Wat ik me afvraag, is waarom de VROS-teams wel veelal in andere merken rijden: naast Volvo S60 o.a. ook Skoda Superb, VW Golf, VW Passat, BMW 330d, Audi A4. Het lijkt mij dan toch dat er ook voor één van deze types gekozen kan worden ipv de T6? Met name de Superb V6 en de BMW 330d (530d / 535d eventueel voor meer ruimte) lijken mij perfecte snelle wagens voor deze taak.
Laat ik het zo zeggen: de uitzondering bevestigd de regel.
Nee serieus ik ga het je uitleggen, er is een mogelijkheid om onder de regels van de europese aanbestedingen uit te komen. Dan moet je met hele goede argumenten aankomen, een goede chef hebben, goede stromannen en goede commissarissen. Als dat niet zo is, veel succes en weinig plezier met het uitoefenen van uw vak. Als er ergens een kink in de kabel zit wordt je opgescheept met een 2 liter Volvo/ VW Passat of zoals er ooit een niet nader te noemen persoon in het korps A-A is geweest die vond dat de VD ook wel in een Touran kon rijden.
Een collega van me omschreef het van de week ook erg mooi: een verkeersdiender heeft zijn wagen net zo hard nodig als een bouwvakker een goed stuk gereedschap, scheep hem dan niet af met een huis-tuin en keuken apparaat.
En dat is wat er heden ten dage gebeurd, want onze Volvo's voldoen niet en die Touran....