Hoe heeft men dat in Noord Nederland geregeld met de opvallende (gechipte) Volkswagen Passat's station?
Men wilde een snelle auto voor verkeershandhaving op de grote weg. Dat moest geen hoge auto zijn maar eentje met een goede wegligging, door lange wielbasis, ruimte e.d.
Men (de mensen die er helaas wel over gaan) kwam zodoende uit op een Passat automaat. 140pk. Echt een hele snelle auto met een superieure wegligging...
En ow. Hij bleek toch niet zo heel snel nee. Dan maar even laten chippen via de VW dealer. Dan kom je op 170 pk en een beetje koppel erbij.
(een echt goede chipper, die tevens zorgt dat het heel blijft krijgt er meer dan 180 pk uit en meer dan 400Nm, maar goed...)
Waarom dan niet een 170pk 4 motion bestellen en die tunen naar 210pk...?
Nu heb je een auto die duurder is dan een Touran. Rijdt niet veel beter, is niet veel sneller, heeft niet een zo'n denderende wegligging op snelheid, als iets wat premium is.
Nee het is het hem toch niet helemaal... aldus de bestuurders.
Dan denk ik, leg nog eens 5000 euro op tafel en ga functioneel shoppen in het premiumsegment. Audi quattro, BMW, Mercedes, en misschien Volvo. Succes gegarandeerd.