Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 147430 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #450 Gepost op: 7 februari 2014, 19:40:01
Citaat van: DeMassel link=msg=1242942 date=1391787341
Hoe kun je het beste handelen in zo'n situatie?  En wat is er waar van het verhaal met betrekking tot bellen en oprijtekens geven.
Vrij weinig  ;)
De bestuurder is zelf verantwoordelijk voor zijn daden. Hij dient er rekening mee te houden dat jij hem elk moment een oprijteken kan geven waar hij aan dient te voldoen. Is hij op dat moment de telefoon nog aan het vasthouden begaat hij de overtreding. Uitlokking is hier totaal geen sprake van. Je schuift de telefoon immers niet in z'n handen o.i.d. maar je doet gewoon je werk.


Bremmie

  • Eigenaar Van de Veer Infratransport, verkeersregelaar, specialist verkeersmaatregelen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
  • Alleen de mens is tot het onmogelijke in staat.
Reactie #451 Gepost op: 8 februari 2014, 00:29:22
Citaat van: Dion link=msg=1242968 date=1391798401
Vrij weinig  ;)
De bestuurder is zelf verantwoordelijk voor zijn daden. Hij dient er rekening mee te houden dat jij hem elk moment een oprijteken kan geven waar hij aan dient te voldoen. Is hij op dat moment de telefoon nog aan het vasthouden begaat hij de overtreding. Uitlokking is hier totaal geen sprake van. Je schuift de telefoon immers niet in z'n handen o.i.d. maar je doet gewoon je werk.

Volledig mee eens. Daarnaast dien je te allen tijde te beseffen dat jij geen opsporingsambtenaar bent. We hebben zelfs geen verbaliserende bevoegdheden.
Het standpunt dat je geen oprijteken geeft zolang bestuurder blijft bellen, is niet verstandig. Je hebt er helaas niet veel over te zeggen.
Ik neem aan dat jouw stelling naar de bestuurder een stukje bluf was, want ik ken de Wvw weliswaar niet uit het hoofd, maar ik kan het me niet herinneren dat wij geen oprijteken mogen geven als bestuurders niet handsfree aan het bellen zijn. 998765
Er is niets dat zo onkennelijk van zichzelf vervreemdt als een mens die in een groep belandt. Bron: Het begeren


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #452 Gepost op: 8 februari 2014, 23:39:09
Misschien gooit de bestuurder de telefoon wel neer als hij een oprijteken krijgt...


Bremmie

  • Eigenaar Van de Veer Infratransport, verkeersregelaar, specialist verkeersmaatregelen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
  • Alleen de mens is tot het onmogelijke in staat.
Reactie #453 Gepost op: 10 februari 2014, 09:34:15
Citaat van: Bert65 link=msg=1243137 date=1391899149
Misschien gooit de bestuurder de telefoon wel neer als hij een oprijteken krijgt...
8) Optimist..... 098uo
Er is niets dat zo onkennelijk van zichzelf vervreemdt als een mens die in een groep belandt. Bron: Het begeren


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #454 Gepost op: 10 februari 2014, 19:24:25
Duidelijk O0
Gewoon lekker laten gaan dus
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #455 Gepost op: 6 april 2014, 23:44:25
Citaat van: Dion link=msg=1242968 date=1391798401
Vrij weinig  ;)
De bestuurder is zelf verantwoordelijk voor zijn daden. Hij dient er rekening mee te houden dat jij hem elk moment een oprijteken kan geven waar hij aan dient te voldoen. Is hij op dat moment de telefoon nog aan het vasthouden begaat hij de overtreding. Uitlokking is hier totaal geen sprake van. Je schuift de telefoon immers niet in z'n handen o.i.d. maar je doet gewoon je werk.
Precies duidelijk genoeg.
Citaat
Extra detail: bestuurder gaf aan dat hij dat zelf moest weten en liet gelijktijdig een politiepas zien die voor bij zijn teller lag.
Kwestie van het goeie voorbeeld geven. Wat een eigenwijs ventje. >:D


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #456 Gepost op: 11 april 2014, 08:45:14
Citaat van: DeMassel link=msg=1242645 date=1391699913
Vkr-hes/jas alleen aan tijdens werkzaamheden als vkr. Anders niet.
Recent iemand gezien die met een verkeersregelaars hesje rondliep terwijl hij volgens mij (achteraf bedacht) helemaal niet doorhad dat het een verkeersregelaars hesje was. Zit je voor niks op te letten op aanwijzingen. Voor velen is volgens mij helemaal niet duidelijk hoe de nieuwe vkr hesjes eruit zien.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #457 Gepost op: 11 april 2014, 08:51:52
Vorig weekend kwam ik een groep wielrenners tegen langs de Linge. In die groep reden 3 man met een vkr hesje. Zouden zij dit bewust aangetrokken hebben?


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #458 Gepost op: 11 april 2014, 18:46:40
Citaat van: JJ75 link=msg=1257576 date=1397198714
Voor velen is volgens mij helemaal niet duidelijk hoe de nieuwe vkr hesjes eruit zien.
Dit probleem kom ik met grote regelmaat tegen. En dan met name de mensen van 40+
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #459 Gepost op: 12 april 2014, 03:02:18
Citaat van: DeMassel link=msg=1257687 date=1397234800
Dit probleem kom ik met grote regelmaat tegen. En dan met name de mensen van 40+

Leeftijdsdiscriminatie!!  ;)

Het maakt mij niet uit welke kleur hesjes hebben. Als ik ergens hesjes op de weg zie dan pas ik mijn rijstijl zo aan zodat ik elk teken of situatie kan aanpassen. Dat betekent dus b.v. stoppen, uitwijken of anders. Daar heeft leeftijd niets mee te maken maar is gewoon je eigen boeren verstand. Het ligt in mijn ogen puur aan je mentaliteit. Ben je een hork op de weg en wil je dat blijven dan hou je gewoon je poot op het gaspedaal, ben je iemand die anticipeert met wat er op de weg te zien is dan reageer je op elke afwijking van een normaal verkeersbeeld.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.