Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 147510 keer)

0 gebruikers (en 23 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #390 Gepost op: 4 augustus 2013, 12:56:52
Zelfde situatie ook eens meegemaakt in Zwolle, ik heb toen de brugwachter aangesproken. Zijn reactie was:" Ik ben de baas wanneer de brug open moet". De aanwezige verkeersagent was het hier ook niet mee eens en heeft toen verbaal opgemaakt en later in een debriefing is de beste brugwachter er ook op gewezen dat wanneer er een verkeersplan wordt gemaakt ook van hem de samenwerking wordt verwacht voor de doorstroming en niet dat hij denkt op strepen te gaan staan die door het instellen van een verkeersplan niet gelden.
En daar gaat het wel eens fout, ik moet eerlijk zeggen dat het met de mensen van RWS veelal wel meevalt. Die redeneren heel anders, die man(VKR) zal er niet voor niets staan. Maar met gemeente ambtenaren en provincie ambtenaren maak je soms hele gefrustreerde dingen mee.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #391 Gepost op: 4 augustus 2013, 13:01:32
Over het algemeen hebben de mensen van RWS er vaker mee te maken dan de locale overheden.
Ik heb in zwolle vorige maand ook te doen gehad met een brugwachter. Voor elke opening, waarvan de tijden al waren aangepast, werd ik gebeld zodat ik er rekening mee kon houden. O0
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Bremmie

  • Eigenaar Van de Veer Infratransport, verkeersregelaar, specialist verkeersmaatregelen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
  • Alleen de mens is tot het onmogelijke in staat.
Reactie #392 Gepost op: 4 augustus 2013, 18:30:42
Citaat van: beantsje link=msg=1188525 date=1375520864
FF rare casus voorleggen:

Vorig jaar reden manlief en ik een rondje op de motor. Er was daar ergens een toertocht voor fietsers en her en der stonden verkeersregelaars.
Wij reden op een gegeven moment langs een kanaaltje en wilden rechtsaf, de brug over. Daar stond een verkeersregelaar.
Volgens mij moesten de toerfietsers van links komen.
Het licht van de brug was duidelijk rood; toch gebaarde de verkeersregelaar dat we de brug op moesten rijden.
Zou het licht kapot zijn? enfin, aanwijzing gaat vóór verkeersteken, dus wij de brug op.
Rijden we nèt de brug op, gaan de slagbomen dicht. Wij ertussenin. En de brug gaat open.
We konden ons ternauwernood redden op een heel klein stukje vóór de 2e slagboom, anders waren we mooi de plomp ingegaan...

Kan je hier ook wat mee? En wat, als het fout gegaan was?

Beste Beantsje,

Even vanuit mijn optiek; had de vkr wel voldoende communicatie met de brugwachter?? Volgens hem kon je doorrijden en heeft hij je een oprijteken gegeven, ondanks het rode verkeerslicht. Daarom had hij het idee dat je z.s.m. de brug over kon.
De brugwachter had er echter andere ideeën over, dus is het de vraag of de vkr en brugwachter elkaar konden zien of op een andere wijze met elkaar konden communiceren.
Linksom of rechtsom, het is geen grappige ervaring om mee te moeten maken. Zwemmen met een motorfiets om, is een kunstje dat ik niet van plan ben te gaan leren 8).
Er is niets dat zo onkennelijk van zichzelf vervreemdt als een mens die in een groep belandt. Bron: Het begeren


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #393 Gepost op: 4 augustus 2013, 19:09:14
Citaat van: Bremmie link=msg=1188831 date=1375633842
Beste Beantsje,

Even vanuit mijn optiek; had de vkr wel voldoende communicatie met de brugwachter?? Volgens hem kon je doorrijden en heeft hij je een oprijteken gegeven, ondanks het rode verkeerslicht. Daarom had hij het idee dat je z.s.m. de brug over kon.
De brugwachter had er echter andere ideeën over, dus is het de vraag of de vkr en brugwachter elkaar konden zien of op een andere wijze met elkaar konden communiceren.
Linksom of rechtsom, het is geen grappige ervaring om mee te moeten maken. Zwemmen met een motorfiets om, is een kunstje dat ik niet van plan ben te gaan leren 8).
Ik neem aan dat het een op afstand bedienbare brug was? Een normale brugwachter gooit de brug toch niet omhoog voor iedereen veilig tussen de bomen weg is?


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #394 Gepost op: 4 augustus 2013, 19:44:57
De op afstand bedienbare bruggen hebben allemaal cameras voor de controle of de bomen dicht kunnen.
Maar de meerderheid van de brugwachters zou ze op een gegeven moment gewoon sluiten omdat anders met name fietsers en voetgangers gewoon doorgaan.

Mijn ervaring is overigens dat de opgaande kant eerder dicht gaat dan de afgaande kant en dat er ook voldoende ruimte is tussen de bomen en het beweegbare deel.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


beantsje

  • Baco/EHBO'er TT-circuit, LOTUS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Reactie #395 Gepost op: 4 augustus 2013, 21:35:26
Het was inderdaad een op afstand bediende brug. De verkeersregelaar zat recht voor de brug en had dus uitstekend zicht op de lichten.
Daarom was ik in de veronderstelling dat de lampen wel defect zouden zijn, en heb ik het gewoon opgevolgd.
Brug ging aan overzijde open, en ja, er was voldoende ruimte, hoewel krap. We hebben onze schouders maar opgehaald en zijn nadien doorgereden, maar ietwat bizar was het wel.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #396 Gepost op: 4 augustus 2013, 21:50:06
Nogsteeds ben ik benieuwd naar de locatie van het voorval voor een duidelijk beeld.
En de vkr stond aan de overzijde van de brug als ik het zo lees
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Bremmie

  • Eigenaar Van de Veer Infratransport, verkeersregelaar, specialist verkeersmaatregelen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
  • Alleen de mens is tot het onmogelijke in staat.
Reactie #397 Gepost op: 5 augustus 2013, 09:28:43
Inderdaad: bizar
Er is niets dat zo onkennelijk van zichzelf vervreemdt als een mens die in een groep belandt. Bron: Het begeren


bendelange

  • Reddingshonden geleider, EHV RK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
    • Reddingshonden in Nederland
Reactie #398 Gepost op: 15 augustus 2013, 11:17:10
Bij de Wednesday Night Skate in Rotterdam verkeersregelaars op skates.



JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #399 Gepost op: 15 augustus 2013, 11:21:59
Mooie rugzak. Is tie vanaf deze kant wel voldoende herkenbaar als verkeersregelaar? Of mag ik hem 'overhoop' rijden?