Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 144944 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #610 Gepost op: 19 mei 2015, 13:00:28
Citaat van: Ludovicus link=msg=1351240 date=1432032915
Overigens zijn er ook hesjes die iets minder zweterig gevoel geven.. maar jah die kosten een paar centen meer.
Daarom draag ik nooit het hesje, maar de fleece.
En daar kan ik de mouwen uitritsen, en die is ook goed tegen zweterigheid.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #611 Gepost op: 19 mei 2015, 13:06:09
Citaat van: NS1607 link=msg=1351237 date=1432031295
Wanneer zul je als VKR steenslag tegen je benen krijgen, want meestal zullen ze jen niet met een rotvaart passeren op een pas gekiezeld stuk weg.
Verbaas je niet maar verwonder je slechts.
Als je dit denkt heb je nog nooit (en dat kan als evenementen vkr volgens mij ook niet) bij wegwerkzaamheden gestaan.


Citaat van: NS1607 link=msg=1351237 date=1432031295
Maar wel de veiligheidsschoenen met stalen neuzen zou ik verplicht stellen.
Bij mijn weten mogen veiligheidsschoenen met stalen neuzen al vele jaren niet meer.
De reden is dat als er wat op valt het je tenen afhakt en je voet dan zeg maar geamputeerd wordt.
Wat wel mag zijn schoenen met verharde neuzen omdat dat in het slechtste geval je tenen verbrijzeld omdat de neus dan versplinterd.
Ik heb hierdoor schoenen met stalen neuzen altijd geweigerd. Bij een verbrijzeling is de kans op herstel namelijk vele malen groter.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #612 Gepost op: 19 mei 2015, 13:27:37

En daar zou eigenlijk iets op gevonden moeten worden.
Een bijpassend hoofddeksel dat zowel beschermt tegen verblindend zonlicht, en de nek beschermt tegen verbranding.
En natuurlijk dat bij regen je het water niet in de nek loopt.

En over de broek, die lange broek voor de bescherming kan ik mij wel iets bij indenken.
Maar als VKR heeft dat niet zo heel veel toegevoegde (beschermings) waarde.
Wanneer zul je als VKR steenslag tegen je benen krijgen,
Jos.
Het is niet vanwege de steenslag.
Als mijn zicht, als bestuurder, onttrokken wordt door grote dichte voertuigen, probeer ik op andere wijze wat te kunnen zien. Het kan dus zijn dat mijn zicht ontnomen wordt door een vrachtwagen. Als ik dan onder de vrachtwagen doorkijk en ik zie 2 melkflessen, verwacht ik geen vkr. Als ik een signaalbroek zie, verwacht ik meteen wat anders .....


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #613 Gepost op: 19 mei 2015, 13:58:28
Citaat van: Bert65 link=msg=1351246 date=1432034857
Het is niet vanwege de steenslag.
Als mijn zicht, als bestuurder, onttrokken wordt door grote dichte voertuigen, probeer ik op andere wijze wat te kunnen zien. Het kan dus zijn dat mijn zicht ontnomen wordt door een vrachtwagen. Als ik dan onder de vrachtwagen doorkijk en ik zie 2 melkflessen, verwacht ik geen vkr. Als ik een signaalbroek zie, verwacht ik meteen wat anders .....
En in beide gevallen moet je net zo goed opletten over wat je te verwachten staat.


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #614 Gepost op: 19 mei 2015, 14:13:37
Citaat van: Bert65 link=msg=1351246 date=1432034857
Het is niet vanwege de steenslag.
Als mijn zicht, als bestuurder, onttrokken wordt door grote dichte voertuigen, probeer ik op andere wijze wat te kunnen zien. Het kan dus zijn dat mijn zicht ontnomen wordt door een vrachtwagen. Als ik dan onder de vrachtwagen doorkijk en ik zie 2 melkflessen, verwacht ik geen vkr. Als ik een signaalbroek zie, verwacht ik meteen wat anders .....
Welke automobilist kijkt in godsnaam onder een vrachtwagen door.
En punt 2, je hebt er niks aan want veel opleggers zijn voorzien van palletkisten Die onder de laadbak hangen.
Ook hebben veel vrachtwagens sideskirts.
En er bestaan ook lagevloer opleggers (Zeeman, Action)

Dus welke  broek je aantrekt als je achter een vrachtwagen staat heeft geen belang.
Je wordt pas gezien als de wagen weg is.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #615 Gepost op: 19 mei 2015, 14:19:15
Citaat van: enrico1972 link=msg=1351243 date=1432033569
Verbaas je niet maar verwonder je slechts.
Als je dit denkt heb je nog nooit (en dat kan als evenementen vkr volgens mij ook niet) bij wegwerkzaamheden gestaan.

