Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 144899 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Bremmie

  • Eigenaar Van de Veer Infratransport, verkeersregelaar, specialist verkeersmaatregelen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
  • Alleen de mens is tot het onmogelijke in staat.
Reactie #440 Gepost op: 11 november 2013, 09:31:08
Citaat van: HIT link=msg=1219002 date=1384112015
Het lijken ook eerder toezichthouders dan VKRs ???
Heuh, HIT,

Heb je de Piaggio's ook zien staan. Je weet wel, die leuke motorfietsies met zijwieltjes  ;D
Schijnt dat er bedrijven zijn die hun VKR's hiermee uitrusten. Ik ken in ieder geval één bedrijf met die motorfietsjes.
Dus dat rekkende en strekkende manneke stond daar inderdaad niet conform kledingsvoorschrift.
Neemt niet weg dat hij effectief het verkeer blokkeerde, maar helaas niet zoals de wetgever voor ogen had  998765
Er is niets dat zo onkennelijk van zichzelf vervreemdt als een mens die in een groep belandt. Bron: Het begeren


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #441 Gepost op: 11 november 2013, 13:42:22
Citaat van: Bremmie link=msg=1219142 date=1384158668
Heuh, HIT,

Heb je de Piaggio's ook zien staan. Je weet wel, die leuke motorfietsies met zijwieltjes  ;D
Schijnt dat er bedrijven zijn die hun VKR's hiermee uitrusten. Ik ken in ieder geval één bedrijf met die motorfietsjes.
Dus dat rekkende en strekkende manneke stond daar inderdaad niet conform kledingsvoorschrift.
Neemt niet weg dat hij effectief het verkeer blokkeerde, maar helaas niet zoals de wetgever voor ogen had  998765


ik een soort van cowboy gedrag :(,wat een stelletje wijzen mannen om zo je eigen te gedragen zeg op een weg,stel voor dat die weggebruiker door rijd wat dan??? juist dan heb hij ook wat uit te leggen want meneer is geen VKR op dat moment maar meneer is meer een wannabe.

bah bah,laat ze nou eens zien dat ze wel profs zijn en gewoon VKR jas aan en geen agent spelen.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #442 Gepost op: 11 november 2013, 16:49:45
Citaat van: Blusdebrand link=msg=1219211 date=1384173742
juist dan heb hij ook wat uit te leggen want meneer is geen VKR op dat moment maar meneer is meer een wannabe.

Van wannabe agenten naar wannabe VKR  ;D
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #443 Gepost op: 11 november 2013, 17:54:39
Citaat van: kaasje link=msg=1219255 date=1384184985
Van wannabe agenten naar wannabe VKR  ;D


 O0 0098 0098 0098
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Bremmie

  • Eigenaar Van de Veer Infratransport, verkeersregelaar, specialist verkeersmaatregelen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
  • Alleen de mens is tot het onmogelijke in staat.
Reactie #444 Gepost op: 12 november 2013, 17:42:23
Citaat van: Blusdebrand link=msg=1219211 date=1384173742

ik een soort van cowboy gedrag :(,wat een stelletje wijzen mannen om zo je eigen te gedragen zeg op een weg,stel voor dat die weggebruiker door rijd wat dan??? juist dan heb hij ook wat uit te leggen want meneer is geen VKR op dat moment maar meneer is meer een wannabe.

bah bah,laat ze nou eens zien dat ze wel profs zijn en gewoon VKR jas aan en geen agent spelen.

Helaas heb je gelijk dat je dit duidt als cowboygedrag. Vaak zijn het nog eens zulke jongens die kritiek durven te uiten op andere vkr over hun werkwijze.
Nu zal ik wederom een eeuwig open deur intrappen; als er onvoldoende toezicht wordt gehouden en dergelijk gedrag niet gecorrigeerd wordt, zelfs na dit filmpje, dan houdt je deze situaties helaas wel in stand.
Als opdrachtgever had ik, naar aanleiding van dit filmpje, toch wel een telefoontje gepleegd naar de ingehuurde vkr-bureau met het verzoek om een volgende keer toch personeel op dergelijke posities te plaatsen die ten minste besef hebben van hun werkzaamheden en de impact van hun aanwezigheid.
Er is niets dat zo onkennelijk van zichzelf vervreemdt als een mens die in een groep belandt. Bron: Het begeren


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #445 Gepost op: 5 februari 2014, 20:17:32
Eens kijken of ik dit topic weer kan aanwakkeren...

Als evenementen verkeersregelaar heb ik mijn vkrhesje standaard in de auto liggen. Waar zou ik hem anders moeten laten?
Echter wanneer ik met pech of tp kom bij een incident waarbij ik als toevallige voorbijganger erachter zou kunnen parkeren.
Heb ik mijn vkrhesje als eerste bij de hand. Zou dat een probleem kunnen opleveren wanneer ik mijn hesje zou aantrekken en bij pech achter de vangrail zou plaatsnemen? (het gaat toch om de zichtbaarheid)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


sylvester1986

  • Gast
Reactie #446 Gepost op: 6 februari 2014, 05:18:26
Ik zou gewoon zorgen voor een normaal fluor hesje, voorkomt daarnaast ook dat je misschien lijkt op een weginspecteur. Toen ik als VKR werkte ging het VKR hesje achterin en voorin lagen wel normale hesjes.


Bremmie

  • Eigenaar Van de Veer Infratransport, verkeersregelaar, specialist verkeersmaatregelen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
  • Alleen de mens is tot het onmogelijke in staat.
Reactie #447 Gepost op: 6 februari 2014, 07:50:28
Citaat van: thetwin84 link=msg=1242454 date=1391627852
Eens kijken of ik dit topic weer kan aanwakkeren...

Als evenementen verkeersregelaar heb ik mijn vkrhesje standaard in de auto liggen. Waar zou ik hem anders moeten laten?
Echter wanneer ik met pech of tp kom bij een incident waarbij ik als toevallige voorbijganger erachter zou kunnen parkeren.
Heb ik mijn vkrhesje als eerste bij de hand. Zou dat een probleem kunnen opleveren wanneer ik mijn hesje zou aantrekken en bij pech achter de vangrail zou plaatsnemen? (het gaat toch om de zichtbaarheid)

Het gaat er om dat je, als je de vkrhes aantrekt, je verwachtingen opwekt bij de overige bestuurders. Je wordt geacht ter plekke werkzaamheden uit te voeren als vkr. Immers, je bent verkeersregelaar als je kenbaar bent als vkr. De wegwerkers zie ik niet rondlopen in vkrhes......
Daarnaast kan ik niet beoordelen of jij juist degene bent met panne achter de vangrail.

Door je vkrhes trek je juist de aandacht naar je toe, waardoor kans op ongevallen toeneemt.
Je moet daarom gewoon een normale fluorhes aantrekken, i.p.v. vkrhes
Er is niets dat zo onkennelijk van zichzelf vervreemdt als een mens die in een groep belandt. Bron: Het begeren


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #448 Gepost op: 6 februari 2014, 16:18:33
Vkr-hes/jas alleen aan tijdens werkzaamheden als vkr. Anders niet.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #449 Gepost op: 7 februari 2014, 16:35:41
Ik denk dat de vraag hier het beste kan.

Vandaag weer eens een bestuurder die zat te bellen terwijl hij als 1e werd stilgezet ivm een om&ommetje ( niet gezien tijdenzs stopzetten)
Er is wel eens tegen mij, en ook wel diverse andere collega's, dat wij niet mensen mogen aansporen tot een strafbaar feit.
Dus inprincipe geen oprijteken geven als hij/zij blijft bellen. Vaak maak ik nog wel ff een gebaar van ophangen en dit werkt voor 90% bestuurder van vandaag keek vreemd en heb dus aangegeven dat ik geen oprijteken mocht geven als hij bleef bellen.

Extra detail: bestuurder gaf aan dat hij dat zelf moest weten en liet gelijktijdig een politiepas zien die voor bij zijn teller lag.

Hoe kun je het beste handelen in zo'n situatie?  En wat is er waar van het verhaal met betrekking tot bellen en oprijtekens geven.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV