Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding

Auteur Topic: Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding  (gelezen 181533 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #490 Gepost op: 26 december 2012, 12:52:13
Oh ja hoor. Bel maar even met de verantwoordelijken van het vtsPN.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #491 Gepost op: 1 januari 2013, 21:20:11
Om hier even antwoord op te geven en daarna weer verder over de vtgn. vtsPN heeft HONAC de opdracht geven om een nieuwe, betere, meer lichtopbrengen lamp te ontwikkelen ism Whelen. Dus wordt vervolgd.

ik zeg 2 whelen L31 lampen er op en je bent klaar (zoals Rotterdam op de Mercedessen van verkeer had). Ik heb er 1 in het oranje en daar krijg je spontaan epilepsie van.

of wat visorverlichting zoals een Inner-edge. 't wordt in gans de wereld gebruikt en goed bevonden behalve in NL. Het zal wel te fel zijn  98uiye

En anders is dit misschien nog wat voor de verkeersboys 8)
https://www.youtube.com/watch?v=05O5dEFtyug&feature=player_embedded

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #492 Gepost op: 6 januari 2013, 01:23:25

Foto's zijn met m'n telefoon genomen, dus kwaliteit is niet top.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat in AA de pit op de V70 vervangen was voor een ander exemplaar? Zo te zien niet?

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #493 Gepost op: 6 januari 2013, 01:42:59
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat in AA de pit op de V70 vervangen was voor een ander exemplaar? Zo te zien niet?

Je zegt het goed Maxx hij was vervangen door een ander exemplaar tot dat het "wijze" vtsPN zich meldde.
En die heeft bepaald dat de dubbele sjoelschijf er weer op moest en is hij weer verwijderd.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #494 Gepost op: 6 januari 2013, 02:07:59
Je zegt het goed Maxx hij was vervangen door een ander exemplaar tot dat het "wijze" vtsPN zich meldde.
En die heeft bepaald dat de dubbele sjoelschijf er weer op moest en is hij weer verwijderd.

Tx voor de info O0

gebruiker0401206

• Gast
Reactie #495 Gepost op: 6 januari 2013, 16:27:28
Ja en dat terwijl je die andere lamp wel beter ziet....en ook netjes gekeurd is!

André Welten

• Senior gebruiker
Reactie #496 Gepost op: 6 januari 2013, 18:52:49
tsja, de wegen van vtsPn zijn ondoorgrondelijk; heb wel recent ergens gelezen dat die club Honac/Whelen opdracht heeft gegeven om met iets beters te komen dan die sjoelschijven/ijshockey-pucks...

Gast

• Gast
Reactie #497 Gepost op: 6 januari 2013, 18:58:16
De Vereniging Tot Sabotage Politie Nederland heeft al heel wat "wijsheid" getoond tot nu toe.
Eén manier om weer terug te keren bij Honac en zijn producten is door bewust een minder zichtbare lamp van Federal Signal/VAMA te kiezen waar niemand tevreden over is, de wijzende vinger naar TM-CS "Ja maar die lamp daar is NIEMAND blij mee, we kopen niet meer bij jullie" en vervolgens weer voor vele nullen voor de komma in Apeldoorn bijvoorbeeld 2-kleurige Movia's te kopen die Honac zelf uit Duitsland betrekt. Ik zou zo niet direct een Whelen pit weten die én 2-kleurig is én getest, jij wel Ruud?

Professor in fictie

• Forum gebruiker
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #498 Gepost op: 6 januari 2013, 21:38:11
Ik snap niet waarom de Hansch Movia SL 2-kleurige uitvoering met vaste montage niet gebruikt wordt. Is volgens mij een pittig lampje met dag/nacht stand.
Freude am Fahren

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #499 Gepost op: 6 januari 2013, 22:17:21
Ik snap niet waarom de Hansch Movia SL 2-kleurige uitvoering met vaste montage niet gebruikt wordt. Is volgens mij een pittig lampje met dag/nacht stand.

Omdat de Hänsch Movia SL niet door TM/CS geleverd wordt en de Volvo's wél door TM/CS worden opgebouwd.

Aan de ene kant klaagt TM/CS dat zij uit de markt liggen door de aanbesteding, anderzijds doen zij ook vrij weinig om zichzelf in de markt te prijzen (kijk alleen al naar de website, niet meer aangevuld vanaf 2011 en niet up-to-date met producten) :-X

En als je dan de site bekijkt;

http://www.tm-cs.nl/nieuws/ledbeacon-blauwamber.html

Verder is er ook een LP400 B/A op een opsteekvoet, wanneer montage op het voertuig zelf geen optie of niet wenselijk is.

Met deze ledlamp met blauw en amber heeft u dé oplossing om te voldoen aan de wetgeving betreffende de optische- en geluidssignalen zonder daarbij verschillende zwaailichten op een dak te plaatsen. Deze beacon is leverbaar in 12V-uitvoering en zal op korte termijn ook beschikbaar zijn in multivolt-uitvoering. De ideale oplossing voor uw PM-voertuig, teamauto of ander voertuig welke zo voordelig mogelijk van signalering moet worden voorzien.

Als je dat laatste dan leest, weet je meteen weer welke belangen er spelen  998765 e050 :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !