Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 144926 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #560 Gepost op: 13 maart 2015, 10:18:09
Ik heb de wettekst prima gelezen, en hoe je die hesjes ook vouwt de niet aanwezige strepen kan je niet laten verdwijnen.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #561 Gepost op: 13 maart 2015, 12:22:59
Niet aanwezige strepen kun je inderdaad niet laten verdwijnen, wel aanwezige strepen kun je wel laten verdwijnen, en met een plaat voor het hoofd zie je van alles natuurlijk niets. U bent heel erg stellig in uw bewering, maar uw foto is zeer onduidelijk en u komt niet met overtuigend bewijs dat die strepen er daadwerkelijk ook niet zijn.

Laat ik het dan eens omdraaien en zelf met het bewijs komen. Ik neem een verkeersregelaarsvest van Tricorp, een standaard maat XL. Voldoet aan de Regeling Verkeersregelaars 2009, bijlage 2. En voordat u begint over de driehoek, ja, die kan een paar centimeter groter, maar daar hebben we het nu niet over. We hebben het over de horizontale strepen onder de arm, die volgens bijlage 2 tussen twee verticale strepen moeten zijn aangebracht. Deze verticale strepen zijn aangebracht op 50 mm uit het midden van de armsgaten. De vouwlijn is het midden van de armsgaten, en de liniaal in onderstaande foto bewijst dat de verticale streep op 50 mm uit de vouw is aangebracht. De achterzijde is exact hetzelfde. Kortom, er zit een strookje reflectie horizontaal tussen van 10 centimeter in totaal.



Nu heb ik, net als de heren in uw foto's, een oranje jas aangetrokken en dat Tricorp hesje in maat XL erover heen gedaan. Vervolgens heb ik dezelfde positie aangenomen als de heren in uw foto's, en een collega is zo goed geweest hiervan een tweetal foto's te maken. Dat heb ik dan even samengevoegd in de volgende foto.



Et voila, ik heb hier een aantal horizontale strepen, en zelfs bijna de verticale strepen, geheel laten verdwijnen. En al deze strepen zitten precies op de afstanden die de wetgever in de wettekst heeft vermeld.

Bent u nu overtuigd?
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #562 Gepost op: 13 maart 2015, 12:49:45
Ik ben overtuigd Lt.Col.Me.  98uiye  Ik heb alleen wel zoiets van, e reflectie gedeelte en daarmee herkenbaarheid valt op deze wijze van dragen wel voor een deel weg.   :D


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #563 Gepost op: 13 maart 2015, 14:52:37
Ach, zolang de fluorescentie en reflectie op het hesje maar wordt afgedekt door een arm bekleed met nog meer fluorescentie en reflectie vind ik het allemaal wel meevallen...

 8)
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #564 Gepost op: 13 maart 2015, 16:07:39
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1336920 date=1426245779

Bent u nu overtuigd?
Dat jouw vestje die strepen wel heeft? Ja hoor.   98uiye


Het vestje van de man op de foto had 1 streep onder de arm recht naar beneden, geen horizontale.  En nee daar heb ik geen beeldmateriaal van.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #565 Gepost op: 13 maart 2015, 17:38:34
Citaat van: feitelijk link=msg=1337002 date=1426259259
(...)
Het vestje van de man op de foto had 1 streep onder de arm recht naar beneden, geen horizontale.  En nee daar heb ik geen beeldmateriaal van.
We moeten u dan maar op uw woord geloven....  98uiye

Ik acht de kans maar heel, heel klein dat er geen horizontale strepen op zaten. Direct na de introductie van de nieuwe regels konden dat soort dingen nog voorkomen, met allerlei hesjes en jassen die op diverse mogelijke manieren niet correct waren. Maar inmiddels 6 jaar na dato zijn er nog maar een paar aanbieders van verkeersregelaarshesjes over, en dat zijn allemaal hesjes met horizontale strepen en de grens geel/oranje op de juiste plek. Zoals ik liet zien is het heel gemakkelijk om die horizontale strepen te verbergen door de armen erover te houden, uiteindelijk is het maar een stukje van 10 centimeter.

Maar hoe dan ook, het is mijn kijk op de zaak tegen uw kijk op de zaak, en aangezien u iets heeft gezien zonder dit vast te leggen komen we hier nooit uit. Tenzij een van de verkeersregelaars in kwestie toevallig meeleest en ons opheldering wil verschaffen.  >:D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #566 Gepost op: 13 maart 2015, 17:43:59
Citaat van: batoutofhell link=msg=1336924 date=1426247385
Ik ben overtuigd Lt.Col.Me.  98uiye  Ik heb alleen wel zoiets van, e reflectie gedeelte en daarmee herkenbaarheid valt op deze wijze van dragen wel voor een deel weg.   :D
Ach ja, de wetgever heeft na "onderzoek" door TNO bedacht dat dit het vestje moest worden. Daarmee vooruitlopend op een Europese invoering, die er voorlopig nog niet komt. En in de bijlage zijn zaken vastgelegd die op papier geweldig klinken (een verticale streep op 50 mm van het midden van de armsgaten) maar in de praktijk dus nergens op slaan, zie hier het voorbeeld van de heer Feitelijk. Of een reflecterende band rond de mouw op 50 mm van de onderkant van de mouw, ook precies de plek waar meestal een knoop op klittenband zit, waar de mouw opkrult en waar de mouw het eerst vuil wordt. Om nog maar niet te spreken over het feit dat bijlage 2 dus niet meer voldoet aan de Europese norm EN-20471 ten aanzien van "de vorm van een menselijk lichaam", precies de reden waarom er tegenwoordig reflecties op de schouder worden aangebracht. Zelfs in Duitsland!
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #567 Gepost op: 15 maart 2015, 21:14:24
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1337062 date=1426264714

Maar hoe dan ook, het is mijn kijk op de zaak tegen uw kijk op de zaak, en aangezien u iets heeft gezien zonder dit vast te leggen komen we hier nooit uit. Tenzij een van de verkeersregelaars in kwestie toevallig meeleest en ons opheldering wil verschaffen.  >:D
Nou ja niet vastgelegd...

Het bedrijf heeft nog niet op mijn mail gereageerd, dat wachten we dus nog even af.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #568 Gepost op: 16 maart 2015, 13:37:09
Met compliment voor uw volharding. Ik ben benieuwd of u een antwoord krijgt!
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #569 Gepost op: 21 maart 2015, 10:13:51
Aangezien dit topic ook gaat over de werkwijze van de verkeersregelaar.
Vooropstellend, ik heb geen enkel idee van de procedures, maar ik zag onderstaand filmpje toch met enige verbazing. (vanaf 01:00)

https://www.youtube.com/watch?v=PObiYX2FlFE

Is dit volgens 'het boekje' wat deze verkeersregelaar doet? Het lijkt mij onwenselijk en onveilig om zo tussen 2 rijen optrekkende voertuigen te staan. Hoe denken jullie daarover?

(Ik heb overigens geen enkele sympathie voor de filmpjes en bijbehorende reacties van deze "DriveSaveNetherlands"  :-X. Het gaat me puur en alleen even over die verkeersregelaar)