Bij mijn weten mogen veiligheidsschoenen met stalen neuzen al vele jaren niet meer.
De reden is dat als er wat op valt het je tenen afhakt en je voet dan zeg maar geamputeerd wordt.
Wat wel mag zijn schoenen met verharde neuzen omdat dat in het slechtste geval je tenen verbrijzeld omdat de neus dan versplinterd.
Ik heb hierdoor schoenen met stalen neuzen altijd geweigerd. Bij een verbrijzeling is de kans op herstel namelijk vele malen groter.
Dan zit je er toch geheel naast.
Bij ons bij de ZLSM zijn stalen neuzen En stalen schoenzolen verplicht.
Kartonnen of anadere verharde  neuzen zijn bij ons beslist niet toegestaan.
Dat staat gewoon in de Europese regelgeving Spoorweg Infrastructuur Personeel.
En wij werken met zeer zwaar materieel bij het spoor, dat geef ik je op een  briefje.


Jos
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #616 Gepost op: 19 mei 2015, 14:31:45
Citaat van: NS1607 link=msg=1351251 date=1432037617
Welke automobilist kijkt in godsnaam onder een vrachtwagen door.
Als het moet RIJ ik er onderdoor.  ;D
https://www.youtube.com/watch?v=bnFsi3lJqgI
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #617 Gepost op: 19 mei 2015, 18:05:40
Citaat van: NS1607 link=msg=1351254 date=1432037955
Dan zit je er toch geheel naast.
Bij ons bij de ZLSM zijn stalen neuzen En stalen schoenzolen verplicht.
Kartonnen of anadere verharde  neuzen zijn bij ons beslist niet toegestaan.
Dat staat gewoon in de Europese regelgeving Spoorweg Infrastructuur Personeel.
En wij werken met zeer zwaar materieel bij het spoor, dat geef ik je op een  briefje.


Jos
Nou ik weet toch redelijk uit eerste hand dat stalen neuzen bij het spoor echt not-done is.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #618 Gepost op: 19 mei 2015, 19:01:00
Citaat van: Bert65 link=msg=1351246 date=1432034857
Het is niet vanwege de steenslag.
Als mijn zicht, als bestuurder, onttrokken wordt door grote dichte voertuigen, probeer ik op andere wijze wat te kunnen zien. Het kan dus zijn dat mijn zicht ontnomen wordt door een vrachtwagen. Als ik dan onder de vrachtwagen doorkijk en ik zie 2 melkflessen, verwacht ik geen vkr. Als ik een signaalbroek zie, verwacht ik meteen wat anders .....

1) Al je een signaalbroek ziet? Bij mijn werkgever dragen wij donkerblauwe broeken zonder reflectiestrepen. En als ik rond kijk zie ik meer bedrijven waar donkere broeken zonder reflectie standaard zijn.
2) Jij kijkt onder een vrachtwagen door? Als je ACHTER een vrachtwagen of bestelbus rijd is dit NOOIT mogelijk. Kom je uit een kruisende straat zul je misschien, let wel misschien, een paar benen zien, als de vrachtwagen geen sideskirts, palletkisten, dieseltank, luchttanks enz, onder de wagen heeft hangen.

Directe zonnestraling lijkt me de belangrijkste reden om een lange broek te dragen.En als dat het geval is, dien je je nek ook te kunnen beschermen, iets wat een basebal cap niet doet. Of zou een Sherlock Holmes pet toegestaan zijn?


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #619 Gepost op: 20 mei 2015, 02:58:13
Citaat van: NS1607 link=msg=1351251 date=1432037617
Welke automobilist kijkt in godsnaam onder een vrachtwagen door.
Ik! Dit kon, tot de lage vloerbussen kwamen, ook bij bussen.
Mijn verkeersinzicht houdt niet op bij de motorkap. Zo gebruik ik ook bijvoorbeeld winkelruiten om mijn verkeersinzicht uit te breiden, kan het rode lampje in een bus ook mij helpen bij mijn rijgedrag.
Zo je ook een kunnen proberen want dan gaat er een wereld voor je open.
Je haalt palletkisten aan; komen die over het wegdek? Nee en dus heb je een mogelijkheid (bij kruisend verkeer inderdaad) om onder een vrachtwagen door te kijken.