Reddingsbrigade Blaricum in handen KNRM

Auteur Topic: Reddingsbrigade Blaricum in handen KNRM  (gelezen 26823 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 22 februari 2012, 17:23:02
Hoe zit het eigenlijk met Blaricum das toch ook deels KNRM?

Reddingsbrigade Blaricum in handen KNRM

bron: http://www.gooieneemlander.nl/nieuws/regionaal/gooivechtstreek/article14162703.ece/Reddingsbrigade-Blaricum-in-handen-KNRM
Door Redacteur De Gooi- en Eemlander
Gepubliceerd op 22 februari 12, 00:22

BLARICUM - De Blaricumse reddingsbrigade wordt een onderdeel van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM). De gemeenteraad stemde dinsdagavond van harte in met de overstap.

De post Blaricum bij het Stichtse Strand, de boten en alle andere apparatuur worden eigendom van de KNRM. Het scheelt de gemeente tienduizenden euro's per jaar aan kosten. Sinds 2009 werd al intensief samengewerkt met de KNRM die borg staat voor hoge kwaliteit van het reddingswerk. De Blaricumse brigade bestaat uit zeer gemotiveerde, relatief jonge vrijwilligers.


Samen sterk in de hulpverlening!


duif

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #1 Gepost op: 25 februari 2012, 12:47:26
zitten er nu dan niet 2 stations zeer dicht bij elkaar ?
zitten toch samen aan het gooimeer.
lijkt mij financieel gezien een dure post voor de maatschapij.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 25 februari 2012, 12:58:39
zitten er nu dan niet 2 stations zeer dicht bij elkaar ?
zitten toch samen aan het gooimeer.
lijkt mij financieel gezien een dure post voor de maatschapij.
Daarintegen kan Blaricum sneller op het Eemmeer zijn, en daar de hulpverlening afdekken. ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #3 Gepost op: 25 februari 2012, 13:16:47
zitten er nu dan niet 2 stations zeer dicht bij elkaar ?
zitten toch samen aan het gooimeer.
lijkt mij financieel gezien een dure post voor de maatschapij.

Reken maar dat de reddingsbrigade/KNRM Blaricum ook heel wat centjes genereert, het is een aktieve club en Blaricummers zijn over het algemeen niet onbemiddeld. Alles is er al, ze blijven subsidie houden (15000 euro), wat ruimschoots de lopende kosten dekt, dus ik denk dat ze er geld aan over gaan houden...

Dit is een zelfde constructie als Huizen, perfect afgekeken. KNRM krijgt via de Reddingsbrigade Blaricum donatie, bijdrage, subsidie hoe je het ook maar wilt noemen, een boot, een loods en een stationsruimte voor niks...

Nee, van die deal krijgen ze echt geen hoofdpijn...


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #4 Gepost op: 25 februari 2012, 13:21:42
Ze blijven geen subsidie houden deze loopt wel af. Dat is het voordeel voor de gemeente.

9910001
9910001


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #5 Gepost op: 25 februari 2012, 13:46:31
Reken maar dat de reddingsbrigade/KNRM Blaricum ook heel wat centjes genereert, het is een aktieve club en Blaricummers zijn over het algemeen niet onbemiddeld. Alles is er al, ze blijven subsidie houden (15000 euro), wat ruimschoots de lopende kosten dekt, dus ik denk dat ze er geld aan over gaan houden...

Dit is een zelfde constructie als Huizen, perfect afgekeken. KNRM krijgt via de Reddingsbrigade Blaricum donatie, bijdrage, subsidie hoe je het ook maar wilt noemen, een boot, een loods en een stationsruimte voor niks...
Nee, van die deal krijgen ze echt geen hoofdpijn...
[/size]

Ik ga er maar vanuit dat deze reactie speculatief is, neem aan dat je niet de boekhouding doet bij de gemeente/KNRM/RB ?

Delta00


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #6 Gepost op: 25 februari 2012, 15:19:03
Eem nee ik doe geen boekhouding en werk ook niet voor gemeente blaricum. Op de website van rob blaricum staat dat de subsidie voor het oprichten van het station in een aantal jaar word afgebouwd. Wel blijft er subsidie voor de rb voor de strandbewaking en evenementen.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #7 Gepost op: 25 februari 2012, 23:36:44
Ik ga er maar vanuit dat deze reactie speculatief is, neem aan dat je niet de boekhouding doet bij de gemeente/KNRM/RB ?

Fout!  
Waarom zou ik de boekhouding moeten doen van de gemeente/knrm/rb om deze cijfers te weten te komen, als deze gewoon in de krant staan?
De gemeente  zal naast de schenking van de gebouwen de reddingsboot en de tracktor ook nog 5 jaar 15000,00 euro overmaken. Aan de reddingsbrigade blijft een subsidie  vanaa 13.500 euro gehandhaafd.  Je hoeft geen boekhouder te zijn, enige gezond verstand zou genoeg moeten zijn, om te begrijpen dat als Naarden haar complete club, inclusief zwemafdeling, draaiend kan houden met 6000,00 euro, het voor de knrm geen duur station kan worden als ze per jaar 28500,00 op kan strijken van de gem van de gemeente, dat is niet vol de houden.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #8 Gepost op: 25 februari 2012, 23:51:28
Reken maar dat de reddingsbrigade/KNRM Blaricum ook heel wat centjes genereert, het is een aktieve club en Blaricummers zijn over het algemeen niet onbemiddeld. Alles is er al, ze blijven subsidie houden (15000 euro), wat ruimschoots de lopende kosten dekt, dus ik denk dat ze er geld aan over gaan houden...

Dit is een zelfde constructie als Huizen, perfect afgekeken. KNRM krijgt via de Reddingsbrigade Blaricum donatie, bijdrage, subsidie hoe je het ook maar wilt noemen, een boot, een loods en een stationsruimte voor niks...
Nee, van die deal krijgen ze echt geen hoofdpijn...
[/size]

Ik ga er maar vanuit dat deze reactie speculatief is, neem aan dat je niet de boekhouding doet bij de gemeente/KNRM/RB ?

Delta00

Ik zei dat je het fout had, excuses daarvoor, je had het juist goed. Ik doe de boekhouding van de gemeente/KNRM/RB niet. Je hebt het dus goed.

De conclusie Delta00 die je er aan verbond, dat mijn reactie speculatief zou zijn "want je doet hun boekhouding niet", die was dus fout.


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #9 Gepost op: 26 februari 2012, 00:02:58
Ik ga er maar vanuit dat deze reactie speculatief is, neem aan dat je niet de boekhouding doet bij de gemeente/KNRM/RB ?

Fout!  
Waarom zou ik de boekhouding moeten doen van de gemeente/knrm/rb om deze cijfers te weten te komen, als deze gewoon in de krant staan?
De gemeente  zal naast de schenking van de gebouwen de reddingsboot en de tracktor ook nog 5 jaar 15000,00 euro overmaken. Aan de reddingsbrigade blijft een subsidie  vanaa 13.500 euro gehandhaafd.  Je hoeft geen boekhouder te zijn, enige gezond verstand zou genoeg moeten zijn, om te begrijpen dat als Naarden haar complete club, inclusief zwemafdeling, draaiend kan houden met 6000,00 euro, het voor de knrm geen duur station kan worden als ze per jaar 28500,00 op kan strijken van de gem van de gemeente, dat is niet vol de houden.

Fout!  
Waarom zou ik de boekhouding moeten doen van de gemeente/knrm/rb om deze cijfers te weten te komen, als deze gewoon in de krant staan?


Tja sorry Henk, je hebt ook gelijk!
Het staat in de krant en dat is altijd de waarheid, hoe heb ik dat nou met mijn gezonde verstand kunnen vergeten.
Help me even, is de krant hetzelfde als twitter ?

Delta00