waarom én dan vraag ik mij serieus af: waarom loopt iedereen toch zo t ekwijlen bij een VW golf GTI? (of R32)
Zoals ik al zei, dat had meer in de lijn der verwachting gezeten. Een Volvo V70 is groter, de draaicirkel is groter en de auto is (zéker) minder snel als de ST van Utrecht (die was ook wat ''geholpen'').
Aangezien de afd. Verkeer van Utrecht ook zo af en toe een handje uitsteekt in de stad zelf én men in Utrecht nog steeds wat problemen heeft met bepaalde groepen die zich in/op bepaalde voertuigen verplaatsen had je in mijn optiek meer gehad aan een voertuig wat sneller op de 100 zat.
De ST was, voor zover mij bekend, ook niet als gewone surveillance-auto op straat maar meer gericht bezig met ANPR controle's.
Het is al vaker geroepen, maar je kunt beter een onopvallende auto nemen als verplicht mee gaan in het opvallende gebeuren, maar daar zullen dan wel zwaarwegende belangen in meespelen
Overigens zijn we er nu wel uit dat de mensen van de Verkeerspolitie-afdelingen in Nederland niet achter de keus Volvo V70 staan. Dat hoeft niet elke keer weer benoemd (en uitvoerig besproken) te worden....