor hen bedoeld is.

Dat klopt als een zwerende vinger. Als iemand een stunt uithaalt op een parkeerterrein, krabbel ik inderdaad even achter de oren en ga verder spelen. Ik heb het meegemaakt dat een grapjurk een spin deed op een nat parkeerveld. Ik heb hem vriendelijk er op gewezen dat hij op dezelfde, inmiddels geruïneerde, veld ook deze kant uit het veld moest verlaten, hehehehe >:D
Op een kruising passeren op een drukke evenement enkele honderden auto's jouw post op de weg. Eén grapjurk die uitgebreid de weg gaat staan vragen, creëert een vrolijke file van een paar kilometers.
Sorry, maar daaaaaar heb ik dus weer géén begrip voor. Veelal staan er snelheidsbeperkingen en routeborden langs de weg. Echter, als je als automobilist te hard rijdt, kun je vaak de routeomleidingen niet lezen..... :-X
Wiens stupiditeit is het dan als zij jou komen lastig vallen met vragen hoe nu te rijden?
Ik heb het zelden meegemaakt dat een omleidingsroute niet goed was aangegeven. Maar als de gemiddelde automobilist de leesvaardigheden heeft een zandgarnaal(sorry zandgarnaal), waarbij het lijkt alsof de tekens op de borden in het Chinees staan, los je niets op. Gedragsverandering begint bij de automobilist.
Voorzover ik ervaren heb, zijn veel collega's op de weg zeer behulpzaam en correct, totdat men halsstarrig weigert consequent te lezen wat er op de borden staat.
Er is niets dat zo onkennelijk van zichzelf vervreemdt als een mens die in een groep belandt. Bron: Het begeren


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #372 Gepost op: 1 augustus 2013, 17:28:05
Citaat van: DeMassel link=msg=1188129 date=1375361743
@koekerdt
Jij staat er om die reden op die locatie zeg je.
Wij regelaars staan 99 van de 100x op een locatie waar het gaat om doorstroming en de veiligheid, dan hebben wij lang niet altijd tijd om de weg uit te leggen. Afsluitingen staan over het algemeen altijd netjes aangegeven, maar de automobilist heeft of de TomTom aanstaan en kan anders niet de weg vinden of denken dat die borden/omleiding niet voor hen bedoeld is.

Zoals ik al zei, borden het werk van de verkeersregelaar over laten nemen en dan geen mensen op straat. Dan is er niemand om wat aan te vragen en dus ook geen "onnodige" stops, en dus betere doorstroming.

Als je op een punt staat waar het egt noodzakelijk is dat je er staat dan niet klagen dat mensen de weg vragen, dat is net zoiets als klagen dat er zwaartekracht is. Het is er gewoon, deal with it. Je kan jezelf natuurlijk wel goed voorbereiden door alsvast ff na te gaan waar veel gevraagd naar gaat worden. En daar dan een snel en duidelijk antwoord op verzinnen zodat de stops zo kort mogelijk zijn.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #373 Gepost op: 1 augustus 2013, 17:31:39

Jij staat er om die reden op die locatie zeg je.
Wij regelaars staan 99 van de 100x op een locatie waar het gaat om doorstroming en de veiligheid, dan hebben wij lang niet altijd tijd om de weg uit te leggen. Afsluitingen staan over het algemeen altijd netjes aangegeven, maar de automobilist heeft of de TomTom aanstaan en kan anders niet de weg vinden of denken dat die borden/omleiding niet voor hen bedoeld is.

Inderdaad staan omleidingen vaak aangegeven. Alleen is de vraag of die duidelijk zijn voor mensen die niet uit die buurt komen? Een bord met "doorgaand verkeer Veerstraat gestremd" zegt mij als buitenstaander niet veel. Nog leuker is het als de omleidingsroute zo maar ergens eindigt.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #374 Gepost op: 1 augustus 2013, 17:34:08
Zo`n bord zoals jij schets zul je niet tegen komen op de hoofdroutes en zit je als het goed is op een voor jouw bekende route.
In geval van stroom- en hoofdwegen zullen er altijd plaatsnamen op staan.

