Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 145587 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Reactie #590 Gepost op: 18 mei 2015, 13:21:00
_Ik_ zou, als het dan zo warm is dat er sprake zou kunnen zijn van een korte broek, de oplossing eerder zoeken in eerder aflossen dan een korte broek.

Pet, hoed, korte broek, sandalen(?) zijn imho dan eerder symptoombestrijding dan een oplossing.
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #591 Gepost op: 18 mei 2015, 14:06:28
Citaat van: HIT link=msg=1351044 date=1431946999
Er is zoiets van het aangaan van een contract met daarbij behorende eisen, als een VKR daar niet aan voldoet dan kan en mag ik hem gewoon naar huis sturen.

Gaat het dan om een arbeidscontract, dus een werkgever/nemer verhouding? Of om een zakelijk contract, bijvoorbeeld met een ZZP-er of andersoortige inhuur met een derde partij?

In het eerste geval komen redelijkheid en billijkheid veel sneller om de hoek kijken. (Maar zo te lezen, lijkt mij dat je daar gewoon aan voldoet...)
Bij zakelijke contracten zijn rechters veel terughoudender, en gaan in principe uit van een afspraak tussen 2 "vrije" partijen. Met de komst van de ZZP-er, en sommige constructies die hier misbruik van maken, staat dit laatste wel steeds meer ter discussie.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #592 Gepost op: 18 mei 2015, 14:25:13
_Ik_ zou, als het dan zo warm is dat er sprake zou kunnen zijn van een korte broek, de oplossing eerder zoeken in eerder aflossen dan een korte broek.

Pet, hoed, korte broek, sandalen(?) zijn imho dan eerder symptoombestrijding dan een oplossing.
Hier sluit ik mij bij aan.

Ik vraag mij trouwens af of een korte broek sowieso is toegestaan i.v.m. veiligheid. Bied uiteindelijk toch minder bescherming dan lange broek
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


DJester

  • Verkeersregelaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #593 Gepost op: 18 mei 2015, 16:48:18
Citaat van: HIT link=msg=1351044 date=1431946999
Er is zoiets van het aangaan van een contract met daarbij behorende eisen, als een VKR daar niet aan voldoet dan kan en mag ik hem gewoon naar huis sturen. Overigens mag een basebalpet wel en zal ook worden geleverd indien gevraagd. Maar ook een velerlei van petjes sta ik niet toe ik ben nou eenmaal voorstander van eenheid van tenue.

Ook 'het aangaan van een contract' is gebonden aan redelijkheid en billijkheid. Als je echt denkt dat je gebonden bent aan alles wat in een contract staat dan kun je nogal eens van een koude kermis thuis komen.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #594 Gepost op: 18 mei 2015, 18:07:31
Citaat van: SpaX link=msg=1351073 date=1431951913
Hier sluit ik mij bij aan.

Ik vraag mij trouwens af of een korte broek sowieso is toegestaan i.v.m. veiligheid. Bied uiteindelijk toch minder bescherming dan lange broek

En in hoeverre bied een lange broek extra bescherming aan een vkr, als er een auto tegen hem aanrijd? Sandalen zijn uit den boze, maar genoeg werkschoenen die onder een korte broek passen zonder uit de toon te vallen.


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #595 Gepost op: 18 mei 2015, 20:25:06
Ook 'het aangaan van een contract' is gebonden aan redelijkheid en billijkheid. Als je echt denkt dat je gebonden bent aan alles wat in een contract staat dan kun je nogal eens van een koude kermis thuis komen.
Kledingvoorschriften mogen opgenomen worden in het contract. Hit staat in zijn recht iemand naar huis te sturen.

En in hoeverre bied een lange broek extra bescherming aan een vkr, als er een auto tegen hem aanrijd? Sandalen zijn uit den boze, maar genoeg werkschoenen die onder een korte broek passen zonder uit de toon te vallen.
Onder andere tegen steenslag e.d.

Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #596 Gepost op: 18 mei 2015, 20:36:35
Citaat van: NS1607 link=msg=1351046 date=1431947181
Precies, daar ben ik het volledig mee eens.
Het begin't pas gevaarlijk te worden als de VKR wordt bevangen door de hitte.
En dan heb je geen  zak aan je mooie representatieve uniform.

Het is ook zo vaak heet hier in nederland. Man man, overdrijven is ook een vak. Wij lopen in de zomerse warmte ook gewoon in ons dikke pak met laarzen en helm op over het asfalt, en moeten dan ook nog eens intensieve arbeid verrichten. Bij ons hoor je er dan ook niemand over. Het gaat erom wat je uitstraalt naar de weggebruiker, en met een cowboyhoed en korte broek aan maak je nu niet echt een professionele uitstraling. En die paar dagen dat het dan warm is in nederland is het even niet anders. ::)


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #597 Gepost op: 18 mei 2015, 20:38:42
Alle kleding heeft een functie, korte broek moet je lekker in je vakantie dragen.  998765
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #598 Gepost op: 18 mei 2015, 20:42:55
Citaat van: VKRC link=msg=1351123 date=1431974322
Alle kleding heeft een functie, korte broek moet je lekker in je vakantie dragen.  998765
Was iets met signaalfunctie, of heeft men die signaalfunctie overgeschilderd op de blote been. 998765


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #599 Gepost op: 18 mei 2015, 20:47:01
Citaat
Was iets met signaalfunctie
Signaal vakantietijd  :D

Mijn mening is dat cowboyhoed niet kan, althans niet bij ons  >:D
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat