Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding

Auteur Topic: Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding  (gelezen 181483 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

7131

• Senior gebruiker
Reactie #510 Gepost op: 31 januari 2013, 12:09:56
2100kg =======> belachelijk zwaar!

of is deze reactie op de verkeerde pagina?  ;D hihihihihihi

Als je geen face-book hebt mag jij dat hier doen........... :)

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #511 Gepost op: 31 januari 2013, 12:25:06
Bij volle tank, 2 dienders en 2 tassen zit hij aan maximum....... dus rijklaar meer dan 2100kg

ehm, is dit gewogen? Ik weet namelijk nog dat de 309(peugeot) die wij vroeger bij de KMar gebruikten kaal 1050 kilo woog en gevuld zonder de agenten 1540 kilo. En wij namen vroeger bij de KMar heel wat minder mee dan de KLPD.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #512 Gepost op: 31 januari 2013, 21:17:31
ehm, is dit gewogen? Ik weet namelijk nog dat de 309(peugeot) die wij vroeger bij de KMar gebruikten kaal 1050 kilo woog en gevuld zonder de agenten 1540 kilo. En wij namen vroeger bij de KMar heel wat minder mee dan de KLPD.

Ik vind 500kg wel erg veel aan materiaal.. Dat nemen we nu niet mee, terwijl de wagens goed gevuld zijn..

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #513 Gepost op: 31 januari 2013, 21:43:09
Ik vind 500kg wel erg veel aan materiaal.. Dat nemen we nu niet mee, terwijl de wagens goed gevuld zijn..
Tegenwoordig zijn de flyghtcases ook een stuk lichter, die in mijn tijd waren nog of van staal of van dik hout. Alleen de koffers zelf konden al 25 k/stuk wegen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #514 Gepost op: 23 december 2013, 21:35:01
Citaat van: silque link=msg=1230848 date=1387809689
De leen Volvo's zijn overigens prima dingen, voorzien van prima inbouw en met een lage KM stand.  

Prima dingen vind ik dus heel erg tegen vallen en met mij vele andere collega's van de verkeerspolitie Amsterdam en Rotterdam, geen ruimte van binnen. Na een uur surveilleren moet ik stoppen omdat ik anders een hernia er aan overhield. Die lichtbak tilt de auto aan de voorzijde omhoog bij hoge snelheden, je moet de mobi op volle pijp zetten anders is hij niet te horen door het windgeruis van de lichtbak bij hoge snelheden.

Enige voordeel is de grote hoeveelheid licht die uit de Vista komt en de grote geintegreerde lichtkrant.

RS6

• HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #515 Gepost op: 24 december 2013, 08:39:25
Citaat van: silque link=msg=1230848 date=1387809689
En de twee Volvo's V50 van de LE zijn inmiddels gearriveerd in de regio! De vraag is hoelang 'tot die tijd' gaat duren, het schijnt dat er een nieuwe aanbesteding moet komen voor de opbouw van de V70's en er zijn nog wat andere obstakels tussen gekomen waardoor de nieuwe V70's voor VP Zeeland zeker niet in Maart komen. Het schijnt dat dit nog minimaal 1 tot 1,5 jaar gaat duren.  :-\

De leen Volvo's zijn overigens prima dingen, voorzien van prima inbouw en met een lage KM stand. Ze staan nu ook officieel op naam van de regio Zeeland, zoals het er nu naar uitziet gaan ze daar wellicht voor langere tijd blijven. Ik heb slechts van één voertuig foto's kunnen vinden:

Dienst: Verkeerspolitie ZWB, district Zeeland
Soort voertuig: Surveillance - Snelwegen
Merk & type: Volvo V50 2.4 D5
Kenteken: 67-LDT-4
Bijzonderheden: Lichtbalk ipv losse lamp, geen politie op achterzijde, tijdelijk? in bruikleen van LE

Over een nieuwe aanbesteding van de opbouw had ik niet eerder iets vernomen.
Dat is nu toch toppie voor elkaar?  e050
Is die vertraging trouwens alleen voor Zeeland van toepassing mbt de levering van nieuwe V70's?

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #516 Gepost op: 24 december 2013, 09:33:14
Nee hoor want Rotterdam heeft van de week twee nieuwe gekregen zonder anpr

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #517 Gepost op: 24 december 2013, 09:36:09
Citaat van: r1200gs link=msg=1231120 date=1387873994
Nee hoor want Rotterdam heeft van de week twee nieuwe gekregen zonder anpr
Dat snap je toch niet...  :|

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #518 Gepost op: 24 december 2013, 11:17:15
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1230961 date=1387830901
Prima dingen vind ik dus heel erg tegen vallen en met mij vele andere collega's van de verkeerspolitie Amsterdam en Rotterdam, geen ruimte van binnen. Na een uur surveilleren moet ik stoppen omdat ik anders een hernia er aan overhield. Die lichtbak tilt de auto aan de voorzijde omhoog bij hoge snelheden, je moet de mobi op volle pijp zetten anders is hij niet te horen door het windgeruis van de lichtbak bij hoge snelheden.

Tsja ik heb er maar heel even ingezeten, zoals ik al zei: je moet niet direct aan iemands nieuwe speeltje komen  ;D Dat windgeruis schijnt nu stukken verminderd te zijn door de lichtbalk op een dakdrager te zetten overigens. Ik begreep wel dat ze andere stoelen hadden, maar ik weet niet zeker of dat over deze auto's ging; zou goed kunnen!

Los daarvan is het roeien met de riemen die je hebt, door allerlei omstandigheden kunnen de nieuwe V70's niet op korte termijn geleverd worden dus ze zijn al lang blij dat er vanuit de LE een aantal wagens beschikbaar zijn gesteld. Tot die tijd reden ze met reserve Ford Mondeo's omdat de eigen Volvo's kapot waren.  :'(

Citaat van: RS6 link=msg=1231113 date=1387870765
Over een nieuwe aanbesteding van de opbouw had ik niet eerder iets vernomen.
Dat is nu toch toppie voor elkaar?  e050
Is die vertraging trouwens alleen voor Zeeland van toepassing mbt de levering van nieuwe V70's?

Nope die is landelijk, maar geldt alleen voor de voertuigen die vanaf nu besteld worden vanuit het potje van 2014. Het kan dus goed zijn dat er nog een aantal geleverd worden zoals in Rotterdam, want ik heb vernomen dat er heel veel besteld zijn de laatste tijd en dat daardoor de pot leeg is en de aanbesteding opnieuw moet.
Overigens kunnen de 'kale' Volvo's wel besteld worden, het gaat echt om de opbouw die opnieuw aanbesteed moet worden. Daarnaast zijn er nog wat kleine organisatorische zaken waar ik niet teveel over zal uitweiden, maar dat heeft met de NaPo te maken.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #519 Gepost op: 25 december 2013, 09:44:20
Citaat van: moppersmurf link=msg=1231354 date=1387956221
Persoonlijk heb ik liever de V50 dan de V70 maar dat komt omdat ik groot voorstander ben van de handbak. Daarnaast is de wagen overzichtelijker en is het een veel minder lompe (uiterlijk en wegligging) wagen

Nu ben jij ook een klein moppersmurfje, dus heb jij ruimte genoeg in de V50. Echter heb ik er totaal geen ruimte in, zowel bij mijn benen als boven mijn hoofd.
Als je wat langer bent als gemiddeld, zo ook r1200gs, zit je gewoon vreselijk beroerd in de V50.