Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding

Auteur Topic: Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding  (gelezen 180252 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Ja er is echter een klein maartje. Alle V50's van het KLPD-DVP zijn getuned en dat zijn de V70's absoluut niet.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Ja er is echter een klein maartje. Alle V50's van het KLPD-DVP zijn getuned en dat zijn de V70's absoluut niet.
En laat de nieuwe D5 (215pk/420nm) van de V70 nou net een blokje zijn met 2 turbo's waar je veel meer (271pk/546nm) uit kunt krijgen:
Even Ziptuning (motormanagement) als voorbeeld, http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Volvo-V60-D5-215-pk.html#header

Vraagje dielangemotormuis, wie neemt/nam de beslissing om de motorblokjes te tunen ?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Vraagje dielangemotormuis, wie neemt/nam de beslissing om de motorblokjes te tunen ?

Dat is via de leiding van het KLPD gegaan na klachten van de werkvloer.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Dat is via de leiding van het KLPD gegaan na klachten van de werkvloer.
Thanks !  O0
Is dus een kwestie van tijd tot ze de V70 onder handen nemen... >:D


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Dat is via de leiding van het KLPD gegaan na klachten van de werkvloer.

Er is maar 1 V50 getuned geweest volgens mij, en dat was de eerste V50 (dat was nog een 2.0ltr omdat de D5 toen nog niet leverbaar was in schakelversie).  Verder zijn alleen de 4 T6'en getuned.
De V50 D5 versies rijden origineel. Maar een chippie in de V70 zou natuurlijk niet misstaan....... word daar bij AA ook over gesproken?


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Er is maar 1 V50 getuned geweest volgens mij, en dat was de eerste V50 (dat was nog een 2.0ltr omdat de D5 toen nog niet leverbaar was in schakelversie).  Verder zijn alleen de 4 T6'en getuned.
De V50 D5 versies rijden origineel. Maar een chippie in de V70 zou natuurlijk niet misstaan....... word daar bij AA ook over gesproken?

Er wordt veel over gesproken ja...

Ook in AA reed een gechipte V50 rond. Was ook een oude 2 .0. Dit gaf alleen maar problemen, vooral na servicebeurten.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Ben ik niet eens met je Hgl wij hadden een bruikleen en die reed echter anders.


Sabas

  • Hoofdagent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Ik werk zelf bij het KLPD Verkeer en ik kan vertellen dat de V50's die nu nog bij het KLPD zijn, alle niet gechipt zijn.
Daarentegen zijn de nieuwe V70's die we hebben onlangs (twee weken geleden) wel gechipt.

Het verhaal dat de nieuwe v70 langzamer zal zijn dan de oude v50 klopt ook niet helemaal.
We hebben ze naast elkaar gezet en de 7v0 is toch echt sneller, nu zeker nadat deze gechipt zijn.
Echter de de snelheidsbeleving is niet zo groot als in de v50.
Wanneer ik in de v50 180 k/u rij dan lijkt het wel 220, de v70 daarentegen is veel stiller en comfortabeler waardoor je erg makkelijk hoge snelheden rijdt.

Grootste probleem bij de nieuwe v70 is alleen dat de apparatuur nog niet naar behoren werkt (mobipol) maar goed de telfoon doet ook wonderen!


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Beste Sabas,

Is het tunen door Volvo (Polestar/Heico) gedaan, of een ander bedrijf?


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Ik werk zelf bij het KLPD Verkeer en ik kan vertellen dat de V50's die nu nog bij het KLPD zijn, alle niet gechipt zijn.
Daarentegen zijn de nieuwe V70's die we hebben onlangs (twee weken geleden) wel gechipt.

Het verhaal dat de nieuwe v70 langzamer zal zijn dan de oude v50 klopt ook niet helemaal.
We hebben ze naast elkaar gezet en de 7v0 is toch echt sneller, nu zeker nadat deze gechipt zijn.
Echter de de snelheidsbeleving is niet zo groot als in de v50.
Wanneer ik in de v50 180 k/u rij dan lijkt het wel 220, de v70 daarentegen is veel stiller en comfortabeler waardoor je erg makkelijk hoge snelheden rijdt.

Grootste probleem bij de nieuwe v70 is alleen dat de apparatuur nog niet naar behoren werkt (mobipol) maar goed de telfoon doet ook wonderen!

Begrijp ik het goed dat de V70 D5 ook gechipt worden of blijft het bij 1 voertuig?
En gaat dat via Polestar tuning?