Een omleiding stopt doorgaans op een logische plek om je weg eigenhandig te vervolgen (al dan niet met een navigatiesysteem)
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #375 Gepost op: 1 augustus 2013, 17:53:39
Citaat van: Bremmie link=msg=1188164 date=1375370465
Dat klopt als een zwerende vinger. Als iemand een stunt uithaalt op een parkeerterrein, krabbel ik inderdaad even achter de oren en ga verder spelen.(...)
Op een kruising passeren op een drukke evenement enkele honderden auto's jouw post op de weg. Eén grapjurk die uitgebreid de weg gaat staan vragen, creëert een vrolijke file van een paar kilometers.

Ik heb het over een parkeerterrein van 8000+ plaatsen. De verwerkingscapaciteit per uur loopt ver in de 4 cijfers. Wat denk je dat daar gebeurt als er iemand aan inrit een vraag stelt midden in de spits? Precies! NIKS! voorbereiding is het toverwoord.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #376 Gepost op: 1 augustus 2013, 18:01:03
Citaat van: Koekerdt link=msg=1188170 date=1375372419
Ik heb het over een parkeerterrein van 8000+ plaatsen. De verwerkingscapaciteit per uur loopt ver in de 4 cijfers. Wat denk je dat daar gebeurt als er iemand aan inrit een vraag stelt midden in de spits? Precies! NIKS! voorbereiding is het toverwoord.

Voorbereiding die je voor langere periode kunt gebruiken en ervaringen uit eerdere periodes mee gerekend.
Dat kunnen wij vaak niet. Ik sta soms ook wel een bij afluitingen te regelen waarbij als ik raam open zie gaan de omleidingsroute al roep
Andere voorbereiding is er op straat niet te doen. Een parkeerplaats is veel voorspelbaarder dan een afsluiting.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #377 Gepost op: 1 augustus 2013, 18:10:45
Citaat van: DeMassel link=msg=1188171 date=1375372863
Voorbereiding die je voor langere periode kunt gebruiken en ervaringen uit eerdere periodes mee gerekend.
Dat kunnen wij vaak niet. Ik sta soms ook wel een bij afluitingen te regelen waarbij als ik raam open zie gaan de omleidingsroute al roep
Andere voorbereiding is er op straat niet te doen. Een parkeerplaats is veel voorspelbaarder dan een afsluiting.

Lijkt me hier tog wel overduidelijk wat er niet goed gegaan is in de voorbereiding. Blijkbaar is de omleidingsroute niet goed (genoeg) aangegeven.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #378 Gepost op: 1 augustus 2013, 18:14:59
Citaat van: Koekerdt link=msg=1188173 date=1375373445
Lijkt me hier tog wel overduidelijk wat er niet goed gegaan is in de voorbereiding. Blijkbaar is de omleidingsroute niet goed (genoeg) aangegeven.
Daar gaat je denkwijze de mist in.
De borden staan over het algemeen juist wel goed en duidelijk, maar automobilisten willen ze niet zien/zijn te druk met andere dingen.
Ik heb omleidingsroutes gezien waar er extra borden bijgeplaatst waren en nog kwamen mensen met het verhaal dat die er niet stonden :o
En daar valt echt niet op voor te bereiden.

Ben overigens wel heel nieuwsgierig bij welke evenementen je veiligheidscoördinator bent, imo zou je dan ook beter moeten weten.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #379 Gepost op: 1 augustus 2013, 18:22:01
ja, mee eens. Dat mensen slecht naar borden kijken is net zo'n feit als dat mensen de weg vragen aan verkeersregelaars. En dat feit heb ik al eerder vergeleken met zwaartekracht, je kan er een mening over hebben, maar dat verandert er niks aan.

Ik ben van mening dat je als borden plaatser en verkeersregelaar daar zo veel mogelijk rekening mee moet houden. Zo duidelijk mogelijke borden om al een groot deel van de vragen af te vangen. En als verkeersregelaar begrip voor de mensen die het tog niet gezien hebben, en daar dan zo effectief mogelijk mee om gaan. En als er door een paar vragen een file komt te staan dan is er een dieper liggend probleem...
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid