Vondt die controle landelijke gezien maar vele malen vaker plaats Blusdebrand.
Ik durf met droge ogen te zeggen dat landelijk gezien minimaal 50% van de huidige beroepsverkeersregelaars totaal niet geschikt is om op straat te werken.
En dan heb ik het over echt alle vkr's van klein bedrijf met misschien 3 man in dienst tot de grote jongens met vele 10-tallen vkr's in dienst.
Dat komt mede omdat er geen éénduidige opleiding is vastgelegd en dus als maatstaaf geldt voor de opleiding.
Echt elk bedrijf of opleider die men in dienst neemt om toekomstige vkr's op te leiden geeft er zijn eigen draai aan van x (aantal) dag(en) theorie en x aantal dag(en) praktijk. Waarbij iedere cursist meestal de zelfde tijd krijgt als mede cursisten waarbij lang niet iedereen daar genoeg aan heeft.
Ik heb meegemaakt dat van de vkr verwacht wordt dat hij/zij regelmatig ook als
dienstverlening maar even een afzetting plaatst of verwijderd.
En dat doet men dan het liefst met het verkeer in de rug dus zonder er naar te kijken. Lekker veilig NIET DUS !!!!
En als het nodig is of dat men de ter laatse geplaatste afzetting moet aanpassen als het nodig is zonder dat men weet waar het aan moet voldoen.
En ja wel dat doet men als kippen zonder kop.
Laat staan dat men wat ik zeer belangrijk vind de vkr's de IM beginselen leert.
Niet dat ik vind dat elke vkr maar IM moet uitkunnen voeren, maar het geeft men wel een stuk bewustwording van de gevaren.
Zeker als je wat steeds vaker gebeurd op de provinciale wegen moet werken.
En AUB laat men wat beter selecteren op uiterlijk voorkomen en het normaal Nederlands kunnen liever gezegd moeten kunnen spreken.
Voor mijn part laat je iedereen die komt solliciteren de zelfde testen maken als dat je bij de politie zou moeten maken.
Want er moet echt een verbeter slag komen in vkr land. Ik snap wel waarom een groot deel van de verkeersdeelnemers schijt heeft aan de verkeersregelaars.
En als je al allochtonen in dienst hebt zorg dan dat er maar 1 staat als je meerdere vkr's op 1 locatie moet leveren want anders krijg je een zooitje ongeregeld zoals bijvoorbeeld Individu Service en Veiligheid heeft op 1 locatie en dat is al helemaal geen visitekaartje voor het vkr vak.
Het gros er van kan het namelijk niet laten om in hun eigen moers taal te gaan hangen en praten.
De meeste hebben ook alleen maar oog voor meiden c.q. vrouwen die langs komen ipv om hun werk te geven.
En ja ik heb het zelf meegemaakt bij meerdere bedrijven dus ik spreek uit ervaring. Zo wel op straat meegemaakt als op de planning.
Helemaal tijdens de rammedan is het een ramp als het gros uit moslims bestaat.
Een (mooi) voorbeeld waar ik het hierboven net over heb gehad is bijvoorbeeld onderstaande video vanaf 00:48 over figuren die voor Individu Service en Veiligheid werken.
Normaal aangekleed lopen of staan ? Wel nee man ik gedraag me als of ik op me eiland ben waar iedereen er zo bij loopt.
En die panty op me hoofd ? Ach man dat is relaxed maak je geen zorgen.
Het enige wat ik bij dit trio nog mis is een joint en rastamuziek.
http://www.youtube.com/watch?v=dOYHWH-E7EY#wsFrank Buis/RoyalPress AmsterdamErvaring met evenementenregelaars heb ik niet maar als ik kijk naar wat hier als evenementenregelaar zit op het forum en wat men weet en hoe men soms reageert heb ik daar ook geen hoge pet van op en dan heb ik het hoofdzakelijk over het IQ van deze mensen.